Katselin äsken toimiston ikkunasta kun vanhempi, n. 50v miespuolinen kaupungin työntekijä siisti rakennuksen viereistä pensasta kaatosateessa ja mietin
kuinka onnellinen olen kun saan tehdä siistiä sisätyötä. Lisäksi tienaan varmaan tuplasti häneen nähden.
Joskus on mukava vain pysähtyä ja miettiä asioita läpi.
N25, KTM
Kommentit (49)
Provohan tuo on.
Aika onnistunut, sillä sai samassa viestissä vastakkain miehet ja naiset, nuoret ja iäkkäämmät, sisätyötä tekevät ja ulkotyötä tekevät, koulutetut ja kouluttamattomat...
Loistava tulos.
Vierailija kirjoitti:
Halusit tulla kehuskelemaan kuinka paljon paremmin menestynyt ihminen olet? Mistä tiedät, jos hän on tyytyväinen ulkotyöhönsä raikkaassa ulkoilmassa?
Ja mies vastaa Noutajan kysymykseen et katso tuota puistoa, se on minun hoitama. Ja sinä kenties et katso tuota paperipinoo minkä minä tein elessäni...see on nyt tuolla jossain...?
Vierailija kirjoitti:
Hänen työnsä jälkensä näkyy hyvässä. Sinä vain tuhlaat ihmisten rahoja.
Miten niin ap tuhlaa ihmisten rahoja?
Mistä helvetistä sinä tiedät, mitä duunia ap tekee?
Hän on KTM ja joku yritys on palkannut hänet hommiinsa, koska ap tuottaa niin paljon lisäarvoa yritykselle, että yrityksen kannattaa maksaa hänelle palkkaa.
Lisäksi yritys ja ap maksavat veroa palkastaan.
Julkinen sektori se on se, joka kuluttaa rahaa, mutta ei tuota mitään. Kaikki kaupungintyöntekijä, kuten tuo puutarha työntekijä, josta ap puhuu, eivät tuota tuota mitään voittoa yhteiskunnalle.
Mutta heidän työnsä on lakisääteistä ja puutarhat puut on pidettävä kaupungeissa kunnossa, joten duunareita sinne tarvitaan.
Pidä kuule turpasti tukossa, kun et käsitä taloudesta etkä yhteiskunnan pyörimisestä paskaakaan.
Raha tähän yhteiskuntaan tulee liike-elämästä, yksityiseltä sektorilta.
No tässä yhteiskunnassa tarvitaan kaikenlaisia työntekijöitä.
Muutoin tämä ei pyöri.
Jos ei ole duunareita ei myöskään ole hommeleita maistereille eikä tohtoreille, eikä kellekään muullekaan.
Jos ei olisi bussinkuljettajia, itse en voisi käydä töissä ollenkaan.
Ja ulkotyöntekijöillä on aina sään mukaiset työasut. Siellä ne ulkona tekevät töitä myös rakennusmiehet sun muut ihmiset. Ilman heitä ei olisi uusia asuntoja ja koteja ja laitoksia kansalaisille. Jne jne...
Typerä aloitus ap:lta.
Mielenkiintoinen mutta myös ajoittain stressaava asiantuntijatyö. Välillä päivät venyvät. Pyöristämällä palkka lähempänä viisinumeroista lukua kuin sitä toista päätä. Ja silti, välillä unelmoin työstä jossa saisi olla ulkona, tehdä fyysisesti jotain ja työpäivän jälkeen jättää hommat siihen, ei miettiä työasioita myös vapaalla. Joten mistä tiedät oliko tuo mies esim. alanvaihtaja joka aikansa sisällä tietokoneen ruutua tuijotettuaan on päättänyt vaihtaa alaa ihan muualle? Itse voisin hyvin kuvitella tekeväni niin kunhan sijoitussalkkuni vielä vähän kasvaa.
T. N33, KTM
Miksei hybridivaikuttajia pistetä tekemään noita töitä? Löhöävät vain kaupungin asunnoissa ja katsovat telkasta jihadistiohjelmia.
20 vuoden kuluttua olisit itsekin mielellään leikkaamassa sitä puskaa sateessa. Siinä vaiheessa tekee mieli jo höllätä.
Vierailija kirjoitti:
Hän voi taas nauttia ulkotöistä, joissa ei tarvitse käyttää tietokonetta ja voi olla ihan omissa ajatuksissaan.
Joskus on tosiaan mukava pysähtyä ja miettiä asioita.
Puutarhurina tuohon voi jopa löytyä hyvin saumaa. Mieli vapautuu omien juttujen kelailuun fyysisissä töissä, siksi niistä itse tykkään.
Se on vakooja . Antennit ja kuuntelulaitteet kuvaa koneesi sivuja etkä huomaa mitään. Vakoilee työtäsi .
Eri ihmisille sopii erilaiset työt. Itse en pystyisi tehdä pelkkää ulkotyötä enkä myöskään pelkkää istuma/toimistotyötä, nykyinen työ on jotain siltä väliltä ja juuri minulle sopiva.
Meitä seurasi junaan juutalainen nainen ollaan nähty ennen Keravalla cityseurakunnassa . Israelista . Vainoharhaisia käy kristittyjen kimppuun . YouTube Anne Miettinen ( tää on toinen sieltä ).
Katseleppa nyt tarkkaan. Se mies on ns. persvakomies joka pitää kollegoidensa kanssa tätä yhteiskuntaa pystyssä. He ovat nykypäivän hiljaisia ritareita jotka tekevät ne "paska" hommat mistä ei makseta tarpeeksi, mutta nöyränä he päivästä toiseen sen tekevät.
Hattupäästä ja syvä kunnianosoitus näille Miehille!
M44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun verovaroin kustannettu julkinen sektori romahtaa, muista tämä hetki.
Ei ap sanonut työskentelevänsä julkisella sektorilla. Mutta se kaupunginpuutarhuri on julkisella sektorilla.
Kaupunginpuutarhuri on iso herra. Niin iso, että sen palkka on säästetty monessa kunnassa ja sitten on puistot helvetin ankeita.
Mieluummin teen työtä jossa ollaan ulkona melkeinpä säässä kun säässä, kuin istun toimistossa. Kokeilin pari kk ja ei oo mun juttu. Tärkeämpää mieluisa työ kun suuri tili koppihommista.
Hyvät sadevaatteet, niin sehän on mukava tehdä ulkona puutarhatöitä. Puutarhat ja puistot ovat yleisesti hyvin heikosti hoidettuja. Kalliit kasvit istutetaan ja sitten ne saavat olla ilman hoitoa. Taas meni veronmaksajien rahat kankkulan kaivoon.
Mä taas olen ollut onnellisin ulkotyössä. Todella mukavuudenhaluisena ihmisenä en olisi ikinä uskonut, mutta säänmukaisissa varusteissa ei haitanneet sateet eikä paukkupakkaset. Ainoastaan kesähelteet (ja ötökät) kävivät vähän jaksamisen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteiden maisterina tienaat varmaan ainakin neljä kertaa niin paljon kuin tuo puisto-osaston ukko.
Todennäköisesti saman, mutta siis kuuluisi tienata.
Nykypäivän koulutetuilla naisilla on ihmeellinen luulo omasta kuolemattomuudestaan. Normi akateeminen nainen tienaa ehkä sen 65-75 k€/v ja tunteja on ? ja työt tulee enenevässä määrin kotia. Joku metallimies tienaa vkl ylitöillä tuon saman ja ei taatusti vie töitään kotiansa asti.
mies53v
Ei ap sanonut työskentelevänsä julkisella sektorilla. Mutta se kaupunginpuutarhuri on julkisella sektorilla.