Minkälainen ihminen aistii henkiä?
Voiko kuka tahansa aistia kummituksia eli henkiä vai tarvitaanko tähän jokin erityinen herkkyys? Itse olen kokenut jo ehkä hieman liikaakin yliluonnollisia sattumia ja en todellakaan rupea niitä enää mielikuvituksen tai oravien kontolle pistämään tai kieltäisin tosiasiat. Montaakaan ihmistä ei lähipiiristäni löydy joka olisi yhtä paljon omituisuuksia kohtaamaan ja mietinkin onko minussa joku ominaisuus mikä houkuttelee henkimaailmaa..
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:29"]No ainakin psykoottinen ihminen "aistii henkiä". Ainakin ne henkilöt, jotka minä tunnen, aistivat henkiä silloin kun on ne lääkkeet jääneet purkkiin.
[/quote]
No me muut ei tunneta sun tuttuja.
Ihan rauhassa saatte fantasioida erityislahjoistanne/herkkyyksistänne, mutta älkää ottako puheenaiheeksi lääkärin tykönä asiaa, vinkkinä vain. Se on ikävää joutua viettämään psykiatrisella osastolla pakolliset 3 kuukautta vain ja ainoastaan herkkänä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:03"]Ihan rauhassa saatte fantasioida erityislahjoistanne/herkkyyksistänne, mutta älkää ottako puheenaiheeksi lääkärin tykönä asiaa, vinkkinä vain. Se on ikävää joutua viettämään psykiatrisella osastolla pakolliset 3 kuukautta vain ja ainoastaan herkkänä.
[/quote]
Tuo tiedetään. Joku parka on varmaan joskus puhunut.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 22:21"]
Mie ja miun mummi.
[/quote]
Skitsofrenia on periytyvää.
mielestäni omassa elämässä on tapahtunut paljon asioita joita ei voi järjellä selittää. viimeisin on se kun sanoin miehelleni puoli vuotta ennen laskettua aikaa tasan minä päivänä lapsemme syntyy ja myös sen että sektioon mennään. lapsi syntyi tuona päivänä (kaksi viikkoa etuajassa) ja hätäsektiolla, kävimme synnytystapa-arviot jossa vakuuteltiin että alakautta tulee, sanoin sielläkin että ei muuten tule. sattumaako?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:18"]
mielestäni omassa elämässä on tapahtunut paljon asioita joita ei voi järjellä selittää. viimeisin on se kun sanoin miehelleni puoli vuotta ennen laskettua aikaa tasan minä päivänä lapsemme syntyy ja myös sen että sektioon mennään. lapsi syntyi tuona päivänä (kaksi viikkoa etuajassa) ja hätäsektiolla, kävimme synnytystapa-arviot jossa vakuuteltiin että alakautta tulee, sanoin sielläkin että ei muuten tule. sattumaako?
[/quote]
Kyllä ihan pelkkää sattumaa, voi olla myöskin pientä intuitiota, ihminen osaa päätellä asioita järjellään, mutta on mahdollisuus olla myös väärässä, vaikka hyvä aavistus olisikin.
Minä ja mun isän äiti näemme enneunia. Ei varmasti voi olla sattumaa tai arvelua kaikki mitä on ensin unessa tapahtunut ja sitten oikeassa elämässä. Tunnen myös hieman herkemmin asioita (esim. Turun linnassa jäi pari huonetta käymättä kun niissä tuli niin paha ja ahdistava olo.. Tyrmä käytävälle en voinut mennä lainkaan ). En kuitenkaan ole ihmisiä jotka toisen käytöksestä ottaa helposti itseensä mutta näitä henkimaailman juttuja ja ennustuksia välillä tulee
Siis kysehän on siitä että aivot työskentelevät koko ajan ja laskevat erilaisia mahdollisuuksia - niinpä ei ole ihmeellistä että "tietää" esim. synnytysajan ja - tavan etukäteen.
Minä olen nähnyt ensimmäisen kerran henkimaailman ihmisen yläasteikäisenä, kun selvitin jotain asiaa lattialla, hän vain katseli ovelta. Viimeisen vuosikymmenen aikana paikalle tulee henkiä, jotka ovat kuolleet ja haluaisivat ilmoittaa eteenpäin siirtymisestä (minun oletus). Vanhin tapahtuma oli Espoossa (olin töissä psykiatrialla;). Aina kokoustilaan mennessä näin todella vanhan laivan merihädässä ja tarkan tapahtumakuvauksen tapaturmasta. Laivan laivakello soi kajuutassa. Puoli vuotta tästä lehti kirjoitti, että Helsingin edustalta on löytynyt vanha laiva ja laivakello.
Ei tarvi psykoosia tai skitsofreniaa. Toiset aistii vahvemmin, mutta monia se pelottaa, koska siitä ei ole paljoa tietoa. Ihmiset haluaisivat selittää järkiperäisesti kaiken.
Säilytä herkkyytesi äläkä käytä sitä väärin. Henget eivät ole pahoja.