Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kitchenaid koneesta kysymyksiä

Vierailija
08.02.2015 |

Moikka,

Oon ostamassa siis tuota kitchenaid classic yleiskonetta.

Eihän kukaan sattuis tietämään mistä saisi halvalla netistä tilattuna ihan suomalaisella pistokkeella? Noita koneita adapterien kanssahan toki saa halvalla, mutta en halua pelätä joka kerta leipoessani, että milloin räjähtää.

Eniten kuitenkin kiinnostaa se, että onko siis KAIKKI lisäosat sopivia kaikkiin koneisiin? Siis esimerkiksi siinä artisan koneessa on se muovisuoja (minkä takia harkitsin konetta), mutta näyttää siis siltä että noita saa ihan 20$ tilattua usasta. Ja siis onko se kulhon kiinnitys kaikissa samanlainen, että jos vaikka haluaa tilata isomman kulhon (kun tuossa classicissa on pienempi), niin sellaisen voi saada myös classiciin?

Ja sitten vielä, mitä lisäolette ostaneet koneisiin jotka ovat olleet käteviä?

Ja kuinka kauan kestänyt kone käytössä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin myös Kitchenaid classikin tilaamista. Oletko huomannut että on kantis tarjouksessa valkoinen classic Stockmannilla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kaikki lisäosat sopii kaikkiin malleihin, paitsi näihin teollisiinkoneisiin joita isot leipomot ja keittiöt käyttävät. Itselläni on Artisan ollut nyt käytössä 4 vuotta eikä mitään ongelmia ole kyseisen koneen kanssa ollut. Suosittelen, että ostat ihan vain suoraan suomalaisista kaupoista tuon, tai EU-alueelta, koska muuten siihen tulee tullit jotka lisäävät hinnan lähes suomalaiseen hintaan. Eli odota, että tulee hyvä tarjous. Itse maksoin omastani noin 350euroa joka ei todellakaan ole paljoa.

Ostin itse mehupuristin, lihamylly sekä makkarapursotin -lisäosat omaani. Niitä olen käyttänyt. Toinen mikä varmasti on kätevä on pastakone, mutta se minulta löytyi jo käsikäyttöisenä joten en sillä tee mitään.

Vierailija
4/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, mistä sait noin halvalla tarjouksesta?

Vierailija
5/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:16"]

Nelonen, mistä sait noin halvalla tarjouksesta?

[/quote]

En muista. Oisko ollu mustapörssi tai euronics tms. Tais muuten olla Euronics. Niillä oli joku varastontyhjennys.

Vierailija
6/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö tuo classic tehoiltaan?

Vierailija
7/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:35"]

[/quote]

Sehän riippuu ihan siitä, että mihin ajattelit sitä käyttää. Jos aiot tehdä 10 litran leipätaikinoita niin varmasti alkaa jurnuttamaan, mutta jos teet aivan tavallisia taikinoita sun muita, niin riittää paremmin kuin hyvin.

Vierailija
8/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

minulla on artisan sekä professional. aivan unelmat.

en huolisi classicia, siinä ei ole kahvaa kulhossa, huono saada rasvaisilla käsillä sitä irti.

Vierailija
9/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:37"]

[/quote]

Sehän riippuu ihan siitä, että mihin ajattelit sitä käyttää. Jos aiot tehdä 10 litran leipätaikinoita niin varmasti alkaa jurnuttamaan, mutta jos teet aivan tavallisia taikinoita sun muita, niin riittää paremmin kuin hyvin.

[/quote] Ihan normaaliin kotikäyttöön. Ei ole tarkoitus tehdä 1olitran taikinoita. Kakkuihin,pullaan,pitsaan,sämpylöihin,pikkuleipiin ym. Mietin nyt tilaisiko tuon classikin tarjouksesta vai odottaako että artisan tulee ehkä tarjoukseen?

t:7

Vierailija
10/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:37"]

[/quote]

[/quote] Ihan normaaliin kotikäyttöön. Ei ole tarkoitus tehdä 1olitran taikinoita. Kakkuihin,pullaan,pitsaan,sämpylöihin,pikkuleipiin ym. Mietin nyt tilaisiko tuon classikin tarjouksesta vai odottaako että artisan tulee ehkä tarjoukseen?

t:7

[/quote]

Kyllä mä odottaisin sitä Artisania, ihan vain siksi, että itselläni on siitä kokemusta. Esimerkiksi Verkkokaupassa tällä hetkellä hintaa Artisanilla 489,90. 

Vierailija
11/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:04"]

Käsittääkseni kaikki lisäosat sopii kaikkiin malleihin, paitsi näihin teollisiinkoneisiin joita isot leipomot ja keittiöt käyttävät. Itselläni on Artisan ollut nyt käytössä 4 vuotta eikä mitään ongelmia ole kyseisen koneen kanssa ollut. Suosittelen, että ostat ihan vain suoraan suomalaisista kaupoista tuon, tai EU-alueelta, koska muuten siihen tulee tullit jotka lisäävät hinnan lähes suomalaiseen hintaan. Eli odota, että tulee hyvä tarjous. Itse maksoin omastani noin 350euroa joka ei todellakaan ole paljoa.

Ostin itse mehupuristin, lihamylly sekä makkarapursotin -lisäosat omaani. Niitä olen käyttänyt. Toinen mikä varmasti on kätevä on pastakone, mutta se minulta löytyi jo käsikäyttöisenä joten en sillä tee mitään.

[/quote]

Nyt taitaa mennä kirjoittajilla Classic ja Artisan-mallit sekaisin. Classic malli on hyvinkin voinut maksaa tuon edellä mainitun 450 euroa mutta en kyllä usko, että Suomesta Artisania saisi tuohon hintaan. Ellei kirjoittaja ole saanut jonkun viimeisen mallikappaleen tai ollut töissä kyseisessä liikkeessä.. Tarjouksessakin Artisan mallin hinnat ovat noin 550 euron paikkeilla. Tämän hintavertailun voi jokainen tehdä nopealla googlettamisella. 

Jos ulkomailta haluaa tilata, kannattaa lukea tekniset tiedot erittäin tarkkaan. Ikävä juttu jos laitetta ei saa toimimaan ja tarjouksesta ostetulla laiteella ei välttämättä ole palautusoikeutta. Hyvää ei saa halvalla. Kannattaa odotella Suomessa esim Stockan -20% kampanjoita kodin tuotteista tms. Muista, että sinun ei todennäköisesti tarvitse ostaa enää koskaan uutta yleiskonetta..

Vierailija
12/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:04"]

[/quote]

Nyt taitaa mennä kirjoittajilla Classic ja Artisan-mallit sekaisin. Classic malli on hyvinkin voinut maksaa tuon edellä mainitun 450 euroa mutta en kyllä usko, että Suomesta Artisania saisi tuohon hintaan. Ellei kirjoittaja ole saanut jonkun viimeisen mallikappaleen tai ollut töissä kyseisessä liikkeessä.. Tarjouksessakin Artisan mallin hinnat ovat noin 550 euron paikkeilla. Tämän hintavertailun voi jokainen tehdä nopealla googlettamisella. 

Jos ulkomailta haluaa tilata, kannattaa lukea tekniset tiedot erittäin tarkkaan. Ikävä juttu jos laitetta ei saa toimimaan ja tarjouksesta ostetulla laiteella ei välttämättä ole palautusoikeutta. Hyvää ei saa halvalla. Kannattaa odotella Suomessa esim Stockan -20% kampanjoita kodin tuotteista tms. Muista, että sinun ei todennäköisesti tarvitse ostaa enää koskaan uutta yleiskonetta..

[/quote]

Artisan se kyllä tuossa kököttää ja ei ollut mallikappale. Se oli muistaakseni viimeinen joka niillä oli varastossa. Ostin sen silloin kun Oulussa Euronics oli lopettamassa liikettään. Ja tälläkin hetkellä Artisan on verkkokaupassa (ei tarjouksessa) 489,90. 

Vierailija
13/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:52"]

[/quote]

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/24081/dkqcg/KitchenAid-Artisan-5KSM150EWH-yleiskone-valkoinen

Vierailija
15/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Ankarsum / Electrolux Assistan on kyllä niin loistava kone ja taatusti vahvempi ja tehokkaampi kuin Kitchen Aid.

Tosin siinä on sitten 7 litran kulhokin.

Vierailija
16/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys mutta onko Kitchenaidissa aikarajoja siihen, kauanko kone saa kerrallaan olla käynnissä?
Minä tyhmä ostin Kenwoodin koneen ja siinä ei saa kone olla ylikuumenemisen takia kuin 8min kerrallaan käynnissä. Ei siis saa leipä- tai pullataikinoita paljon vaivailla.
Onko siis Kitchenaidissa muovi- vai metalliosat?

Vierailija
17/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:18"]

Tyhmä kysymys mutta onko Kitchenaidissa aikarajoja siihen, kauanko kone saa kerrallaan olla käynnissä? Minä tyhmä ostin Kenwoodin koneen ja siinä ei saa kone olla ylikuumenemisen takia kuin 8min kerrallaan käynnissä. Ei siis saa leipä- tai pullataikinoita paljon vaivailla. Onko siis Kitchenaidissa muovi- vai metalliosat?

[/quote]

Metallia koko härveli, paitsi tietenkin säätimien päät on muovia. Muuten raudasta tehty.

Vierailija
18/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia tiedoista. Siis stockkalta varmaan ostan tuon koneen lopulta, vaikka löysin lopulta sivun joka niitä eu-pistokeilla myisi.
Tuossa artisanissa tosiaan on se kahvallinen kulho, mutta sellaisenkin saa muutamassa kympillä ostettua classiciin joten en jaksa 200e maksaa lisää. Toki tehoja tulisi lisää, mutta uskon että perus pikkutaikinat tuo classic myös pyörittää.
- ap

Vierailija
19/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:32"]

Kiitoksia tiedoista. Siis stockkalta varmaan ostan tuon koneen lopulta, vaikka löysin lopulta sivun joka niitä eu-pistokeilla myisi. Tuossa artisanissa tosiaan on se kahvallinen kulho, mutta sellaisenkin saa muutamassa kympillä ostettua classiciin joten en jaksa 200e maksaa lisää. Toki tehoja tulisi lisää, mutta uskon että perus pikkutaikinat tuo classic myös pyörittää. - ap

[/quote]

Youtubessa oli vertailu classikista ja artisanista ja siinä sanottiin että classic rupeaa tärisemään, koska tehot huonommat. Mistä muuten saa kahvallisen kulhon parilla kympillä?

t:se joka pohti noiden välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän