Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joko blogit on menneen talven lumia?

Vierailija
08.02.2015 |

Luin vielä pari vuotta monia blogeja hyvin säännöllisesti. Nyt olen huomannut, etteivät blogit enää kiinnosta/säväytä ja blogien lukeminen on jäänyt lähes kokonaan.

Onko muille käynyt samoib? Mitä veikkaatte, milloin työkseen bloggaajat joutuvat hakeutumaan "oikeisiin" töihin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikäs ne muka korvaisi? Blogeja on liikaa, mutten tiedä onko todella hyviä blogeja liikaa.

Vierailija
2/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, en lue enää kuin muutamaa blogia ja nekin päiväkirjamaisia ei-kaupallisia. bloggasin itsekin vuosina 2010-2013 ja blogini oli genressään melko suosittu. Lopetin juuri siksi, että blogimaailma alkoi hiljentyä ja muuttua liian kaupalliseksi. Nyt kun mietin, nikn en ymmärrä miten joku jaksaa vieläkin blogata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että alkavat olla. Itse lopetin reilu vuosi sitten kaikkien blogien lukemisen. 

Vierailija
4/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut niistä kiinnostunut. Tällä palstalla tuputuksesta on tullut ihan pahoinvoiva olo. Ehkä olen jopa menettänyt sen vuoksi jotakin, mutta ei kiitos.

Vierailija
5/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blogit on todellakin niin out. Itse luin kans blogeja ahkerasti ennen, mutta enään ei kiinnosta. Seuraan samoja bloggareita instagramissa ja pinterestissä ja jos sitä kautta tulee jotain uber mielenkiintoista esille blogin puolelta niin käyn ehkä kattoon. Samaa paskaa ne kaikki jauhaa, niin ei enään kiinnostanut. Hauska huomata että jollekkin muullekin käynyt samoin.
En usko että blogit silti vielä pitkään aikaan on häviämässä mihinkään. En tiedä olisiko tämä meillä vaan iän tuomaa kyllästymistä. Blogit saavat meidän tilalle lukijoiksi uusia innokkaita teinejä.

Vierailija
6/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa olla jo out. Itse vain selaan blogien kuvat läpi, harvoin luen ajatuksen kanssa. Samaa lässytystä ollut vuosikaudet, ei ihme että kyllästyttää. Olen huomannut että kommentit ovat vähentyneet. 

Vierailija
7/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaikki blogit taitaa muistuttaa liikaa toisiaan. Muotiblogeissa samat ryysyt ja rätit, lifestylessä samat ruuat, reissut, kuntoilut, vaatteet...

Vierailija
8/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sana blogi nykyään synonyymi pelkästään muoti- ja lifestyleblogeille? Minä ainakin seuraan säännöllisesti blogeja esim. politiikasta, kirjallisuudesta, taiteesta, ajankohtaisista tapahtumista. Häiritsee kun puhutaan blogeista ja tarkoitetaan pelkästään näitä muotijuttuja.

Vierailija
9/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen itse pohtinut. Ei vaan innosta enää.

Vierailija
10/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 12:44"]Onko sana blogi nykyään synonyymi pelkästään muoti- ja lifestyleblogeille? Minä ainakin seuraan säännöllisesti blogeja esim. politiikasta, kirjallisuudesta, taiteesta, ajankohtaisista tapahtumista. Häiritsee kun puhutaan blogeista ja tarkoitetaan pelkästään näitä muotijuttuja.
[/quote]

Tää on kyllä hyvä pointti, itse syyllistyn tähän että blogit=muotiblogit. Ehkä muotiblogit ovat niitä suosituimpia ja paremmin "massan" tietoisuudessa

Vierailija
11/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että bloggarit joutuisivat hakeutumaan muihin töihin, mutta itse huomaan mielenkiinnossani tapahtuneen notkahduksen.

Blogien alkuperäinen idea, omasta elämästä kirjoittaminen julkisesti, tuntuu olevan varikolla, koska mm. nettivihaajien takia kukaan ei enää uskalla paljastaa elämästään mitään. Myöskin jatkuva elämän positiivisten puolien korostaminen ärsyttää lukijoita, koska kaikki tietävät, että elämä ei voi olla pelkkää ihanien asioiden ilotulitusta. Siispä ihan kuin blogien koko perusidea olisi hakusessa nyt.

Vierailija
12/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut jostain vuodesta 2003 asti blogeja ja nykyään aika vähän. Kaupallistuminen on tehnyt blogeista tylsiä ja monenkin bloggaajan päivitykset toistavat itseään liikaa. Kaipaan blogistanian alkuaikoja, jolloin blogien kiehtovuus perustui pitkälti hyvin kirjoitettuihin teksteihin ja usein myös anonyymiyteen, mikä tuntuu nykyään olevan harvinaista. Kaipaan enemmän salaperäisyyttä.

Vierailija
13/13 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse lienee siitä, että ne, jotka lähtivät ensimmäisten joukossa blogihuumaan mukaan alkavat nyt saada kiintiönsä täyteen. Suurin osa on ollut teinejä/nuoria aikuisia ja nyt kolmekymppisiä, ja elämäntilanteet muuttuneet. Juuri tuon ikäiset niitä muotiblogejakin juuri lukevat.

Uusia nuoria lukijoita tulee koko ajan lisää eikä tavallaan ole oikein heille sanoa, että blogit ovat menneen talven juttu. Toisaalta näyttää hieman siltä, että nuoremmissa on vähemmän niitä, jotka haluavat lukea kunnon tekstiä. Instagram-kuvien tykkäily riittää.

En yleistä väitettäni kaikkiin ihmisiin kuitenkaan, joten kenekään ei tarvitse tulla puolustamaan itseään, jos nyt sattuu olemaan 5-kymppinen, joka tykkää muotiblogeista tai 2-kymppinen kirjallisuusblogien lukija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan