Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blenderi vai sauvasekoitin smoothien tekoon?

Vierailija
08.02.2015 |

Näiden kahden välillä yritän tehdä valintaa: blenderi tai joku Bamixin monipuolisemmista malleista.

Smoothiesta innostunut teini haluaisi blenderin, mutta mietin, että sen tekeminen onnistuu varmaan ihan hyvin sauvasekoittimellakin. Blenderille ei oikein ole säilytystilaa ja entinen sauvasekoitin sopivasti juuri hajosi, joten se pitää uusia kuitenkin.

Onko jotain, mikä sujuu blenderillä mutta ei tehokkaalla sauvasekoittimella?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:05"]

Blenderi, jos pirtelöitä aikoo tehdä usein. Satunnaisempaan käyttöön sauvasekoitin.

Säilytän blenderiä niin, että koneosa on aina työtasolla esillä ja kannu kaapissa.

Mun blenderin mukana oli käytönjälkeinen puhdistusohje: huuhtele kannu, laita se takaisin koneeseen kiinni, laita kannuun vettä ja tiskiainetta ja käytä blenderiä hetki päällä. Sitten vaan kunnon huuhtelu. Ja näin on puhtaana pysynyt.

[/quote]

Minulla on tuo wilfan blenderi ollut nyt hetken aikaa ja ihmettelin viestissä 16 sitä puhdistustoimintoa, niin mietin vielä, että kun puhdistatte blendereitänne, niin irrotatteko te aina ne teräosat ja tiivisteen siitä kannusta, vai pesettekö/huuhteletteko kokonaisena ja jätätte sellaisenaan kuivumaan?

Minä olen aina irrottanut kaikki osat kulhosta ja tiskannut erikseen. Se on kyllä aika vaivalloista. Kuinka te siis teette?

Vierailija
22/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat. Joskus käytän pakastettuja banaaneja ja ananasta silloin tarvitsee blenderin. Kun kaikki tuoreita silloin käytän sauvasekoitinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:25"]

Blenderi, jos pirtelöitä aikoo tehdä usein. Satunnaisempaan käyttöön sauvasekoitin.

Säilytän blenderiä niin, että koneosa on aina työtasolla esillä ja kannu kaapissa.

Mun blenderin mukana oli käytönjälkeinen puhdistusohje: huuhtele kannu, laita se takaisin koneeseen kiinni, laita kannuun vettä ja tiskiainetta ja käytä blenderiä hetki päällä. Sitten vaan kunnon huuhtelu. Ja näin on puhtaana pysynyt.

[/quote]

Minulla on tuo wilfan blenderi ollut nyt hetken aikaa ja ihmettelin viestissä 16 sitä puhdistustoimintoa, niin mietin vielä, että kun puhdistatte blendereitänne, niin irrotatteko te aina ne teräosat ja tiivisteen siitä kannusta, vai pesettekö/huuhteletteko kokonaisena ja jätätte sellaisenaan kuivumaan?

Minä olen aina irrottanut kaikki osat kulhosta ja tiskannut erikseen. Se on kyllä aika vaivalloista. Kuinka te siis teette?

[/quote]

ei niitä tarvi aina irrotella tossa wilfassa. Puhdistus toiminto hoitaa ne hyvin, muutama tippa tiskiainetta sekaa...

Vierailija
24/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 14:25"]

[/quote]

[/quote]

ei niitä tarvi aina irrotella tossa wilfassa. Puhdistus toiminto hoitaa ne hyvin, muutama tippa tiskiainetta sekaa...

[/quote]

Okei, oon näköjään ollut liian perusteellinen. :D

Vierailija
25/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molemmat ja tykkään enemmän blenderistä. Jos en ole laittamassa tiskikonetta päälle pesen sen juurikin tippa tiskiainetta, kuumaa vettä ja kone päälle systeemillä. Tiskikoneeseen puran osiin.

Vierailija
26/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on blenderi ja sauvasekoitin ja suosittelen smoothien tekoon blenderiä.
Toki onnistuu se sauvasekoittimellakin ja onhan se edullisempi.

Ite tykkään laittaa myös jääpaloja smoothieen ja niiden murskaaminen ei onnistu sauvasekoittimella. Blenderin peseminen ei ole vaikeaa... kun on saanut tehtyä smoothien ja kaadettua sen lasiin, niin laittaa vettä ja astianpesuainetta blenderiin ja pyöräyttää puhtaaksi! Sitten vaan huolellinen huuhtelu.

Vierailija
27/27 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi tehokas blenderi, jonka osat saa apk:ssa pestyä. Meillä on Kenwoodin kone, joka on ahkerassa käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä