Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stereotypioita eri opiskelualoista

Vierailija
08.02.2015 |

Tarvin näitä ÄI1 "projektiin" joten listatkaa (hyvässä, humoristisessa hengessä) stereotypioita eri aloista :D

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matematiikan opiskelijoilla on kauluspaidan ylin nappi kiinni´, samaan tapaan kuin koulumurhaajilla.

Lääkisläiset jakaantuvat narsistikusipäihin, uskovaisiin, bilettäjiin ja nörtteihin.

Hammaslääkiksessä yrittävät jäljitellä lääketieteen opiskelijoita, he korostavat opiskelevansa hammasLÄÄKETIEDETTÄ.

Englannin opiskelijat kuvittelevat olevansa kielten opiskelijoiden eliittiä.

Vierailija
2/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"] Lääketieteen opiskelijoiden keskeisin motiivi kaikkeen toimintaan on raha. [/quote] Jos tuo on totta, niin olen huolissani siitä, millaista on suomalaisen lääketieteen osaaminen tulevaisuudessa. [/quote] Älä ole, voisi kyllä koskea lääkikseen hakevista, mutta harva niistä joita motivoi vaan raha pääsee. Stereotypioita: Hammaslaiset: Joko niitä, ketkä ei uskaltanut hakea ihmislääkikseen tai niitä, ketkä haluaa palkkaa omien sadististen mieltymystensä täyttämisestä. Lääkisläiset: joko tieteilijätyyppejä, maailmanparantajatyyppejä tai niitä ketkä haluaa alan tuomaa mainetta, kunniaa ja vastakkaisen sukupuolen edustajia. Sisäänpäinkääntyneitä, mutta oikeasti enemmän sen vuoksi, että pelkää mitä lääkäreistä/lääkisläisistä ajatellaan kun siksi että kokosivat olevansa Jumalasta seuraavia. Farmaseutit: Alaa vaihtaneita kemistejä ja biologeja tai niitä, ketkä oli luonnpntieteellisesti lahjakkaita ja jotain piti vain keksiä. Kauppislaiset: Kaikki aloittaessa avoimesti materialistisia ja rahanahneita, valmistuttua noin puolet on kasvanut siitä vaiheesta yli ja sairastuu johonkin mielenterveyshäiriöön kun bisness ja hippi luonteet taistelee keskenään. Kasvatustieteilijät: Joko: kilttejä lettipäisiä tyttöjä tai kielellisesti lahjakkaita ujoja poikia tai niitä, jotka ei kehdanneet hakea minnekään muualle ja valitsi sitten opetustyön. Lastentarhanopet: Joko niitä, ketkä ei päässeet luokanopeiksi tai niitä, ketkä sai jo lukiossa vauvakuumeen ja tahtoi vain päästä päiväkotiin tai eskariin lasten luo.

[/quote]

Suurin osa lääkisläisistä kylläkin vähät välittää muiden alojen opiskelijoista. Voi sitä ylenkatsetta, jota muihin kohdistetaan. Tämän olen kokenut sekä muun alan opiskelijana, että lääkisläisenä. Tietysti joka vuosikurssilla on niitä herkempiä introverttejä, uskovaisia ym.
[/quote] Mikä lääkis? Ei meillä vaan, tai siis olen itse ujo ja löysin kaltaisiani heti ekoilla viikoilla. Tähän määrään opiskelijoita mahtuu monenlaisia, joistain (meillä noita varmaan kymmenen) paistaa se, että on vaan niin tavattoman ylpeitä että pääsi sisään. Uskovaisethan (ei tapaluterilaiset) on joka alalla sieltä pahimmasta päästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:03"]

Kauppislaiset kokoomusnuoria, joille luokkayhteiskunnan syveneminen on märkä uni.

[/quote]

Mutta luokkayhteiskunnan syveneminen ei kyllä yleensä tiedä opiskelijan oikeuksien, eikä opiskelijan talousasioiden kannalta mitään muuta kuin harmia. Koskee aivan kaikkia opiskelijoita. Luokkayhteiskunnassa köyhät koyhtyy ja rikkaat rikastuu ja opiskelijat kuuluvat yleisesti ottaen sinne köyhien puolelle.

[/quote]

mutta eivät kauppasopiskelijat. he kuuluvat pappa betalar osastoon, joten eipä haittane.

Vierailija
4/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkisläiset muka leuhkoja? Olen tavannut vain leuhkoja lääkisläisten ei-lääkisheiloja.

Vierailija
5/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:34"]Lääkisläisistä sanotaan, että ovat kukin joko rikkaasta perheestä, musikaalisesti lahjakkaita tai täysiä aspergereja. Kaikki piirteet auttavat pääsemään sisään, koska tukevat sitä keskittymuskykyä ja motivaatiota. [/quote] Miten rikas perhe lisää keskittymiskykyä?

[/quote]

Taloudelliset huolet vaikuttavat tutkitusti oppimiskykyyn mm. heikentämällä keskittymiskykyä. Eräiden tutkimusten mukaan hoitovirheen riskiä lisää lääkärin vanhempien alhainen sosioekonominen asema. Raha rauhoittaa, tekee fiksummaksi.
[/quote] Suomen oppijärjestelmässä vanhempien varakkuudella ei ole niin paljon merkitystä kun yksilön oma älykkyys ja kyvykkyys. "Täysi asperger" kommentista olen myös eri mieltä, nykyään aspergerin sekoitetaan perintenteinen älykäs ja introvertti tutkijaluonne.

Vierailija
6/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:34"]Lääkisläisistä sanotaan, että ovat kukin joko rikkaasta perheestä, musikaalisesti lahjakkaita tai täysiä aspergereja. Kaikki piirteet auttavat pääsemään sisään, koska tukevat sitä keskittymuskykyä ja motivaatiota. [/quote] Miten rikas perhe lisää keskittymiskykyä? [/quote]   Taloudelliset huolet vaikuttavat tutkitusti oppimiskykyyn mm. heikentämällä keskittymiskykyä. Eräiden tutkimusten mukaan hoitovirheen riskiä lisää lääkärin vanhempien alhainen sosioekonominen asema. Raha rauhoittaa, tekee fiksummaksi. [/quote] Suomen oppijärjestelmässä vanhempien varakkuudella ei ole niin paljon merkitystä kun yksilön oma älykkyys ja kyvykkyys. "Täysi asperger" kommentista olen myös eri mieltä, nykyään aspergerin sekoitetaan perintenteinen älykäs ja introvertti tutkijaluonne.

[/quote]

Pitkäaikaiset taloudelliset huolet vaikuttavat jo lapsen keskushermoston kehitykseen. Vanhempien rahahuolet rasittavat myös lapsen kehitystä. HPA-akseli ylivirittyy, hippokampus jää epätavallisen pieneksi. Koulutusjärjestelmä yksistään ei pysty tasamaan näitä asioita.

Vierailija
7/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"] Lääketieteen opiskelijoiden keskeisin motiivi kaikkeen toimintaan on raha. [/quote] Jos tuo on totta, niin olen huolissani siitä, millaista on suomalaisen lääketieteen osaaminen tulevaisuudessa. [/quote] Älä ole, voisi kyllä koskea lääkikseen hakevista, mutta harva niistä joita motivoi vaan raha pääsee. Stereotypioita: Hammaslaiset: Joko niitä, ketkä ei uskaltanut hakea ihmislääkikseen tai niitä, ketkä haluaa palkkaa omien sadististen mieltymystensä täyttämisestä. Lääkisläiset: joko tieteilijätyyppejä, maailmanparantajatyyppejä tai niitä ketkä haluaa alan tuomaa mainetta, kunniaa ja vastakkaisen sukupuolen edustajia. Sisäänpäinkääntyneitä, mutta oikeasti enemmän sen vuoksi, että pelkää mitä lääkäreistä/lääkisläisistä ajatellaan kun siksi että kokosivat olevansa Jumalasta seuraavia. Farmaseutit: Alaa vaihtaneita kemistejä ja biologeja tai niitä, ketkä oli luonnpntieteellisesti lahjakkaita ja jotain piti vain keksiä. Kauppislaiset: Kaikki aloittaessa avoimesti materialistisia ja rahanahneita, valmistuttua noin puolet on kasvanut siitä vaiheesta yli ja sairastuu johonkin mielenterveyshäiriöön kun bisness ja hippi luonteet taistelee keskenään. Kasvatustieteilijät: Joko: kilttejä lettipäisiä tyttöjä tai kielellisesti lahjakkaita ujoja poikia tai niitä, jotka ei kehdanneet hakea minnekään muualle ja valitsi sitten opetustyön. Lastentarhanopet: Joko niitä, ketkä ei päässeet luokanopeiksi tai niitä, ketkä sai jo lukiossa vauvakuumeen ja tahtoi vain päästä päiväkotiin tai eskariin lasten luo.

[/quote]

Suurin osa lääkisläisistä kylläkin vähät välittää muiden alojen opiskelijoista. Voi sitä ylenkatsetta, jota muihin kohdistetaan. Tämän olen kokenut sekä muun alan opiskelijana, että lääkisläisenä. Tietysti joka vuosikurssilla on niitä herkempiä introverttejä, uskovaisia ym.
[/quote] Mikä lääkis? Ei meillä vaan, tai siis olen itse ujo ja löysin kaltaisiani heti ekoilla viikoilla. Tähän määrään opiskelijoita mahtuu monenlaisia, joistain (meillä noita varmaan kymmenen) paistaa se, että on vaan niin tavattoman ylpeitä että pääsi sisään. Uskovaisethan (ei tapaluterilaiset) on joka alalla sieltä pahimmasta päästä...
[/quote]

Mietin ihan samaa. Olen itse peruspulliainen maalta, suvun eka lääkäri ja paljon ainakin meiltä löytyy samanhenkisiä.

Vierailija
8/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:11"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"] Lääketieteen opiskelijoiden keskeisin motiivi kaikkeen toimintaan on raha. [/quote] Jos tuo on totta, niin olen huolissani siitä, millaista on suomalaisen lääketieteen osaaminen tulevaisuudessa. [/quote] Älä ole, voisi kyllä koskea lääkikseen hakevista, mutta harva niistä joita motivoi vaan raha pääsee. Stereotypioita: Hammaslaiset: Joko niitä, ketkä ei uskaltanut hakea ihmislääkikseen tai niitä, ketkä haluaa palkkaa omien sadististen mieltymystensä täyttämisestä. Lääkisläiset: joko tieteilijätyyppejä, maailmanparantajatyyppejä tai niitä ketkä haluaa alan tuomaa mainetta, kunniaa ja vastakkaisen sukupuolen edustajia. Sisäänpäinkääntyneitä, mutta oikeasti enemmän sen vuoksi, että pelkää mitä lääkäreistä/lääkisläisistä ajatellaan kun siksi että kokosivat olevansa Jumalasta seuraavia. Farmaseutit: Alaa vaihtaneita kemistejä ja biologeja tai niitä, ketkä oli luonnpntieteellisesti lahjakkaita ja jotain piti vain keksiä. Kauppislaiset: Kaikki aloittaessa avoimesti materialistisia ja rahanahneita, valmistuttua noin puolet on kasvanut siitä vaiheesta yli ja sairastuu johonkin mielenterveyshäiriöön kun bisness ja hippi luonteet taistelee keskenään. Kasvatustieteilijät: Joko: kilttejä lettipäisiä tyttöjä tai kielellisesti lahjakkaita ujoja poikia tai niitä, jotka ei kehdanneet hakea minnekään muualle ja valitsi sitten opetustyön. Lastentarhanopet: Joko niitä, ketkä ei päässeet luokanopeiksi tai niitä, ketkä sai jo lukiossa vauvakuumeen ja tahtoi vain päästä päiväkotiin tai eskariin lasten luo. [/quote] Suurin osa lääkisläisistä kylläkin vähät välittää muiden alojen opiskelijoista. Voi sitä ylenkatsetta, jota muihin kohdistetaan. Tämän olen kokenut sekä muun alan opiskelijana, että lääkisläisenä. Tietysti joka vuosikurssilla on niitä herkempiä introverttejä, uskovaisia ym. [/quote] Mikä lääkis? Ei meillä vaan, tai siis olen itse ujo ja löysin kaltaisiani heti ekoilla viikoilla. Tähän määrään opiskelijoita mahtuu monenlaisia, joistain (meillä noita varmaan kymmenen) paistaa se, että on vaan niin tavattoman ylpeitä että pääsi sisään. Uskovaisethan (ei tapaluterilaiset) on joka alalla sieltä pahimmasta päästä... [/quote] Mietin ihan samaa. Olen itse peruspulliainen maalta, suvun eka lääkäri ja paljon ainakin meiltä löytyy samanhenkisiä.

[/quote]

Lääkärin ammatti on niitä kaikkein periytyvimpiä. Suomessa on jopa lääkärisukuja, joku aika sitten hesarissa taisi olla juttua yhdestä opiskelijasta, jonka koko suku oli suunnilleen lääkäreitä. Aika harvalla lääketieteen opiskelijalla on molemmat vanhemmat työläisiä. Varsinkin Helsingin lääkis on eliittiopiskelupaikkojen kermaa.

Vierailija
9/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:34"]Lääkisläisistä sanotaan, että ovat kukin joko rikkaasta perheestä, musikaalisesti lahjakkaita tai täysiä aspergereja. Kaikki piirteet auttavat pääsemään sisään, koska tukevat sitä keskittymuskykyä ja motivaatiota. [/quote] Miten rikas perhe lisää keskittymiskykyä? [/quote]   Taloudelliset huolet vaikuttavat tutkitusti oppimiskykyyn mm. heikentämällä keskittymiskykyä. Eräiden tutkimusten mukaan hoitovirheen riskiä lisää lääkärin vanhempien alhainen sosioekonominen asema. Raha rauhoittaa, tekee fiksummaksi. [/quote] Suomen oppijärjestelmässä vanhempien varakkuudella ei ole niin paljon merkitystä kun yksilön oma älykkyys ja kyvykkyys. "Täysi asperger" kommentista olen myös eri mieltä, nykyään aspergerin sekoitetaan perintenteinen älykäs ja introvertti tutkijaluonne.

[/quote]

Pitkäaikaiset taloudelliset huolet vaikuttavat jo lapsen keskushermoston kehitykseen. Vanhempien rahahuolet rasittavat myös lapsen kehitystä. HPA-akseli ylivirittyy, hippokampus jää epätavallisen pieneksi. Koulutusjärjestelmä yksistään ei pysty tasamaan näitä asioita.
[/quote] Olisiko rikkaan ja rutiköyhän välissä ei ole mitään? Suomessa ei edes perinteisesti todella köyhiä tai todella rikkaita. Eli voin tietenkin allekirjoittaa väittteen, että keskiluokkaisen perheen lapsi päätyy helpommim lukioon ja sieltä lääkikseen kun kolmannen sukupolven työttömät.

Vierailija
10/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:11"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:15"] Lääketieteen opiskelijoiden keskeisin motiivi kaikkeen toimintaan on raha. [/quote] Jos tuo on totta, niin olen huolissani siitä, millaista on suomalaisen lääketieteen osaaminen tulevaisuudessa. [/quote] Älä ole, voisi kyllä koskea lääkikseen hakevista, mutta harva niistä joita motivoi vaan raha pääsee. Stereotypioita: Hammaslaiset: Joko niitä, ketkä ei uskaltanut hakea ihmislääkikseen tai niitä, ketkä haluaa palkkaa omien sadististen mieltymystensä täyttämisestä. Lääkisläiset: joko tieteilijätyyppejä, maailmanparantajatyyppejä tai niitä ketkä haluaa alan tuomaa mainetta, kunniaa ja vastakkaisen sukupuolen edustajia. Sisäänpäinkääntyneitä, mutta oikeasti enemmän sen vuoksi, että pelkää mitä lääkäreistä/lääkisläisistä ajatellaan kun siksi että kokosivat olevansa Jumalasta seuraavia. Farmaseutit: Alaa vaihtaneita kemistejä ja biologeja tai niitä, ketkä oli luonnpntieteellisesti lahjakkaita ja jotain piti vain keksiä. Kauppislaiset: Kaikki aloittaessa avoimesti materialistisia ja rahanahneita, valmistuttua noin puolet on kasvanut siitä vaiheesta yli ja sairastuu johonkin mielenterveyshäiriöön kun bisness ja hippi luonteet taistelee keskenään. Kasvatustieteilijät: Joko: kilttejä lettipäisiä tyttöjä tai kielellisesti lahjakkaita ujoja poikia tai niitä, jotka ei kehdanneet hakea minnekään muualle ja valitsi sitten opetustyön. Lastentarhanopet: Joko niitä, ketkä ei päässeet luokanopeiksi tai niitä, ketkä sai jo lukiossa vauvakuumeen ja tahtoi vain päästä päiväkotiin tai eskariin lasten luo. [/quote] Suurin osa lääkisläisistä kylläkin vähät välittää muiden alojen opiskelijoista. Voi sitä ylenkatsetta, jota muihin kohdistetaan. Tämän olen kokenut sekä muun alan opiskelijana, että lääkisläisenä. Tietysti joka vuosikurssilla on niitä herkempiä introverttejä, uskovaisia ym. [/quote] Mikä lääkis? Ei meillä vaan, tai siis olen itse ujo ja löysin kaltaisiani heti ekoilla viikoilla. Tähän määrään opiskelijoita mahtuu monenlaisia, joistain (meillä noita varmaan kymmenen) paistaa se, että on vaan niin tavattoman ylpeitä että pääsi sisään. Uskovaisethan (ei tapaluterilaiset) on joka alalla sieltä pahimmasta päästä... [/quote] Mietin ihan samaa. Olen itse peruspulliainen maalta, suvun eka lääkäri ja paljon ainakin meiltä löytyy samanhenkisiä.

[/quote]

Lääkärin ammatti on niitä kaikkein periytyvimpiä. Suomessa on jopa lääkärisukuja, joku aika sitten hesarissa taisi olla juttua yhdestä opiskelijasta, jonka koko suku oli suunnilleen lääkäreitä. Aika harvalla lääketieteen opiskelijalla on molemmat vanhemmat työläisiä. Varsinkin Helsingin lääkis on eliittiopiskelupaikkojen kermaa.

[/quote]

Luulenpa että nykyään aika harvan molemmat vanhemmat ovat työläisiä millään alalla

Vierailija
11/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:34"]Lääkisläisistä sanotaan, että ovat kukin joko rikkaasta perheestä, musikaalisesti lahjakkaita tai täysiä aspergereja. Kaikki piirteet auttavat pääsemään sisään, koska tukevat sitä keskittymuskykyä ja motivaatiota. [/quote] Miten rikas perhe lisää keskittymiskykyä? [/quote]   Taloudelliset huolet vaikuttavat tutkitusti oppimiskykyyn mm. heikentämällä keskittymiskykyä. Eräiden tutkimusten mukaan hoitovirheen riskiä lisää lääkärin vanhempien alhainen sosioekonominen asema. Raha rauhoittaa, tekee fiksummaksi. [/quote] Suomen oppijärjestelmässä vanhempien varakkuudella ei ole niin paljon merkitystä kun yksilön oma älykkyys ja kyvykkyys. "Täysi asperger" kommentista olen myös eri mieltä, nykyään aspergerin sekoitetaan perintenteinen älykäs ja introvertti tutkijaluonne. [/quote]   Pitkäaikaiset taloudelliset huolet vaikuttavat jo lapsen keskushermoston kehitykseen. Vanhempien rahahuolet rasittavat myös lapsen kehitystä. HPA-akseli ylivirittyy, hippokampus jää epätavallisen pieneksi. Koulutusjärjestelmä yksistään ei pysty tasamaan näitä asioita. [/quote] Olisiko rikkaan ja rutiköyhän välissä ei ole mitään? Suomessa ei edes perinteisesti todella köyhiä tai todella rikkaita. Eli voin tietenkin allekirjoittaa väittteen, että keskiluokkaisen perheen lapsi päätyy helpommim lukioon ja sieltä lääkikseen kun kolmannen sukupolven työttömät.

[/quote]

Suomessa on aika paljon lapsiperheköyhyyttä.

Vierailija
12/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen tuota "uskovaisia ja muita herkkiä introverttejä" -juttua.

muistan kouluajoilta pojan,josta tuli sitten pappi. hän oli äänekäs, itsevarma, jne. sellainen, jolla oli ja on pokkaa pitää uskontoa esillä ja toimia uskonnollisen hurmoksen nostattajana. pelottava ihminen. en sanoisi herkäksi introvertiksi, vaan uskonnollisen kotikasvatuksen pilaamaksi tapaukseksi.

tämä nyt ei liittynyt tähän lääkiskeskusteluun, vaan tuohon yleiseen mielikuvaan uskovaisista ihmisistä.

Vierailija
13/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:05"]

[/quote]

[/quote]

Luulenpa että nykyään aika harvan molemmat vanhemmat ovat työläisiä millään alalla

[/quote]

Ok, olet siis lääkiksessä. Out of touch with reality.

Vierailija
14/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:03"]

[/quote]

[/quote] Meillä ei ainakaan ole paljoa tuollaisia. Minullakin on kyllä lääkäreitä suvussa, pilkuserkku ja vaarin täti, mutten ole ns. lääkärisukua. Kuinka monella yliopistokoulutuksen vaativalla alalla sitten on tyypillisesti melkein kaikki duunariperheistä? Arvot periytyvät ja esimerkiksi lukioon hakee tyypisesti sen käyneiden lapsia ja ammattikouluun duunareiden lapsia, tässä ei ole kyse niinkään toisen kermaperseydestä vaan että toiset on opetettu jo lapsesta arvostamaan työntekoa ja tosta koulutusta ja sivistystä.

Vierailija
15/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahaa, siis lääketieteen opiskelijat on jo lapsena opetettu arvostamaan työteköä, ahkeruutta ja sivistystä. Muut laiskat typerykset vain ovat laiskotelleet läpi koulutuksen ja työelämä. Niinkuin ydinfyysikot, psykologit, sairaanhoitajat, kemistit ym. Hyvä tietää.

Vierailija
16/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:02"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:58"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 22:15"] [quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 21:34"]Lääkisläisistä sanotaan, että ovat kukin joko rikkaasta perheestä, musikaalisesti lahjakkaita tai täysiä aspergereja. Kaikki piirteet auttavat pääsemään sisään, koska tukevat sitä keskittymuskykyä ja motivaatiota. [/quote] Miten rikas perhe lisää keskittymiskykyä? [/quote]   Taloudelliset huolet vaikuttavat tutkitusti oppimiskykyyn mm. heikentämällä keskittymiskykyä. Eräiden tutkimusten mukaan hoitovirheen riskiä lisää lääkärin vanhempien alhainen sosioekonominen asema. Raha rauhoittaa, tekee fiksummaksi. [/quote] Suomen oppijärjestelmässä vanhempien varakkuudella ei ole niin paljon merkitystä kun yksilön oma älykkyys ja kyvykkyys. "Täysi asperger" kommentista olen myös eri mieltä, nykyään aspergerin sekoitetaan perintenteinen älykäs ja introvertti tutkijaluonne. [/quote]   Pitkäaikaiset taloudelliset huolet vaikuttavat jo lapsen keskushermoston kehitykseen. Vanhempien rahahuolet rasittavat myös lapsen kehitystä. HPA-akseli ylivirittyy, hippokampus jää epätavallisen pieneksi. Koulutusjärjestelmä yksistään ei pysty tasamaan näitä asioita. [/quote] Olisiko rikkaan ja rutiköyhän välissä ei ole mitään? Suomessa ei edes perinteisesti todella köyhiä tai todella rikkaita. Eli voin tietenkin allekirjoittaa väittteen, että keskiluokkaisen perheen lapsi päätyy helpommim lukioon ja sieltä lääkikseen kun kolmannen sukupolven työttömät.

[/quote]

Suomessa on aika paljon lapsiperheköyhyyttä.
[/quote] No, olen lääkisläinen, isä pienyrittäjä ja äiti kasvitieteilijä. Äiti oli osa-aikatyötön ja yrityksellä menee vaihtelevasti. Suomessa on ilmainen koulu, ilmainen terveydenhuolto ja kaikkea hienoa, tukea saa kun sitä tarvitaan, kukaan ei joudu kodittomaksi ja juurikin lasten yliopistoa varten ei tarvitse säästää vuosia kuten monessa maassa. Suomalainen köyhyys on aika usein vain ikävää taloudellista kiristystä ja luksuksesta luopumista, ei oikeaa köyhyyttä.
Ps. Tiedän, että ilmainen on "ilmainen" eli verorahoilla rahoitettu, tuo on kuitenkin seuraava argumentti.

Vierailija
17/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:23"]ahaa, siis lääketieteen opiskelijat on jo lapsena opetettu arvostamaan työteköä, ahkeruutta ja sivistystä. Muut laiskat typerykset vain ovat laiskotelleet läpi koulutuksen ja työelämä. Niinkuin ydinfyysikot, psykologit, sairaanhoitajat, kemistit ym. Hyvä tietää.
[/quote] Ei, vaan duunarius periytyy. Oletan, että lapsia on opetettu arvostamaan työntekoa? Akateemisuus myös, jolloin sivistys ja koulututus on ollut työteliäisyyden lisäksi arvossa.

Vierailija
18/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 23:23"]ahaa, siis lääketieteen opiskelijat on jo lapsena opetettu arvostamaan työteköä, ahkeruutta ja sivistystä. Muut laiskat typerykset vain ovat laiskotelleet läpi koulutuksen ja työelämä. Niinkuin ydinfyysikot, psykologit, sairaanhoitajat, kemistit ym. Hyvä tietää. [/quote] Ei, vaan duunarius periytyy. Oletan, että lapsia on opetettu arvostamaan työntekoa? Akateemisuus myös, jolloin sivistys ja koulututus on ollut työteliäisyyden lisäksi arvossa.

[/quote]

usein periytyy, muttei aina. jotkut duunarivanhemmat kannustavat lastaan opiskelemaan enemmän, koska ovat huomanneet, että olisi kannattanut. mutta duunarivanhemmilla ei ole sitä hiljaista "sisäpiiritietoa" mitä lääkärivanhemmilla on, joten lääkäreiden lapsella on vähän helpompi opiskelutie kuin duunarivanhempien lapsella.

Vierailija
19/98 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up ^^

Vierailija
20/98 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen kuullut tosta matikanopiskelijoiden kauluspaidan napista. Hassuinta on että siskoni piti ylintä nappia aina kiinni jo ennen matluun päätymistään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän