Onko kukaan nähnyt joutsenen juoksevan vedessä?
Minä näin tänään. Seisoin katselemassa joutsenia kun yhtäkkiä yksi joutsenista levitti siipiään ja juoksi varmaan joku 20 metriä eri paikkaan, ei lentänyt vaan siivet levällään juoksi.
En tiennyt että jousenet tekevät tuollaista. Kuvittelin että ne joko uivat tai lentävät.
Oli kyllä upea näky.
Kommentit (8)
Olen nähnyt kun näillä oli joku draama päällä joten kaikki kolme juoksi ja piti kauheeta tappeluhuutoa, koirakin oli ihmeissään ja juoksi rantaan komentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Monta kertaa, pohjanmaan mökkisaaren edustalla asui joutsenpariskunta kunnes toinen kuoli. Nysse yks on yksinäinen. Lapsetkin ovat pesästä lentäneet.
Voi harmi :(
Joutsenet ovat yksiavioisia, mahtaakohan löytää uutta kumppania? Tällä "minun" jotsenella on puoliso ja harmaa poikanen.
Ap
Luulit sitten oikeasti, että joutsenen kaltainen iso lintu nousee suoraan vedestä ottamatta vauhtia? Mutta joo, olen nähnyt.
Näkeehän tuota. Jos jokin häiritsee, esim. menee liian lähelle, niin tuolla tavoin "juoksevat" kauemmas. Pääsevät nopeammin kuin uimalla, mutta matka on niin lyhyt ettei lentämään tarvitse ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Luulit sitten oikeasti, että joutsenen kaltainen iso lintu nousee suoraan vedestä ottamatta vauhtia? Mutta joo, olen nähnyt.
En ole koskaan edes ajatellut asiaa, että miten se nousee vedestä lentoon.
Ap
Joka kesä tai syksy viimeisen kymmenen vuoden ajan. Asutaan järven rannalla ja siellä sen kyllä näkee usein. :)
Monta kertaa, pohjanmaan mökkisaaren edustalla asui joutsenpariskunta kunnes toinen kuoli. Nysse yks on yksinäinen. Lapsetkin ovat pesästä lentäneet.