LÄHTISIN JOS VOISIN
Lähtisin ja jättäisin elämäni jos voisin.
Olen kahden lapsen yksinhuoltaja, asun omakotitalossa, olen ihan mukavasti tienaava yrittäjä, olen ahkera ja rakastava vanhempi, mutta.....
Jos lapseni olisivat jo muuttaneet pois kotoa. Olen niin täynnä tätä oravanpyörää. En tiedä kuinka moni teistä ymmärtää, mutta olen kasvattanut lapset kunnialla jo yläkouluikäisiksi saakka. Olen maksanut lainaa ja hoitanut asiat niin että mitään ei puutu. Mutta siltikin alan olla täynnä tätä kaikkea. Jos lapset olisivat jo muuttaneet pois kotoa eikä minun tarvitsisi enään elättää heitä, irtautuisin kaikesta tästä. Muuttaisin piilopirttiin maalle, viljelisin porkkanoita ja joisin illalla auringon laskun aikaan mustaa kafia pihasaunan terassilla. Jos lapset olisivat jos poissa kotoa.
Mutta he eivät ole. Minun pitää jatkaa tätä oravanpyörää ja hyolehtia kaikista meistä kolmesta. Kuskailla harjoituksiin ja huolehtia että heistä tulee edes kohtuu hyviä kansalaisia.
Minulla on vanha 1868rakennettu hirsitalo keskellä ei mitään. Haluaisin muuttaa sinne koska se on jo aikaa päivää sitten maksettu. Haluaisin myidä taloni pois ja hankkiutua eroon asuntolainasta. Haluaisin vain lämmitellä uunia aamulla että saisin keittää siinä pannukahvit, mutta ei.
Haluaisin viljellä maallani hieman porkkanaa, perunaa, herneitä yms. Minun rahoillani eläisin pitkäön onnellisena yksin omassa mökissäni, mutta ei.huolehdin lapsistani ja jatkan tätä oravanpyörää...
Kommentit (6)
Täällä ei ole naapureita, ei hälinää, ei valoja ei mitään. Mutta minä nautin. ❤️
Voi olla, ettet ikinä kerkeä tekemään sitä mistä haaveilet. Myy asunto ja muuta pois. Kuka käskee riekkumaan elämässä jota ei jaksa elää? Vain sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, ettet ikinä kerkeä tekemään sitä mistä haaveilet. Myy asunto ja muuta pois. Kuka käskee riekkumaan elämässä jota ei jaksa elää? Vain sinä itse.
Ei se niin mene. Minä halusin lapsia, talon kaupungista ja perheen. Perheen menetin avioerossa, mutta en voisi riistäö lapsiltani pois elämää kaupungissa. Odotan vain että he muuttavat pois, jatkavat matkaa ja minä saan alkaa sen jälkeen keskittyä itseeni. Ennen sitä se on mahdotonta.
Ymmärrättekö sen kaipuun ja halun irtautua. Muuttaa jonnekkin kauas pois infrasta. Olla ja elää vain itselleen vailla sitä jatkuvaa murehtimista toisista ja vailla sitä hälinää ja melua maailmasta.
Istun nyt mökilläni terassilla ja haaveilen tästä. Lapset tappelee sisällä jostain pelistä, mutta minä katson täysikuuta ja nautin. Haluaisin niin muuttatänne keskelle ei mitään ja unohtaa kaupingin kiireet ja työn rasittavuuden. Ostin tämän pienen maatilan joskus sillä silmällä että sitten kun voin toteuttaa tämän teen sen. Sen aika vaan ei ole vielä. Otin pitkän viikonlopin vapaata sen vuoksi että pian alkaa pakkaset ja joudun olemaan pois täältä koko talven. Sammuttelen sunnuntaina vedet ja laitan kyynel silmässä talon talvikuntoon. Haaveilen ja odotan.