Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö vähän yli, jos luopuu esim. luottokampaajasta kampaajan rokottamattomuuden takia?

Vierailija
18.11.2021 |

Oletko tehnyt vastaavia ratkaisuja?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas tartuttaa. Sairas voi olla rokotettu tai rokottamaton.

Lapsethan ovat kaikki rokottamatta ja nuolevat toisiaan päiväkodeissa ja kouluissa. Jotta epidemia saataisiin kuriin ja tehohoidon tarvetta laskettua kannattaisi keskittyä lasten tartuntojen pysäyttämiseen, esim. aloittamalla etäkoulu vielä ennen joululomia.

Kyllä, koska lapsethan sen tehohoidon tukkii.

Vierailija
42/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän käymättä paikoissa, joissa vaaditaan koronapassi. Se on minun valintani. Rauhallinen talvi tulossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä muuta ole, kuin että saatat potea huonoa omaatuntoa jos tartutat rokotettuna ja oireettomana kantajana rokottamattoman kampaajasi ja se sitten kuolee tautiin. Itse et ole yhtään enempää vaarassa oli se kampaaja rokotettu tai rokottamaton. Luultavasti rokottamaton ei ole oireeton taudin levittäjä, vaan hän olisi taudin kourissa eikä töissä.

Vierailija
44/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tullut mieleen kysellä kampaajan tai kosmetologin tms rokotteista. Samoilla käyn kuin ennenkin, oletan että on rokottautuneet.

Minä taas oletan, ettei kukaan tule flunssaisena töihin. Rokotteella ei väliä.

Vierailija
45/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairas tartuttaa. Sairas voi olla rokotettu tai rokottamaton.

Lapsethan ovat kaikki rokottamatta ja nuolevat toisiaan päiväkodeissa ja kouluissa. Jotta epidemia saataisiin kuriin ja tehohoidon tarvetta laskettua kannattaisi keskittyä lasten tartuntojen pysäyttämiseen, esim. aloittamalla etäkoulu vielä ennen joululomia.

Kyllä, koska lapsethan sen tehohoidon tukkii.

Rokotteen teho laskee kahdessa kuukaudessa. Ja tietysti mitä enemmän tauti leviää, sitä useampi rokotettu ja rokottamaton sairastuu. Tauti leviää koulusta kotiin, kodista työpaikoille, mummoloihin, vanhainkoteihin ja julkisiin tiloihin. Eikä rokotus pelasta, jos immuunipuolustus ei reagoikaan rokotteeseen riittävän tehokkaasti. Että pitäisikö keskittyä juurisyihin, eli että epidemia saataisiin estettyä. Lapsethan sairastuvat tautiin nyt uudestaan ja uudestaan, koska sairastettu korona suojaa 6 kk.

Vierailija
46/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä muuta ole, kuin että saatat potea huonoa omaatuntoa jos tartutat rokotettuna ja oireettomana kantajana rokottamattoman kampaajasi ja se sitten kuolee tautiin. Itse et ole yhtään enempää vaarassa oli se kampaaja rokotettu tai rokottamaton. Luultavasti rokottamaton ei ole oireeton taudin levittäjä, vaan hän olisi taudin kourissa eikä töissä.

Tässä tapauksessa ei ollut kyse siitä, että rokotettu pelkäisi tartuttavan taudin kampaajaan.

Vierailija
47/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö kipeänä töihin niin ette tartuta muita ihmisiä. En minä mene koskaan töihin jos mulla on flunssaa tai mahatautia.

T:rokottamaton 

Vierailija
48/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa ei ollut kyse siitä, että rokotettu pelkäisi tartuttavan taudin kampaajaan.

Miksi se sitten on psrturiaan vaihtamassa?

Vierailija
49/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jonotan leikkausta, joka ei ole minulle elintärkeä mutta jonka viivästyessä elämäni on tarpeettoman hankalaa. Itsekkäiden rokottamattomien vuoksi saan odotella leikkaustani vielä varmaan vuoden pari.

Onko ne rokottamattomat siellä leikattavana vai miten nämä edes liittyvät toisiinsa?

Tiesitkö, että vuonna 2017 laskettiin, että 10% väestöstä aiheuttaa 70-80% terveydenhuoltokuluista. Miksei silloin kiihotettu kansanryhmää vastaan tällä tavalla?

Ihmiset leikkausjonosta edeltäni pääsevät leikkaukseen vain silloin, kun teho-osastolla on tilaa.

Rokottamattomat joutuvat koronaan sairastumisensa vuoksi teho-osastolle ja viettävät siellä tyypillisesti kolme kertaa kauemmin kuin muut tehohoitoa tarvitsevat. Eli jokainen rokottamaton teholle joutuva vie paikan kolmelta muulta tehohoitoa tarvitsevalta.

Teho-osastolla ei ole tällä hetkellä enää tilaa eli ei-kiireellisten leikkausten jonot pitkälti seisovat. Niitä kun ei tehdä silloin, kun on riski että joku jäisi ilman tarvitsemaansa hoitoa.

Kyllä tässä on varsin selkeä syy-yhteys rokottamattomuuden ja leikkausjonojen seisomisen välillä. Asiastahan on ollut uutisiakin eli ei ole vain minun kertomani varassa. 

Rokottamattomuus on valinta jolla on seurauksensa myös niille, jotka eivät koronaan sairastu. On siis varsin hyvä syy olla rokottamattomuuttaan mainostavien itsekkyydestä harmistunut.

Vierailija
50/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo.  On toi vähän hassua. Ei sua ennen ole haitannut vaikka kaikki ei influenssarokotusta otakaan.

Influenssa ei vie minua tehohoitoon huonon sydämen takia <3 Mielummin en leikkisi omalla terveydellä enempää kuin on pakko, ja kampaamossa käyminenhän ei ole pakollista. Että ota kouvolatukka kampaajatäti se rokote vaan ehkä asiakkaat palaavat ;)

Vierailija
51/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai fiksu luottokampaajani on ottanut rokotteet.  

Vierailija
52/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että ihmiset eivät mene töihin tai mihinkään flunssaisina olisi tärkeintä. Rokotteella ei väliä. Oli rokote tai ei voi silti levittää koronaa. Itse en valitse sen mukaan onko rokote vai ei, muuten kuin että en mene paikkoihin joihin tarvitaan koronapassi.

Vierailija
53/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee yli. Rokotehan ei estä koronatartunnan saamista tai levittämistä muille, vaan suojaa pelkästään rokotteen ottajaa vakavammalta koronatartunnalta. Eli en ymmärrä, miten parturikampaaja ja koronarokotus oikeastaan liittyvät toisiinsa?

Sherlock, rokote pienentää myös omalla kohdalla riskiä tartuttaa tautia muihin, eli rokottamaton parturikampaaja levittää tautia huomattavasti tehokkaammin kuin rokotettu.

KAKSI koronarokotetta saaneet ihmiset tartuttavat tehokkaasti virusta samassa kotitaloudessa asuviin, selviää tuoreesta brittitutkimuksesta. Tartunnan saaminen oli kuitenkin epätodennäköisempää, jos lähikontakti kotona oli itsekin rokotettu koronavirusta vastaan.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008368966.html

Toisin sanoen rokottamattoman kampaajan palveluksia ei kannata käyttää, jos perheeseen kuuluu riskiryhmäläisiä.

Vierailija
54/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamaton ihminen ei tarkoita mitään koronan tartuttajaa. Ja jos olet itse rokotteen ottanut ja olet turvassa niin miksi ihmeessä edes välität. Kammottavaa tämä miten jotkut ihmiset pelkää ja vihaa toisia jonkun rokotteen puuttumisen takia. Kyllä on pelottavan tehokkaasti median kansankiihotus toiminut.

Vierailija
55/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse jonotan leikkausta, joka ei ole minulle elintärkeä mutta jonka viivästyessä elämäni on tarpeettoman hankalaa. Itsekkäiden rokottamattomien vuoksi saan odotella leikkaustani vielä varmaan vuoden pari.

Onko ne rokottamattomat siellä leikattavana vai miten nämä edes liittyvät toisiinsa?

Tiesitkö, että vuonna 2017 laskettiin, että 10% väestöstä aiheuttaa 70-80% terveydenhuoltokuluista. Miksei silloin kiihotettu kansanryhmää vastaan tällä tavalla?

Ihmiset leikkausjonosta edeltäni pääsevät leikkaukseen vain silloin, kun teho-osastolla on tilaa.

Rokottamattomat joutuvat koronaan sairastumisensa vuoksi teho-osastolle ja viettävät siellä tyypillisesti kolme kertaa kauemmin kuin muut tehohoitoa tarvitsevat. Eli jokainen rokottamaton teholle joutuva vie paikan kolmelta muulta tehohoitoa tarvitsevalta.

Teho-osastolla ei ole tällä hetkellä enää tilaa eli ei-kiireellisten leikkausten jonot pitkälti seisovat. Niitä kun ei tehdä silloin, kun on riski että joku jäisi ilman tarvitsemaansa hoitoa.

Kyllä tässä on varsin selkeä syy-yhteys rokottamattomuuden ja leikkausjonojen seisomisen välillä. Asiastahan on ollut uutisiakin eli ei ole vain minun kertomani varassa. 

Rokottamattomuus on valinta jolla on seurauksensa myös niille, jotka eivät koronaan sairastu. On siis varsin hyvä syy olla rokottamattomuuttaan mainostavien itsekkyydestä harmistunut.

Ensinnäkin sairaaloissa on aivan takuulla tilaa, eikä kenenkään hoitoja tarvitse koronan takia siirtää, koronapotilaat kun on erikseen. Koronapotilaita on ollut paljon enemmänkin ja silloin vakuuteltiin että tilaa riittää. Toiseksi, miten se on rokottamattoman vika jos sairaaloissa ei osata priorisoida? Jättäköön hoitamatta sen rokottamattoman koronapotilaan jos tila uhkaa loppua. Ei ole mitään syytä tällaiseen panikointiin ja hulluuteen. Antakaa ihmisten olla rauhassa.

Vierailija
56/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt kampaajalla yli kymmeneen vuoteen. Enkä edes viitsi väittää että hiukset näyttäisivät hyvältä. Mietin vaan että miksi käydä kampaajalla maksamassa satasia kun lopputulos sama kun itseleikattuna, joskus vielä huonompi. Ehkä kävisin kampaajalla jos toiveeni siellä huomiotaisiin;ei hoitoainetta, eikä mulia otsatukkaa .

Vierailija
57/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin sairaaloissa on aivan takuulla tilaa, eikä kenenkään hoitoja tarvitse koronan takia siirtää, koronapotilaat kun on erikseen. Koronapotilaita on ollut paljon enemmänkin ja silloin vakuuteltiin että tilaa riittää. Toiseksi, miten se on rokottamattoman vika jos sairaaloissa ei osata priorisoida? Jättäköön hoitamatta sen rokottamattoman koronapotilaan jos tila uhkaa loppua. Ei ole mitään syytä tällaiseen panikointiin ja hulluuteen. Antakaa ihmisten olla rauhassa.

Etkö ollenkaan seuraa uutisia? Eri sairaaloiden tehohoidosta vastaavat lääkärit ovat tulleet yksi toisensa jälkeen julkisuuteen kertoen nimenomaan rokottamattomien koronapotilaiden aiheuttamasta tilanteesta ja vedonneet ihmisiin että he ottaisivat koronarokotteen. Tässä ei siis olla kenenkään yhden ihmisen anonyymien mielipiteiden varassa.

Suomessa priorisoidaan niin, että hengenvaaran aiheuttavat sairastumiset menevät hoitotarpeen kartoituksessa ohitse kaikista muista. Siinä ei katsota ovatko rokottamattomia koronapotilaita vai sydäninfarktin saaneita. Lainsäädäntö ei muunlaista valintaa mahdollista.

Itävallassa tilanne meni jo niin huonoksi, että teholle päästetään enää ne, joilla todennäköisyys jäädä henkiin on suurin. Eli jos edellä teho-osastolle on pyrkimässä sinua todennäköisemmin hoidosta selviäviä niin jäät itse kuolemaan tavalliselle sairaalaosastolle.

Tuollaisen tilanteen välttämiseksi olen itse tehnyt sen valinnan, että en käytä julkisesti koronarokotuksia vastustavien yrittäjien palveluita kun he pahentavat tilannetta. Eli jos siis olisin aloittajan tilanteessa niin vaihtaisin luottokampaajaani, niin hankalaa kuin se joskus onkin.

Vierailija
58/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokottamaton kampaaja jää todennäköisesti kipeänä kotiin potemaan sitä koronaa kun taas rokotettu kampaaja tulee töihin oireettomana/lieväoireisena ja levittää sitä muihin ihmisiin jopa niihin riskiryhmäläisiin.

Eli käyttäisin mieluiten rokottamatonta kampaajaa koska hän ei ole kipeänä töissä enkä halua levittää koronavirusta riskiryhmäläsiin tai todella iäkkäisiin ihmisiin.

Vierailija
59/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamaton ihminen ei tarkoita mitään koronan tartuttajaa. Ja jos olet itse rokotteen ottanut ja olet turvassa niin miksi ihmeessä edes välität. Kammottavaa tämä miten jotkut ihmiset pelkää ja vihaa toisia jonkun rokotteen puuttumisen takia. Kyllä on pelottavan tehokkaasti median kansankiihotus toiminut.

Rokottamattomat ovat kuten turvavyötä käyttämättömät autoilijat. He valinnallaan kuormittavat turhaan terveydenhoitoa ja aiheuttavat ylimääräisiä kustannuksia sairastuessaan koronaan. Yksittäinen rokottamaton ei ole ongelma mutta joukkona he aiheuttavat nykyisen tilanteen ja pysäyttävät sairaaloiden kiireettömät leikkausjonot.

Vierailija
60/90 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokottamaton kampaaja jää todennäköisesti kipeänä kotiin potemaan sitä koronaa kun taas rokotettu kampaaja tulee töihin oireettomana/lieväoireisena ja levittää sitä muihin ihmisiin jopa niihin riskiryhmäläisiin.

Eli käyttäisin mieluiten rokottamatonta kampaajaa koska hän ei ole kipeänä töissä enkä halua levittää koronavirusta riskiryhmäläsiin tai todella iäkkäisiin ihmisiin.

Jos kampaaja mainostaa asiakkailleen rokottamattomuuttaan niin hän sillä nimenomaisella toiminnallaan tuottaa haittaa enemmän kuin rokottamattomuudellaan. Mikäli yrittäjä ei ota rokotusta niin pitäköön asian omana tietonaan ja valehdelkoon asiakkailleen jos sitä kysyvät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi