Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen henkisessä hädässä.

Vierailija
07.02.2015 |

Haluaisin puhua anonyymisti jonkun näkijän, henkisen opettajan tai vastaavan kanssa. Koin jokin aika sitten olevani henkisellä tiellä. Minulla on ollut vaikea elämä, mutta myös mielenkiintoinen. Välillä olen mielestäni kokenut johdatusta mutta nyt epäilen sitäkin tasapainottoman mielen tuotteeksi. Käytin muutaman kerran tajunnanlaajentajia, toisin sanoen kävin matkalla. Näistä jäi lohduttomuus päällimmäiseksi kuvaksi ja samalla syvä, henkilökohtainen huonouden tunne, ikään kuin minulla ei olisi sielua, olisin vain ikuisesti kiertoon tuomittua lihamassaa, joka ei kumminkaan pääse ikinä kärsimyksestään pois. Olen menettänyt kontaktin korkeampaan, siihen iloon ja vapauteen jota joskus koin.

Onko tämä nyt se sielun pimeä yö?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suotta huolehdit lihamassan ikuisesta kierrosta. Eli ainakin tämän seikan suhteen voit rentoutua täysin.
T: Patologi

Vierailija
42/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä 37. Monesti masennus voi olla myös sielun tapa osoittaa, että jonkin asian elämässä on muututtava (toki aivoperäinen masennus on asia erikseen). Monesti masennus diagnosoidaan länsimaisessa lääketieteessä liian heppoisin perustein, kun oikeasti kysymys on siitä, että ihminen on eksyksissä ja henkisessä kriisissä.

Teetkö asiaa, jota rakastat? Onko ympärilläsi ihmisiä, joista todella välität ja jotka ovat samalla aaltopituudella? Tämä on sinun elämäsi, pyri kulkemaan kohti sitä, mitä todella olet. Oli se sitten vaikka virkkaamista :).

Se on ihan höpöhöpöpuhetta, etteikö sulla olisi sielua. Totta kai on! Sitäpaitsi ei sielua voi ajatustasolla edes tuntea. Ehkä olet tällä hetkellä luopumassa sun egon rakentamista muureista ja sulla on sellainen olo, ettei mitään jää jäljelle. Kaikista vähiten ego haluaisi, että se katoaa, mutta masennuksen ja ahdistuksen tunteilla se voi hallita sinua.

Kerroit, ettet pysty hyvään? Mitä tarkoitat tällä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla tajunta aineitta laajene? Minä aina ihmettelen kaltaisiasi. Mitä muita konsteja olet kokeillut ja miksi?

Vierailija
44/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 tässä taas. Tein nimettömän sähköpostin laadilaadilaa@gmail.com, jos haluat viestitellä.

Vierailija
45/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 00:08"]

Uskonnot voivat sekoittaa pään, etsi tarvittaessa terveydenhuollosta apua.

[/quote]

Mutta siellähän sitä uskontoa tyrkytetään.

Vierailija
46/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailman henkiset koulut ja gurut ovat kuin hämärien katukauppiaitten tuotteita; luulet ostaneesi hienon esineen, jollaista kauppias näytti, mutta kun kotona avaat paketin, siinä onkin pelkkää paperisilppua.

Tajunnanlaajentajia ei kannata missään nimessä käyttää, mistä tiedät, mitä sinulle aletaan aikaa myöten syöttää?

Kannattaisi keskittyä nyt aluksi ihan tavalliseen arjen puuhasteluun. Voit myös mennä jonkin ison kirkkokunnan kirkkoon hiljentymään vaikka jumalanpalvelusajan ulkopuolella. Saat halutessasi kirkolta myös keskusteluapua; voit vaikka pyytää että ainakaan alussa ei käytettäisi teologista sanastoa. Muista myös ulkoilla ja syödä terveellisesti. Huom! Henkiset ongelmat saattavat johtua tärkeiden ravintoaineiden, kuten raudan ja b-vitamiinien puutteesta!

Kaikki henkistä kasvua lupaavat järjestöt yms. johtavat aina viimekädessä umpikujaan. Saatat kokea jotain yliluonnollista, josta saat porukalta kehuja, ja tulet tekemään harjoitteita joiden tarkoitus on saada sinut muuttamaan ajattelumallejasi, jotta sinulle on jatkossa entistä helpompi syöttää porukan oppeja. Säilytä siis kriittinen ja looginen ajattelutapa. Minulle kävi niin, että kun eräässä mysteerikoulussa tein johdolle valituksen erään hierarkiassa korkealla olevan henkilön käyttäytymisestä muita kohtaan, järjestön johto, johon tämä ilkeä jäsen myös kuului, leimasi minut katkeroituneeksi valehtelijaksi. Vasta kun muutkin kertoivat ilkeilijän käyttäytymisestä, minua uskottiin. Siinä vaiheessa olin kuitenkin jo päättänyt erota, enkä ole katunut lähtöäni.

Olin itsekin eksyksissä vielä hiljattain ja koin myös sisäistä tyhjyyttä, mutta sitten löysin katolisen kirkon, jossa olen saanut takaisin henkisen ja hengellisen vahvuuteni. Älä mene mukaan mihinkään huuhaa-kerhoon. Niiden vetäjien motivaationa on joko levittää epämääräistä oppia, johon itse vilpittömästi uskovat tai saada rahaa tai seksiä.

Vierailija
47/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tajunnanlaajentaja? Onko joku tietty huume vai kaikki? Ja ei tarvitse haukkua tietämätöntä.:)

Vierailija
48/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa tuo syvä usko Jeesukseen tai psykiatreihin.

Vierailija
49/49 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi tyytyä tavalliseen elämää, jonka tarkoitus on selvitä jokaisesta päivästä kunnialla (tuottamatta kärsimystä itselle ja muille sekä pyrkimys toimia lakien, normien mukaan)? Olemme vain muurahaisia valtavassa kuhisevassa muurahaispesässä, ei meidän tarkoitus ile elää 'laajennetussa tietoisuudessa'  tai erityisen ' suuressa rakkaudessa' yms.           Pyh.

nauti ennemmin siitä mitä sinulla on, pienistä asioista ja luonnosta, kaikesta kauniista mitä näet ympärilläsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän