Meneekö vähän yli, jos luopuu esim. luottokampaajasta kampaajan rokottamattomuuden takia?
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Menee yli. Rokotehan ei estä koronatartunnan saamista tai levittämistä muille, vaan suojaa pelkästään rokotteen ottajaa vakavammalta koronatartunnalta. Eli en ymmärrä, miten parturikampaaja ja koronarokotus oikeastaan liittyvät toisiinsa?
Sherlock, rokote pienentää myös omalla kohdalla riskiä tartuttaa tautia muihin, eli rokottamaton parturikampaaja levittää tautia huomattavasti tehokkaammin kuin rokotettu.
Tämä esimerkkinä on juuri hysteriaa jossa toinen väestöryhmä aletaan nähdä saastaisena ja vaarallisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee yli. Rokotehan ei estä koronatartunnan saamista tai levittämistä muille, vaan suojaa pelkästään rokotteen ottajaa vakavammalta koronatartunnalta. Eli en ymmärrä, miten parturikampaaja ja koronarokotus oikeastaan liittyvät toisiinsa?
Sherlock, rokote pienentää myös omalla kohdalla riskiä tartuttaa tautia muihin, eli rokottamaton parturikampaaja levittää tautia huomattavasti tehokkaammin kuin rokotettu.
Entäs tutkimukset joissa rokotettu tartuttaa siinä missä rokottamatonkin. Ihan yhtälailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jonotan leikkausta, joka ei ole minulle elintärkeä mutta jonka viivästyessä elämäni on tarpeettoman hankalaa. Itsekkäiden rokottamattomien vuoksi saan odotella leikkaustani vielä varmaan vuoden pari.
Saisit muutenkin. Nyt vaan on kätevää syyttää rokottamattomia.
Terveydenhuollon puolelta on kerrottu viivästyksen syyksi (rokottamattomien) koronapotilaiden aiheuttama kuormitus. Jotta tiettyjä leikkauksia voi tehdä on oltava mahdollisuus tarvittaessa tehohoitoon eli tehon paikat eivät voi silloin olla kortilla.
Siis mitä ihmettä? Jos olet ottanut itse piikin, sullahan on se suoja tautia vastaan. Se on kampaajan täysi oma asia, onko hän piikin ottanut vai ei. Hänen terveystietonsa ei kuulu sinulle. Tiesitkö, että myös piikitetyt levittävät tautia ja voivat saada tartunnan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jonotan leikkausta, joka ei ole minulle elintärkeä mutta jonka viivästyessä elämäni on tarpeettoman hankalaa. Itsekkäiden rokottamattomien vuoksi saan odotella leikkaustani vielä varmaan vuoden pari.
Miten tämä liittyy kampaajalla käymiseen?
se odottaa histenleikkausta. ja sillä on niiin vaikeeta voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAKSI koronarokotetta saaneet ihmiset tartuttavat tehokkaasti virusta samassa kotitaloudessa asuviin, selviää tuoreesta brittitutkimuksesta. Tartunnan saaminen oli kuitenkin epätodennäköisempää, jos lähikontakti kotona oli itsekin rokotettu koronavirusta vastaan.
Uudet virus muunnokset syntyvät vain rokottamattomissa. Nyt jo pelätään, että pian syntyy virus muunnos, joka ei välitä vasta-aineista eikä rokotuksista. Tämän vuoksi kaikki voitava on tehtävä, ettei meille käy kuten dinosauruksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs tutkimukset joissa rokotettu tartuttaa siinä missä rokottamatonkin. Ihan yhtälailla.
Tartuttaa samalla tavalla jos on saanut tartunnan, mutta jos jokainen rokottamaton sairastuu niin samassa ajassa vain joka neljäs rokotettu sairastuu. Onhan tuossa eroa
Sairas tartuttaa. Sairas voi olla rokotettu tai rokottamaton.
Lapsethan ovat kaikki rokottamatta ja nuolevat toisiaan päiväkodeissa ja kouluissa. Jotta epidemia saataisiin kuriin ja tehohoidon tarvetta laskettua kannattaisi keskittyä lasten tartuntojen pysäyttämiseen, esim. aloittamalla etäkoulu vielä ennen joululomia.
Vierailija kirjoitti:
Uudet virus muunnokset syntyvät vain rokottamattomissa. Nyt jo pelätään, että pian syntyy virus muunnos, joka ei välitä vasta-aineista eikä rokotuksista. Tämän vuoksi kaikki voitava on tehtävä, ettei meille käy kuten dinosauruksille.
Missä tämä asia on vahvistettu että näin on? Että muunnoksia ei voi syntyä myös rokotetuissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä liittyy kampaajalla käymiseen?
se odottaa histenleikkausta. ja sillä on niiin vaikeeta voi voi.
Olisikin hiustenleikkaus mutta valitettavasti tämän toimenpiteen tekee kirurgi ja siinä tarvitaan myös anestesiaa.
En käytä sellaisten yrittäjien palveluita jotka julkisesti antavat tukeaan rokottamattomuudelle. Tuo rokottamattomuus kuormittaa juuri nyt nimenomaan sairaaloiden tehohoitoa. Tehohoidon kuormituksen vuoksi en pääse tarvitsemaani leikkaukseen vaan olen julkisen terveydenhoidon jonossa sitä odottamassa huomattavasti normaalia pidempään.
Jokainen tekee omat valintansa. Minun valintani on muistuttaa ihmisiä siitä, että valinnoilla on seurauksia. Omalta osaltani leikkaus on kiireetön mutta myös kiireellinen hoito viivästyy tämän vuoksi. Suomessa ei vielä niin pahasti kuin muualla. Itävallassahan teho-osastoilla ollaan päädytty karsintavaiheeseen eli rokottamattomien koronapotilaiden vuoksi ihmisiä kuolee vammoihin ja sairauksiin joista he ennen koronan aiheuttamaa kuormitusta olisivat selvinneet elossa.
No jos sä tota edes kysyt niin turha miettiä. Vaihda partuariasi. Toivottavasti oli hyvä kampaaja ja seuraava käräyttää permanenttisi karrelle.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Jos olet ottanut itse piikin, sullahan on se suoja tautia vastaan. Se on kampaajan täysi oma asia, onko hän piikin ottanut vai ei. Hänen terveystietonsa ei kuulu sinulle. Tiesitkö, että myös piikitetyt levittävät tautia ja voivat saada tartunnan?
Rokottamattomilla on monikymmenkertainen todennäköisyys sairastua vakavasti koronaan ja he myös todennäköisimmin levittävät tautia.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne rokottamattomat siellä leikattavana vai miten nämä edes liittyvät toisiinsa?
Tiesitkö, että vuonna 2017 laskettiin, että 10% väestöstä aiheuttaa 70-80% terveydenhuoltokuluista. Miksei silloin kiihotettu kansanryhmää vastaan tällä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottamattomilla on monikymmenkertainen todennäköisyys sairastua vakavasti koronaan ja he myös todennäköisimmin levittävät tautia.
Lihavilla tauti pysyy kauemmin elimistössä ja leviää suun kautta enemmän. He tarvitsevat tehohoitoa kaksi kertaa enemmän.
Missä viipyy vyötäröpassi?
Hiustenleikkuu vs perustuslailliset ihmisoikeudet 🤔
... Ja voittaja oli hiustenleikkuuu.
V**""n urpot 😠.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tämä asia on vahvistettu että näin on? Että muunnoksia ei voi syntyä myös rokotetuissa?
Ei missään. Tietysti muunnoksia voi syntyä rokotetuissa ja todennäköisesti vielä rokotteen kiertäviä muunnoksia. Ja rokotettuhan voi toimia oireettomana supertartuttajana. Lisäksi rokotteen teho alkaa laskea kahdessa kuukaudessa. Että maskia vain naamalle.
Yhteys on rokottamattomuudelle annetun julkisen tuen kohdalla. Moni jättää ostamatta Kärkkäiseltä hänen julkisesti tietynsuuntaiselle politiikalle ilmaisemansa tuen vuoksi.
Kun on vaihtoehtoja niin silloin äänestetään lompakolla.