Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin tietämäsi tukihuijari

Vierailija
09.02.2015 |

Paljon puhutaan siitä että maahanmuuttajat saavat sossusta vaikka mitä. Itse en tunne ketään pakolaisena Suomeen muuttanutta "tukihuijaria" vaan mm. ulkomaalaistaustaisia bussikuskeja ja siivoojia. Mutta ihan suomalaisia sossun elättejä tunnen (vähän liiankin) monta. Esimerkiksi eräs yksinhuoltajaäiti joka ei halua missään nimessä mennä päivätöihin, tekee pimeästi "keikkahommaa" välillä ja saa kaikki mahdolliset tuet, ilmaisen päivähoidon ym. Sossu maksaa myös lasten harrastukset. Lomareissuilla käyvät koko perhe usein ulkomailla ja äidillä on aina hienoimmat merkkivaatteet, kuten myös lapsilla. Asuvat samanlaisessa asunnossa vuokralla kuin me ja äiti facebuukkailee kotona päivät pitkät ja viikonloppuna juhlii aina. Itselläni on mies ja kaksi lasta ja olemme töissä, itse maksamme vuokrat ja koko elämisen ja ei koskaan jää rahaa niin paljon että pääsisimme esim. etelään tai edes kylpylälomalle. Ostan vaatteeni aina kirppikseltä, kuten lapsillekin. Ja joka arkiaamu herään kuudelta ja menen töihin, kotona olen työpäivän jälkeen viideltä. Päivähoitomaksuunkin menee palkastani kolmasosa...

Toinen tuttu äiti vuokrasi puoleksi vuodeksi vuokrakämppänsä pimeästi eteenpäin kalliimmalla vuokralla kuin mitä itse maksaa (tai siis sossu maksaa). Itse lähti lapsineen siksi ajaksi etelän lämpöön asumaan, sai koko ajan siis asumistuet ym. siihen omaan kämppäänsä ja vuokralaisten maksamat vuokrat päälle, kertoi että mukavasti oli käyttörahaa reissussa ja päivitti lomakuviaan faceen.

Millaisia tukihuijareita tiedätte itse?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te ilmoitatte näistä huijauksista?

Nuo kuitenkin huijaavat meidän kaikkien rahoja, joten on velvollisuus ilmoittaa eteenpäin mikäli tietää tukihuijauksesta.

Vierailija
22/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne pahimmat tukihuijarit löydy maan isokenkäisimpien joukosta. Tosin rikkaille on eri säännöt kuin taviksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia tarinoita, olenkin jo käräyttänyt näitä huijareita pitkälti toistakymmentä. haluaisin että verorahani käytettäisiin vaikka lasten ja vanhusten hyväksi eikä näiden varkaiden elättämiseen. Kaikki reippaasti käräyttelemään ja veroja pienentämään!

Vierailija
24/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että nää kuitenkin huutelee ympäriinsä huijaamistaan tuista, kerta täällä näin hyvin ollaan niistä tietosia. Ite voisin kuvitella että pitäisin sillon pääni kiinni.

Vierailija
25/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden tapauksen jolla on äitinsä tilillä toistakymmentä tonnia shoppailurahaa, sossu ei tiedä rahoista mitään niin se nostaa joka kuukausi tt-tukea Kelan tukien lisäksi :/

Vierailija
26/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen "väsyneen ja köyhän " yh-äidin.
Tilava asunto hyvällä paikalla Hesassa. Saa kaikki kuviteltavissa olevat tuet. Sossu maksaa lisäksi mm. lasten harrastuksia ja harrastusvälineitä. Lapset hoidossa (ilmaiseksi), vaikka äiti kotona. Mummo hoitaa lapsia viikonloput, lasten kummit ym. 2-3 iltaa viikossa. Äiti on siis itse lastensa kanssa arkiaamut ja 2-3 iltaa viikossa + osan öistä.
Osaa toki säästää, kotona syödään itsetehtyä, terveellistä kasvisruokaa. Ja säästöjä kertyy. Lasten vaatteista ja leluista saa suuren osan lahjoituksina, myy käytön jälkeen eteenpäin. On myös vienyt katraansa etelään pitkiksi ajoiksi, tuet juoksivat.
.
Tässä ei ole edes huijausta, paitsi sossusta ei saisi rahaa, jos tietäisivät säästöistä. En tiedä , mitä huijasi kun matkailivat.
Olen kateellinen, myönnän. Eniten asunnosta. Mutta ei meillä ole varaa tähän, oikeasti.

Vierailija
27/30 |
04.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu hienossa vuokra-asunnossa, jonka sossu maksaa. Naisella miesystävä, joka ei ole kirjoilla. Huijaa eri tukia ja tekee pimeästi töitä. Ylpeilee rahoillaan, jotka ovat oikeastaan miesystävän.

Tekis mieli käräyttää -.-

Vierailija
28/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:08"]

Kumma että nää kuitenkin huutelee ympäriinsä huijaamistaan tuista, kerta täällä näin hyvin ollaan niistä tietosia. Ite voisin kuvitella että pitäisin sillon pääni kiinni.

[/quote]

Omien havaintojen mukaan nää tukihuijarit harvoin on niitä penaalin terävimpiä ihmisiä, monet itse asiassa aika yksinkertaista porukkaa. Eli monesti oikein kehuskelevat miten huijaavat sossua ja Kelaa ja sivussa tietty haukkuvat ulkomaalaiset jotka tekevät samoin.

Vierailija
29/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttuni asui vuosikaudet työskentelypaikkakunnallaan pimeästi kaverin nurkissa.

Osoitteen piti vanhempiensa kotona noin 200 km:n päässä oikeasta asuinpaikkakunnasta.

Vähenteli "työmatkakulut" verotuksessa..

Pakko vielä sanoa, että vanhoillislestadiolaiset harrastavat paljon tukien huijausta. Ihan avoimesti puhuvat keskenään mitä kaikkea ovat saaneet huijattua, eikä kukaan paheksu. Kas kun he ovat tilivelvollisia vain Jumalalle, eivät maallisille organisaatioille. Yhteiskunnan pelisäännöt ovat heille toissijaisia Jumalan pelisääntöjen rinnalla. Heillä on näkemys silllä tavalla hämärtynyt. 

Ex-vl itsekin.

Vierailija
30/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti ole kuin kuullut, että joku oli itse asunut ulkomailla ja veljensä käynyt hänen puolestaan työkkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme