Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö muita perheellisiä, joiden mies uhkaa toistuvasti itsemurhalla? Kuinka olette selvinneet? ev

Vierailija
10.09.2006 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisin, että mies menee hoitoon tai eroamme.

Vierailija
2/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin jos ehdottelin eroa. Ei siitä ollut miestä edes siihen vaikka otin ja lähdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee selväksi, että et hyväksy tätä.

Vierailija
4/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, että et hyväksy tuollaista. Mies hoitoon, jos ei lopeta

Vierailija
5/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustele hänen kanssa tai ainakin yritä mikä aiheuttaa ahdistuksen ja sitä kautta saada hänelle jonkinlaista terapiaa/hoitoa. Älä jätä häntä asiansa kanssa yksin jos vaan omat voimavarasi kestää tulevan prosessin.

Vierailija
6/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli samas työpaikassa nainen, joka oli katsonut miestään, joka söi tabletit ja kuoli. Törkeetä piittaamattomuutta minusta. Oli vaan sanonut, että senkun vaan. Mielestäni hän syyllistyi heitteillejättöön. Kamala akka.

Käske miehesi hoitoon.

Vierailija
7/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä ilmoitus asiattomasta viestistä:

Viesti ID: 8316398

Kirjoittaja: Vierailija

Otsikko: Löytyykö muita perheellisiä, joiden ...

Vierailija
8/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, mutta itsemurhalla uhkailu on henkistä väkivaltaa ja sitä ei pidä hyväksyä.

Itse (valitettavasti) lopettaisin avioliiton itsemurhalla uhkailevan kanssa ja vaatisin, että hoitaa itsensä kuntoon, ennen kuin antaisin lapset hänelle hoitoon. Vaarana on nimittäin, että tappaa lapset ja itsensä :-(

Huoltajuutta pitäisi anoa käräjäoikeudesta, mutta kyllä nuo itsemurhapuheet ja lapsiin kohdistuva uhka todennäköisesti riittäisivät yksinhuoltajuuteen.

Vierailija
9/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin kommentteja masentuneiden vaimoilta tai masentuneilta itseltään.

Vierailija
10/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani (vuosikaudet) kannattelin ja hoivasin. Sitten sain kerta kaikkiaan tarpeekseni ja sanoin, että minä en enää välitä. Aikuinen ihminen ja oma elämä. Hän meni hoitoon ja tokeni masennuksestaan ja on nykyään ihan eri ihminen. Eli minä kyllä tein hänelle vain hallaa sillä suojelullani.

Vierailija
11/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehelle sanonut, että lopettaa moisen uhkailun. Se on väärin, enkä suostu sellaisia kuulemaan tai kuuntelemaan. Jos ei pärjää kotona ilman sellaisia puheita, sitten saa mennä sairaalaan. Ap, jos miehesi vielä uhkailee, hänen paikkansa ei ole kotona. Tuo on omalle psyykkiselle hyvinvoinnillesi kova rasite, jota sinun ei tarvitse kestää. Oma miehenkin on nyt muissa maisemissa hoidossa, koska hänen kanssaan eläminen olisi tällä hetkellä minulle liikaa ja veisi minultakin mielenterveyden. Älä alistu ymmärtämään ja jaksamaan, vaan vaadi miehellesi hoitoa muualla!

Vierailija
12/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti kuin 11:lle. Mulla on samaa tautia sairastava läheinen ja rankkaa on. Onneksi ei juuri uhkaile. Joskus vihjailee. Jatkuvasti pelkään. Ahdistavaa ja pelottavaa. Tuntuu, että minusta on hänen hyvinvointinsa kiinni ja en jaksaisi olla jatkuvasti hänen onnenlähteenään, kun minullakin on vaikeaa. Silti sinnittelen, mutta välillä olen kiukkuinenkin. Hoitokaan ei paljon auta.

Vierailija
13/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitapa terveyskeskukseen ja kysy mitä pitäisi tehdä jos mies uhkaa itsemurhalla ja on sitä kerran yrittänytkin.

Saattavat laittaa pakkohoitoon, mutta joskus se on ainoa keino.

Sairastut itsekin jos joudut kuuntelemaan jatkuvaa uhkailua.

Miehelle puhuminen ja erolla uhkaaminen tuskin auttaa, sillä eivät masentuneet jaksa hoitaa itseään niin vain.

Itse ratkaiset jätätkö hänet vai jäätkö tueksi, mutta hae apua, äläkä taivu mihinkään uhkailuun.

Mutta soita sinne terveyskeskukseen! Huomenna!

Vierailija
14/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkohoitoon on todella vaikeaa saada. Terveyskeskuksesta ohjaavat meilenterveystoimiston asiakkaaksi, mutta terveyskeskkuksen lähete tarvitaan.

Vierailija
15/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se on niin, ettei kannataisi vaikeasti masentuneen kanssa lapsia hankkia. Onneksi kuitenkin itsekin järjellä ymmärrän oman tilanteeni vaikeuden itselleni mutta myös muille ihmisille, joten en sen takia koskaan hanki lapsia.

Vierailija
16/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaili äitiä itsarilla, ja äiti kertoi siitä mulle. Aika pienestä muistan näitä juttuja... pelotti aina tulla koulusta kotiin, kuvittelin miten pihaan tullessani näen ikkunan täynnä raatokärpäsiä ja isi siellä kuolleena... Äiti ei tietenkään olis saanut puhua noita mulle. Mutta tod. näk. oisin kuullut joskus uhkailut kuitenkin. Tosi ahdistavaa, ja kummitelee ajoittain mielessä vieläkin :( Mun exä yritti sitten joskus jotain " meen radalle" -juttua, kysyin siltä että ok minne, soitan mutsilles ja kerron mistä voi tulla etsimään. Loppu siihen, mutta en kyllä olis jäänyt kuuntelemaan yhtään enempää. Mun mielestä paskamaisinta mahdollista uhkailua, tosi epäreilua!

Vierailija
17/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni on yrittänyt pari kertaa itsemurhaa, toisella kerralla ambulanssi kävi hakemassa kotoa. lisäksi kuulin joskus kun hän puhelimessa puhui jollekin, kuinka arveli elävänsä vielä ehkä kuukauden tai " siihen ja siihen" saakka. kyllä nuo ahdistusta ja pelkoa minussa herätti lapsena ja vielä nyt aikuisiälläkin välillä.

nyt kärsin itse masennuksesta, ja välillä käy itsetuhoisia ajatuksiakin mielessä. silti mielestäni sinun ei tule sietää itsemurhalla uhkailua. älä jätä miestäsi yksin mikäli vain omat voimasi riittävät olemaan hänen rinnallaan, mutta tee selväksi että moista puhetta et hyväksy. usein tuollainen uhkailu on avunpyyntöä, ja tapa ilmaista kuinka pahalta ja toivottamalta tuntuu. saako miehesi apua masennukseensa, käykö hän terapiassa tai onko hänellä lääkitystä? koita puhua hänet hoitoon jos ei vielä ole, tarjoudu vaikka lähtemään mukaansa.

voimia teille molemmille.

Vierailija
18/18 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johdannaista, niiden käytön aikana tehdään pahaa itselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän