Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EI OLE työvoimapulaa. Avoimet työpaikat on pelkkää BLUFFIA!! Kerron tositarinan valtion 200 paikasta joita EI OLLUT!

Vierailija
19.11.2021 |

Katsoin Valtiolle.fi kautta avoimia työpaikkoja syksyllä. Löysin eräästä valtion virastosta useita avoimia paikkoja, tosin vain n 6kk määräaikaisia. Mutta totta kai hain. Minulla ei ollut juuri tuota täsmä koulutusta (matala koulutus) jota he haki, mutta ajattelin että tällä koulutuksella (yliopisto) ja työkokemuksella pitäisi irrota edes haastatteluun paikka. Paikkoja oli SATOJA avoimena kyseiseen virastoon, ympäri suomen. Kaupungin sai päättää itse. Hienoa, vihdoinkin! Ajattelin.
Hah hah! Niinpä niin!
Paikkoja oli: yhteen 80, toiseen 60, kolmanteen 30. Jätin 3 hakemusta,( joissa siis useita henkilöitä palkattiin).Vielä lisäksi oli 20 ja 10 paikkaa.... ELi siis ainakin yli 200 työpaikkaa yhteensä.
Lopputulos: EI kutsun kutsua yhtään minnekkään. "olemme valinneet haastateltavat mutta et ollut joukossa". Sen jälkeen ei mitään. EI viestiä että paikka täytetty. 2 kk meni. EI mitään.
No nyt ajattelin että jotain täytyy olla jossain vialla. Joko hakemus, kuvani, tai työt peruttu? Ajattelin että on rikos. Pyysin sekä hakijalistan että nimitysmuistiot ansioyhteenvetoineen. Sähköpostin olivat yrittääneet salata kierosti, mutta löysin sen.
No jotain saivat lähetettyä vaikka ei ansioyhteenvetoa vaikka laki määrää. Halusin verrata itseäni näihin 200 huippuihmiseen jotka siis on minua pätevämpiä. Katsoin hakijalistat. SAMAT nimet joka listassa, pienellä variaatiolla. SIis muutkin oli hakeneet kaikkiin noihin töihin, kuten minäkin. ELi hakijoita YHTEENSÄ oli reilu 200 noin 200 työpaikaan. Nyt ajattelin että on kyllä IHME ettei minua ole pyydetty YHTEENKÄÄN haastatteluun,mutta nuo kaikki muut on?
katsoin keitä valittu, Googletin näitä ihmisiä muutaman. Jotkut oli ulkomaalaisia nimiä, ei varmasti puhu suomea sujuvasti. No , eihän sitä voi tietää, mutta....vahva epäily
Siis, lopputulos oli kai että MONET TYÖPAIKAT OLIKIN PERUTTU!! EI niitä 250 työpaikkaa ollut ikinä ollutkaan avoimena, se oli pelkkää BLUFFIA! kai jotta saadaan monia hakemaan niitä paikkoja! Näin minulle selitettiin. Noin reilu 100 henkilöä palkattiin ilmoitetun 250 sijasta.
VALTIO tekee näin! Saadakseen bluffattua, ja vääristeltyä tilastoja!!
HUIJAUS!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin paikkoihin tulija saattaa olla jo valittu, mutta niihin täytyy järjestää julkinen haku näön vuoksi.

Vierailija
2/2 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on näitä kun hommaa jo tekevä joutuu hakemaan sitä uudelleen 6 kk - 12 kk välein ja tulee tietty kokeneimpana siihen valittua. Julkisen pakkohaun idea on sinänsä hyvä mutta noi toteuttaa sen käytännössä siten että se vesittää siitä kaiken hyvän ja jäljelle jää täysin turha ja kallis hakuprosessi jossa eri osapuolet leikkii muodon vuoksi mukana vaikka lopputulos onkin jo ennalta valittu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi