Olen niin väsynyt tyhmiin ihmisiin
Ja ei, kirjaviisaus tai täydellisen kieliopin osaaminen ei ole sellaista älykkyyttä, jota minä etsin. Etsin oikeanlaista vuorovaikutuksellista keskustelutaitoa, ja sellaista halua ottaa asioista selvää, ennenkuin laukoo ne jyräävät mielipiteensä. Sellaista en ole löytänyt tähän ikään mennessä kenestäkään.
Kommentit (26)
No, jotkut eivät ensisijaisesti kaipaa keskustelemista ja uutta tietoa.
Osa rokotevastaisista on kyllä niin yksinkertaisia, että kyselevät päivästä päivään ja viikosta viikkoon samoja asioita täällä Vauvafoorumilla. Useimmat väitteet ovat vielä sellaisia, että ne ovat moneen kertaan todettu tuulesta temmatuiksi. Minäkin olen väsynyt näihin ihmisiin ja toivoisin ihmisten lukevan tutkittua tietoa Youtuben ja muiden provoalustojen tuottamien vaihtoehtoisten höpöhöpöjuttujen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Yleistät?
Oikeasti viisaat ihmiset omaavat avaran maailmankuvan. He ymmärtävät ympäristöön kuuluvan kaikenlaista yksilöä, tapoineen ja tekoineen. He ymmärtävät tämän, antavat olla ja jatkavat elämäänsä. Perusasioita toisille.
Yleistäminen kertoo sinusta riittävästi. Elä ja koe enemmän, niin viisastut huomaamattasi.
On totta, että koulutus ei aina korreloi älyn, tekojen ja puheiden mukaan. Mutta se, että sinulta kysytään koulutusta, johon päätät vastata alentuvasti puhuu puolestaan.
Luulet itsestäsi liikoja. Siinä on minun mielipiteeni.
Minulla mielestäni on niin avara maailmankuva, kuin on vielä terveellistä psyykkiselle voinnille. En luule itsestäni liikoja, vaan päinvastoin, tajuan hyvin realistisesti omat kykyni ja kykenemättömyyteni. Siinä määrin, että masentaa. Ja en missään vaiheessa sanonut, että kaikki muut ihmiset ovat tyhmiä paitsi minä, sanoin etten vielä ole tavannut sellaista ihmistä joka ei olisi mielestäni jollaintapaa tyhmä, eli sellainen joka ei tiedosta itseään ja kykyjään realisistesti. Mutta ehkä elän sellaisissa tyhmissä piireissä sitten. Se kertoo tietenkin jotain minustakin. Vaikka nämä piirit eivät ole täysin oma valintani. Ap
Ja en tarkoittanut ihan kaikkia lääkäreitä tuolla yleistykselläni. Mutta faktahan on, että tietynlaiset ihmiset hakeutuvat tietynlaisille aloille. Ap
Kun on hyvä huumorintaju niin ei kukaan saa ärsyyntymään. Paskantärkeät ihmiset naurattavat kaikkein eniten ja se että kuvittelee itsestään liikaa ja luulee olevansa älykkäämpi kuin muut kun on kirjoja lukenut vähän enemmän. Kyllä näitä lukeneita pellejä riittää ja pitäisi osata keskustella heidän kanssaan jotain ihme tieteellisiä juttuja. Mua ei kiinnostaisi yhtään lukeneet tietoviisaat ja jauhaa paskaa jostain eriskummallisista asioista. Uskonto on toinen mikä ei kiinnosta tippaakaan. Yleensä tykkään sellaisista jotka seuraavat uutisia niin voidaan keskustella ajankohtaisista asioista ja sitten tietenkin ihan arkisista puuhista.
Niinpä, siksi kannatan samat järjestelyt Suomeen! https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f7ee91ff-6872-4097-923c-4e2c6ed2ed90