Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerhossa kuultua: vauva 3vrk iässä hoitoon niin äiti sai omaa aikaa

Vierailija
08.02.2015 |

Muikkeli kertoi ihan pokkana, että vauva syntyi perjantaina, ja jo sunnuntaina se meni mummolle hoitoon pariksi tunniksi, että äiti sai omaa aikaa ja mm. käytyä suihkussa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä ollu kiire saada omaa aikaa. Vastasyntynyt ei juuri muuta tee kun nuku, kyllä siinä suihkuun kerkee monta kertaa päivän aikana.

Vierailija
2/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni veimme kuopuksemme viikon-kuukauden ikäisenä aina silloin tällöin muutamaksi tunniksi äidilleni, jotta saimme viettää rauhassa aikaa esikoisen kanssa, ja antaa hänellekin täysipainoista huomiota. Olin lypsänyt maitoa pulloon, mutta yleensä vauva oli nukkunut lähes taukoamatta koko ajan. Enpä tuntenut tästä huonoa omaatuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:03"]No on kyllä ollu kiire saada omaa aikaa. Vastasyntynyt ei juuri muuta tee kun nuku, kyllä siinä suihkuun kerkee monta kertaa päivän aikana.
[/quote]

No eikö tuossa tapauksessa ole ihan sama että kuka sitä vauvan unta valvoo? Itse kävin kävelyllä kun lapsi oli 3vrk. Hui, omaa aikaa!

Vierailija
4/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:03"]No on kyllä ollu kiire saada omaa aikaa. Vastasyntynyt ei juuri muuta tee kun nuku, kyllä siinä suihkuun kerkee monta kertaa päivän aikana.
[/quote]
Ehkä sinun vaivasi nukkui mutta mitä luulet esim. koliikkivauvan tekevän? Esikoiseni nukkui aluksi vain 15min pätkissä ei siinä kuule suihkuun ehtinyt, hyvä että vessassa ehti käydä ja jotain syödä kylmänä.

Vierailija
5/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein vauvan jo synnärillä hoitajille kun piti päästä suihkuun. Ja yksi lapsista huusi koliikkia ensimmäiset 4kk, kyllä siinä jäi suihkut käymättä jos ei joku lasta katsonut sillä välin.

Vierailija
6/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku ihmisillä on tuomita muita? Olen yh, ollut ihan ekasta päivästä alkaen ja nyt vauvan ollessa 10kk tekisi mieli silittää sitä neuroottista äitiä ekoina kuukausina joka pelkäsi kuollakseen antaa edes hetkeksi vauvaa hoitoon jotta saisi tehtyä rauhassa ruokaa tai käytyä suihkussa. Vauva siis kiljui keuhkot väärällään ekat 3kk ja olin (ja osittain myös olen) tosi kiinni vauvassa. Nykyisin otan huoletta yhden yön kuukaudessa vähintään täysin itselleni ja joskus päiväsaikaankin vauva on tunteja mummillaan. Ja kuulkaa, tuomitsijat, meillä kaikilla on silloin kivaa! :)

Vierailija
7/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei munkaan lapsi ole ollut hoidossa, vaan mies on hoitanut tarvittaessa. Mutta jos ei ole miestä tai mies on jotenkin avuton niin pakkohan se lapsi jonnekin on saada laitettua, että pääsee suihkuun. Kaikki vauvat eivät viihdy hetkeäkään yksin tai heräilevät uniltaan yhtäkkiä, vaikea siinä sitten on yksin suihkussa käydä. Välillä mies on ollut poissa ja olen kiireellä käynyt suihkussa, jatkuvasti pitää kuulostella jos kuuluu parkunaa, ja koko ajan pelkkää, että vauva herää juuri kun on shampoot hiuksissa.

Vierailija
8/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:31"]Ei munkaan lapsi ole ollut hoidossa, vaan mies on hoitanut tarvittaessa. Mutta jos ei ole miestä tai mies on jotenkin avuton niin pakkohan se lapsi jonnekin on saada laitettua, että pääsee suihkuun. Kaikki vauvat eivät viihdy hetkeäkään yksin tai heräilevät uniltaan yhtäkkiä, vaikea siinä sitten on yksin suihkussa käydä. Välillä mies on ollut poissa ja olen kiireellä käynyt suihkussa, jatkuvasti pitää kuulostella jos kuuluu parkunaa, ja koko ajan pelkkää, että vauva herää juuri kun on shampoot hiuksissa.
[/quote]

Meneekö se rikki jos joutuu huutamaan sen aikaa että saa huuhdottua shampoot päästään? Ei sen vauvan luo tarvitse joka inahduksesta juosta

Vierailija
9/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:45"]En mä ketään vahtaa enkä kiillottele kruunuja, kunhan vaan ihmettelin tuota suuresti kun ko. äiti tuota puhui kaikille kerholaisille. Ei olisi itselleni tullut mieleenkään tehdä noin. On minun mielestäni tosi erikoista.

Oma tyylini on mielestäni parempi, tietysti :)

Ap
[/quote]
Et vahtaa etkä kiillota kruunua mutta päätit silti tehdä aloituksen koska joku ei toimi kuten sinä

Vierailija
10/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan me tiedämme, että tuollaisissa perheissä on asiat pielessä alusta alkaen. Lapsista ei koskaan tule yhtään mitään, koskaan kukaan ei ole niistä koskaan välittänyt. Mutta me tarvitaan näitäkin perheitä, jotta sossuilla olisi töitä. Lasta tietty käy sääliksi, koskaan ei saa kokea mitään turvallista elämää.

Vierailija
11/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä kutittaa sun persettä, koska...?

Vierailija
12/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lapsen isä oli? Kyllä on ihan normaalia että lapsen isoäiti tai vaikka täti tulee ensimmäisiksi päiviksi auttamaan, vaikka isäkin olisi paikalla, mutta on se vähän outoa jos lapsi viedään pois kotoaan niin pienenä.

Vierailija
13/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:31"]

Ja tämä kutittaa sun persettä, koska...?

[/quote]

Kihomatoja? Juu, niitä minä ehdottaisin kutinan syyksi. Ja siellä kerhossa ne leviää. Kyllähän ne voi saada ärtyisäksi, ihan muiden kasvatustapoja arvostelemaan.

Vierailija
14/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isästä ollut puhetta. Muikkeli oli vienyt vauvan mummolaan ja tullut itse kotiinsa suihkuun ja omaa aikaa viettämään.

Kyllä mun leijonaemon vaistot oli sen verran voimakkaat, että 3vrk vanha vauva pysytteli hyvinkin lähellä jatkuvasti. 

Eikä ole vieläkään ollut muilla hoidossa, paitsi tietty isänsä kanssa kotona kun minä olen jossain, ja on jo 1v.

Ap

Vierailija
15/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kärsivä kirkkaimman kruunun saa" vai miten se menikään. Oot ap ällöttävä kyylä ja muiden elämiä vahtaava haukka, joka vaan korostaa omaa erinomaisuuttaan kun pääsee arvostelemaan muita.

Vierailija
16/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ketään vahtaa enkä kiillottele kruunuja, kunhan vaan ihmettelin tuota suuresti kun ko. äiti tuota puhui kaikille kerholaisille. Ei olisi itselleni tullut mieleenkään tehdä noin. On minun mielestäni tosi erikoista.

Oma tyylini on mielestäni parempi, tietysti :)

Ap

Vierailija
17/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh Jere, oot miehistyny niistä ajoista kun mää vielä demitin! Muistan sun tummatukkasempana. Komea nuori mies oot!

Vierailija
18/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonlapsi oli mulla hoidossa 3 viikkoisena 3 vuorokautta putkeen, kun sisko halus tuulettumaan uuden miehensä kanssa :(

Vierailija
19/19 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän tuo on todella outoa, kyllä suihkussa voi rauhassa käydä mutta miksi mummo ei voisi tulla siksi aikaa kotiin? Ja missä isä? Vaikka tän palstan mukaan olet marttyyri jos täysimetät tai vauva ei mene 2 kk viikonlopuksi hoitoon kun äiti haluu baariin.