CV:stä! Pystyykö tuleva työnantaja tarkistamaan
jos kirjoitan cv:ni vuoden mittaisen työttömyyden kohdalle että olen ollut hoitovapaalla lapsen kanssa, että olen oikeasti ollut?olisi mukavampi kirjoittaa hoitovapaalla kuin työttömänä...
Kommentit (12)
Laitatteko siis hoitovapaat cv:hen? Itse en ole niitä laittanut ja nyt rupesi mietityttämään, että kannattaisiko sittenkin. Mihin kohtaan ne laitetaan?
Jos on ollut työsuhteessa hoitovapaan ajan niin ei kannata laittaa... mutta muuten hoitovapaa parempi kuin työttömyys.
Voi kai siinä työkokemuksen jälkeen mainita ajat, jolloin on ollut lapsen kanssa kotona. Eihän siinä tarvitse mainita, mistä rahat ovat tuolloin tulleet, työkkäristä, Kelasta vai jostain muualta. Eli kyllä mä ainakin laittaisin.
Mitä vikaa vitosen vastauksessa? Eikös se noin just mene, mistä joku työnantaja tietää saatko kodinhoidontukea vai työttömyyskorvausta.
Jos tuo aukko työhistoriassa on kovin lähellä, että kaipaa jotain selityksiä, niin laittaisin hoitovapaa. Mitä se kenellekään kuuluu, miten on järjestänyt asiat että on pystynyt olemaan lapsen kanssa kotona.
Omassa työhistoriassa on puolentoista vuoden pätkä, jolloin tuli irtisanomisia koeajalla (molemmin puolin) ja pari pätkätyötä. Sen selittäminen parhaiten päin on ollutkin ihan selittämistä :). Mutta ilmeisesti mun supliikki on riittänyt, vakihomma löytyi.
Viihdyn.
CV:n pitää olla aukoton ajallisesti ja kaikki merkinnät on tarvittaessa pystyttävä todistuksin osoittamaan paikkansa pitäviksi.
? Mä en ole laittanut siihen kuin työssä olo ajat, en mitään muuta. Mitä se työnantajalle kuuluu mitä olen tehnyt niinä aikoina kun en ole töissä ollut, voishan siihen laittaa että kiertelin 5 vuotta maailmaa vaikka oikeesti olinkin työttömänä.
Ei CV ole mikään virallinen paperi. Siihen voi itseasiassa satuilla mitä mieleen juolahtaa niin paljon kuin uskallusta riittää. Sehän on vain sinun itsesi kirjoittama tiivistelmä historiastasi. Työtodistuksistahan se työnantaja sitten näkee, että missä töissä olet oikeasti ollut. Itse olen välillä harkinnut työtodistusten väsäämistä lisää. Siitä ei kovin helposti jäisi edes kiinni kun useimmissa tapauksissa niitä vain vilautetaan haastattelussa.
Haastattelen 2-4 ihmistä päivässä, ja aika monenlaista cv:tä nähnyt.
Mutta jos ymmärsin oikein, ja olet kuitenkin oikeasti ollut kotona lapsen kanssa.. niin mitä väliä mitä siihen pistät? Aivan hyvin voit laittaa hoitovapaalla.
Jos olet hoitanut lapsia kotona niin mielestäni "työtön" olisi myös omituinen merkintä. Vaimoni hoitaa meidän lapsia kotona, eikä se kovin työttömältä tunnu.
En laittaisi sitä CV:hen, vaan työhakemukseen.
Ärsyttää noi cv:n kaunistelijat. Mulle tuli yksi työnhakija, joka kirkkain silmin kertoi kymmenen vuoden työkokemuksesta. Oli toki ollut kymmenen vuotta samassa työssä, mutta ei sitten maininnut, että oli saanut kaksi lasta tuon kymmenen vuoden aikana, eli ollut kuusi vuotta kotona. Sai työpaikan tuon hyvän työkokemuksen perusteella, kertoi lisääntymisestään vasta jälkikäteen.
Ei pysty. Itsekin kirjoittaisin.