Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin tietämäsi tukihuijari

Vierailija
09.02.2015 |

Paljon puhutaan siitä että maahanmuuttajat saavat sossusta vaikka mitä. Itse en tunne ketään pakolaisena Suomeen muuttanutta "tukihuijaria" vaan mm. ulkomaalaistaustaisia bussikuskeja ja siivoojia. Mutta ihan suomalaisia sossun elättejä tunnen (vähän liiankin) monta. Esimerkiksi eräs yksinhuoltajaäiti joka ei halua missään nimessä mennä päivätöihin, tekee pimeästi "keikkahommaa" välillä ja saa kaikki mahdolliset tuet, ilmaisen päivähoidon ym. Sossu maksaa myös lasten harrastukset. Lomareissuilla käyvät koko perhe usein ulkomailla ja äidillä on aina hienoimmat merkkivaatteet, kuten myös lapsilla. Asuvat samanlaisessa asunnossa vuokralla kuin me ja äiti facebuukkailee kotona päivät pitkät ja viikonloppuna juhlii aina. Itselläni on mies ja kaksi lasta ja olemme töissä, itse maksamme vuokrat ja koko elämisen ja ei koskaan jää rahaa niin paljon että pääsisimme esim. etelään tai edes kylpylälomalle. Ostan vaatteeni aina kirppikseltä, kuten lapsillekin. Ja joka arkiaamu herään kuudelta ja menen töihin, kotona olen työpäivän jälkeen viideltä. Päivähoitomaksuunkin menee palkastani kolmasosa...

Toinen tuttu äiti vuokrasi puoleksi vuodeksi vuokrakämppänsä pimeästi eteenpäin kalliimmalla vuokralla kuin mitä itse maksaa (tai siis sossu maksaa). Itse lähti lapsineen siksi ajaksi etelän lämpöön asumaan, sai koko ajan siis asumistuet ym. siihen omaan kämppäänsä ja vuokralaisten maksamat vuokrat päälle, kertoi että mukavasti oli käyttörahaa reissussa ja päivitti lomakuviaan faceen.

Millaisia tukihuijareita tiedätte itse?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen että eräs muikkeli ei ole ilmoittanut uuden miehensä muutosta samaan kämppään sossuille, mutta tuo kyllä tulee käymään ilmi myöhemmin muussa asiayhteydessä ...

Vierailija
2/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex poikaystävä, ihan täysin suomalainen.

On jo vuosia nostanut kelan työttömyyskorvauksia, vaikka on käynyt töissä samalla. On siis nostanut täydet tuet, vaikka on tehnyt töitä välillä. Että mä vihasin tuota asiaa, silloin kun oltiin vielä yhdessä, mutta kun ei usko niin ei usko. Onneksi on jo ex.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen joka käyttää invataksia vaikka mitään ongelmia ei ole liikkumisen suhteen.
Kuuluu käyttää koska papereilla hän on vammainen.

Vierailija
4/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 09:22"]Ex poikaystävä, ihan täysin suomalainen.

On jo vuosia nostanut kelan työttömyyskorvauksia, vaikka on käynyt töissä samalla. On siis nostanut täydet tuet, vaikka on tehnyt töitä välillä. Että mä vihasin tuota asiaa, silloin kun oltiin vielä yhdessä, mutta kun ei usko niin ei usko. Onneksi on jo ex.
[/quote]

Ilmoita siitä.

Vierailija
5/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tällanen huijauksen muoto jota on harrastaneet monet tuttavaperheet, jotka tykkää arvostella esim. sossun elättejä ja liian monta välivuotta viettäviä nuoria, mutta omassa toiminnassaan eivät näe ongelmaa. Kyse on hyvätuloisista perheistä, jonka vuoksi tää on mun mielestä todella vastenmielistä ja kaksinaamaista. Eli kun poika lähtee inttiin niin ilmoitetaan puolustusvoimille että jannu on itseasiassa vuokralla vanhemman sisaruksen asunnossa, vaikka oikeasti asuu himassa. Valtio maksaa vuokran armeija-ajalta eli voittoa nää tyypit on käärineet 6-7 tonnia tästä huijauksestaan.

Vierailija
6/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe asuu yhdessä (vanhemmat ja 3 lasta) mutta ovat muka eronneet, isällä on yksiö vuokralla. Äiti ja lapset saavat hyvät tuet. Isän työsuhde-vuokrayksiössäkin asuu joku ihan muu sukulainen (joka maksaa vuokraa, en tiedä miten paljon). Tätä kuviota ovat pyörittäneet jo monet vuodet.

Vierailija
7/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaliperhe, 6 lasta, käy joka vuosi 2 kk lomalla kotimaassa, tämän mahdollistaa hyvät tuet. Perheen äiti kertoi itse... Eihän tämä sinänsä ole huijaamista, säästävät siis matkarahat vuoden varrella kaikista saamistaan tuista. Äiti on ihan mukava, opiskelee. Isä on kotona, ei ole oppinut suomea.

Vierailija
8/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia, jotka ovat nostaneet täyttää kuukausittaista opintotukea vaikka eivät ole käyneet koulussa ollenkaan vaan ovat olleet töissä tai reissussa (ja myöhemmin eronneet koulusta). Tukia pitää maksaa takaisin joskus parin vuoden päästä ja pienissä erissä silloinkin. Koulun kirjoilla ollessa saa ihan hyviä etuja esim. halvemman bussilipun ja ilmaisjäsenyyksiä paikkoihin.

Vierailija
9/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän ihan suomalaisen perheen jossa mies oli aina pimeissä töissä. Ikinä ei maksanut veroja, sitten teki pari vuotta keikka töitä, mutta oli kuulemma tosi kipeä koko ajan. Tuet nostettiin kun oltiin niin sairaita ja polvet petti alta (kävi taas pimeissä hommissa). Vihdoin pääsi sairaseläkeelle, ja tekee nyt vieläkin pimeitä hommia. Sossu maksaa vuokran ja äiti työttömänä kotona. Vielä kehtasi meille sanoa, että tyhmiä olette kun käytte töissä.....

No, eipä ole enään meidän tuttavia...

Ai, niin tämä loistokas pariskunta hakkuu joka päivä mauja kun he käyttävät meidän järjestelmää väärin =D

Vierailija
10/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaverini.

On jo vuosia ollut kotona sossun rahoilla ja lisäksi keksinyt itselleen sairauksia, joiden avulla saa ilmaista tavaraa ja hoitoja. Tällä hetkellä esimerkiksi saa normaalien sossutukien lisäksi 100€/kk liikuntaedun, kuntoilulaitteita kotiin, fysioterapiaa ja hierontaa pari kertaa kuukaudessa sekä hänelle mittojen mukaan tehtyjä tukivarusteita. Viimeisen vuoden sisällä saanut varmaan tuhansien eurojen edestä asioita. Ylpeilee oikein miten on niin hyvä puhumaan että saa kaiken minkä haluaa.

Lisäksi käy muutaman kerran viikossa pimeissä töissä ja tienaa näistä noin 800€/kk. Käy siis "kävelyttämässä" erästä dementoitunutta vanhusta ja käyvät sitten tämän rikkaan vanhuksen rahoilla syömässä ja shoppailemassa. Kaverin poikaystävä myös käytännössä asuu kaverin luona (ei tietenkään virallisesti) ja ostaa lähes kaikki ruoat ja taloustavarat, eli näihinkään ei mene rahaa.

Kaverillani on tuhansia euroja säästössä. Juuri viime viikolla matkusteli Euroopassa ja parin kuukauden päästä lähtee New Yorkiin. Ei vituta ei.

Vierailija
11/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:19"]Eräs kaverini.

On jo vuosia ollut kotona sossun rahoilla ja lisäksi keksinyt itselleen sairauksia, joiden avulla saa ilmaista tavaraa ja hoitoja. Tällä hetkellä esimerkiksi saa normaalien sossutukien lisäksi 100€/kk liikuntaedun, kuntoilulaitteita kotiin, fysioterapiaa ja hierontaa pari kertaa kuukaudessa sekä hänelle mittojen mukaan tehtyjä tukivarusteita. Viimeisen vuoden sisällä saanut varmaan tuhansien eurojen edestä asioita. Ylpeilee oikein miten on niin hyvä puhumaan että saa kaiken minkä haluaa.

Lisäksi käy muutaman kerran viikossa pimeissä töissä ja tienaa näistä noin 800€/kk. Käy siis "kävelyttämässä" erästä dementoitunutta vanhusta ja käyvät sitten tämän rikkaan vanhuksen rahoilla syömässä ja shoppailemassa. Kaverin poikaystävä myös käytännössä asuu kaverin luona (ei tietenkään virallisesti) ja ostaa lähes kaikki ruoat ja taloustavarat, eli näihinkään ei mene rahaa.

Kaverillani on tuhansia euroja säästössä. Juuri viime viikolla matkusteli Euroopassa ja parin kuukauden päästä lähtee New Yorkiin. Ei vituta ei.
[/quote]

Mitä ne sairaudet on?

Vierailija
12/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon EX. Oli työtön eli nosti työttömyystukea, mutta kävi isänsä firmassa tekemässä pimeästi töitä ja sai siis sieltä myös palkan pimeänä. Hankala ilmoittaa kun ei ole mitään konkreettisia todisteita.

Vierailija
13/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, kuulemma jotain selkäkipuja. Ovat aika mystisiä, sillä kipujen syytä on yritetty erilaisten kalliiden (=sossun maksamien) hoitojen avulla selvittää jo vuosia mutta mitään vikaa ei oikeasti löydy.

Vierailija
14/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu.
Nostaa työttömyyskorvausta ja tekee hommia pimeenä. Äitinsä vielä kehuskelee asialla.

Vierailija
15/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla yks Lefa.

Vierailija
16/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka lavertelee lääkärille kuinka hän ei pärjää kotona. No, minä kyllä oon nähnyt että hyvin pärjää.
Ja sitten vedättää tukia itselleen.

Vierailija
17/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelen verottajalle työmatkani pituuden aika paljon yläkanttiin

Vierailija
18/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi virolaistaustainen perhe. Molemmat vanhemmat tekevät pimeitä töitä, mutta virallisesti ovat työttömiä eli saavat työttömyyskorvausta.

Vierailija
19/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Sinun ikäsi on?

Vierailija
20/30 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kaksikin. Eräs asuu äitinsä luona muttei ole vaihtanut osoitetta sinne koska menettäisi sossurahat ja asumistuen.Kämppä on tuttavalta vuokrattu joten vuokra on nimellinen ja niin pieni ettei vaikuta vuokran antajan veroihin. Kaikki rahat menee juomiseen. Edes paskapaperia ei tartte itse ostaa. Toinen tapaus on perhe. Mies tienaa neljä tonnia kuussa. Mutta ei muka asu perheen kanssa. Äiti saa sossusta toimeentulotukea, kelalta asumistuen ja yh korotukset. Totaali pummeja! Nauran itseni kipeäksi kun tämä porukka jää kiinni kusetuksistaan!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi