Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua aamupahoinvointiin!

Vierailija
09.02.2015 |

Tarvitsen kipeästi apua, neuvoja ja vinkkejä miten saisin edes jotain syötyä. Tämä minun aamupahoinvointi kestää koko vuorokauden ja kaikki mitä syön tulee samantien takaisin ylös.

Apua kaivataan!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pieniä määriä kerrallaan. Eipä siihen ole oikein ratkaisua mikä sen poistaisi. Voi vain helpottaa oloa.
Pienet määrät kerrallaan, esim yksi puraisu omenasta. Etsi ne ruoat jotka pysyvät parhaiten sisällä.

Vierailija
2/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitin laihaa inkivääriteetä, sellaista, missä inkivääri oli vihreän teen mausteena. Spritella vähän vastaava efekti. 

Inkivääri on raskaana olevilta kielletty, mutta ainakin meidän neuvolassa on ohjeistettu, että teetä voi ihan turvallisin mielin juoda. 

Tsemppiä, pääsin itse juuri 24/7- pahoinvoinnistani eroon. :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun odotin nuorinta lastani (joka nyt on 1,5v) jauhoin purkkaa ja imeskelin kurkkupastillia pahaan oloon ja ne auttoi. Sekä se että töissä joka taulla söin jotain esim. Omenaa mutta pieniä määriä kerralla.

Vierailija
4/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä odottaessa ei ollut näin kamalaa, oksensin ehkä kerran tai pari, mutta nyt mikään ei pysy sisällä ja oksennan kymmenen kertaa päivässä.

Kiitos vinkeistä, kokeilen syödä vähän kerrallaan :)
-AP

Vierailija
5/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi sitruunaviipaleen imeskely ja pienen määrän syöminen vähän kerrallaan, jääkaappikylmä omenamehu. 

Vierailija
6/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jotain sokerista mehua. Pari palaa suklaata imeskellen?

Vierailija
7/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua autto se että pidin sängyn vieressä mandariineja ja hapankorppuja ja söin niitä ennenkuin nousin ylös sängystä.

Vierailija
8/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appelsiinimehu auttoi mulla ja auttaa edelleen rv9+6. Ekana pahoinvointi päivänä olin huonossa kunnossa eikä mikään pysyny sisällä. Sitten jätin maitotuotteet pois (paitsi juuston leivän päällä ja ruoassa) ja olen juonut mehuja. Usein joku sokerinen auttaa. Sen päivän jälkeen en ole oksentanut ja muutenkin olo ollut siedettävä, vaikkakin kuvottaa päivän mittaan paljon

Vierailija
9/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä!
Toivottavasti joku näistä auttaa!
Kokeilin syödä ruokaa ja nyt tuntuu koko ajan että pitäisi juosta vessaan.. :S
AP

Vierailija
10/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile banaania tai muita hedelmiä. Sitrushedelmät auttavat todistetusti aamupahoinvointiin :)

Vierailija
11/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia kohmeisia marjoja, suolakeksejä ja sipsejä. Vähän kerrallaan. Laita suolakeksipaketti yöpöydälle ja nakerra niitä ennenkö nouset aamulla ylös. 

Vierailija
12/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla parhaiten auttoi oksentaminen. Ällöä, mutta totta. Jos sain oksun pysymään joten kuten sisällä, niin silloin paha vellova olo vaan pahentui. Välipalojen syöminen. Hengästymisen välttely. Ja se ärsyttävin, aika.

Vierailija
13/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle parhaiten sopi kirpeät hedelmät (luumut!!) ja marjat. Söin jäisiä punaisia viinimarjoja kilotolkulla. Lämmin ruoka meni paremmin alas kuin salaatit. Mutta ihmiset on niin erilaisia.

Vierailija
14/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpalat ja kiwihedelmä. Sängystä kannattaa nousta tosi rauhallisesti ja jotain mutustella jo pedissä ettei olo käy huteraksi.. Verensokeri pitäisi saada pysymään tasaisena. Nälkää ei saisi tulla!

Vierailija
15/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:24"]Minulla parhaiten auttoi oksentaminen. Ällöä, mutta totta. Jos sain oksun pysymään joten kuten sisällä, niin silloin paha vellova olo vaan pahentui. Välipalojen syöminen. Hengästymisen välttely. Ja se ärsyttävin, aika.
[/quote]
Joo oksentaminen auttaa hetkeksi ja sitten kun taas erehtyy laittamaan suuhunsa jotain voi olla varma että pytty kutsuu taas hetken päästä :/
AP

Vierailija
16/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syödä saa ihan mikä hyvältä tuntuu siinä kohtaa kun on pakko jotain yrittää syödä. Tarkoitan siis ruokaa. Eli ei haittaa jos hamppari on ainoa mitä voit edes ajatella, sitä vaan sitten.

Vierailija
17/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen myös kärsinyt närästyksestä koko elämäni ja se vain pahenee raskauden aikana. Jos juon vaikka vettä niin heti perään saa ottaa närästyslääkettä :/
AP

Vierailija
18/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:24"]Minulla parhaiten auttoi oksentaminen. Ällöä, mutta totta. Jos sain oksun pysymään joten kuten sisällä, niin silloin paha vellova olo vaan pahentui. Välipalojen syöminen. Hengästymisen välttely. Ja se ärsyttävin, aika. [/quote] Joo oksentaminen auttaa hetkeksi ja sitten kun taas erehtyy laittamaan suuhunsa jotain voi olla varma että pytty kutsuu taas hetken päästä :/ AP

[/quote]Kaksoset?:)

Vierailija
19/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:24"]Minulla parhaiten auttoi oksentaminen. Ällöä, mutta totta. Jos sain oksun pysymään joten kuten sisällä, niin silloin paha vellova olo vaan pahentui. Välipalojen syöminen. Hengästymisen välttely. Ja se ärsyttävin, aika. [/quote] Joo oksentaminen auttaa hetkeksi ja sitten kun taas erehtyy laittamaan suuhunsa jotain voi olla varma että pytty kutsuu taas hetken päästä :/ AP

[/quote]Kaksoset?:)
[/quote]
Älä nyt hulluja puhu!! O.o
Ap

Vierailija
20/35 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oksentanut mutta yökin ja voin pahoin 24/7... Imeskelin jäisiä mustikoita, kurkkupastilleja ja sitten hain apteekista voimakasta B6 vitamiinia ja se tosiaan tuntui auttavan. Mulla tuota megakuvotusta oli n. 2 viikkoa ja liekö yhteyttä tuon vitamiinin välillä vai sillä että olis muutenkin alkanut helpottaa mutta kannattaa kokeilla! Monet on siitä saanut apua...