Miespuolisen tutun äiti pommittaa minua :D
En nyt oikein tiedä mitä ajatella. Tapasin n. vuosi sitten eräässä nettipelissä oman ikäiseni miehen (tai pojan, asuu vielä äitinsä luona). Olen siis 21-vuotias ja hän on 20-vuotias.
Tyyppi on ihan ok, mitä nyt vaikuttaa joissain arkipäivän asioissa vähän avuttomalta. On hirveän ujo, ei uskalla livenä puhua mitään. Nähtiin kerran kun olimme samassa kaupungissa, koko jutun ajan hän vain nyhjäsi piilossa ja osallistui keskusteluun tyyliin "mmm" "joo" "emmä tiiä", kun häneltä kysyi vaikka mielipidettä jostain asiasta ("mitä tykkäsit elokuvasta x?") vastaukseksi sai "emmä tiiä" :D
Oli muutenkin vähän vetelän teinin oloinen ja myöhemmin (tapaamisen jälkeen kun meni opiskelemaan ja joutuu asumaan viikot omassa asunnossaan) selvisi että on ihan riippuvainen äitinsä hoivasta. Äiti maksaa hänelle vuokrat, maksaa laskut ja käy siivoamassa aina sunnuntaisin. Poika vie pyykit äitille jätesäkeissä ja äiti tiskaa astiat.
On myös välillä todella ärsyttävä, koska humalassa alkaa itsetuhoiseksi/huomionkerjääjäksi. Valittaa ettei hänestä kukaan tykkää ja vois tappaa itsensä tänään. Mitään mitä hänelle sanoo ei tee oikein mitään, kitisee vain että voisin juoda pullon viinaa ja sammua hankeen. Tekee myös tuontyylisiä facebook-päivityksiä.
En tiedä mikä kuvio hänellä on ollut "ex-tyttöystävän"/ihastuksen/tyttöpuolisen kaverin kanssa (sanoi ettei ole koskaan seurustellut, joten en oikein ymmärtänyt tätä kuviota). Oli kuulemma ihastunut häneen ja alkanut pommittamaan viesteillä. Kun tyttö oli lopettanut vastaamisen oli uhannut että tappaa itsensä. Kävi myös säännöllisesti tytön asunnon oven takana seisoskelemassa ja istumassa, jätti omituisia lahjoja ja juoksi karkuun yms.
Nykyään hänellä on lähestymiskielto tuota tyttöä vastaan. Silti kävi jouluna "katselemassa" hänen ovensa takana.
MUTTA!
Paras juttu tässä on nyt se, että hänen äitinsä oli lisännyt minun facebook-kaveriksi. Hyväksyin ihan huvikseen ja mietin että miksihän minut lisäsi.
Noh, tämä äiti alkoi sitten kyselemään, että seurustelenko minä ja voisinko mitenkään kuvitella että alkaisin seurustelemaan hänen poikansa kanssa. Totesin ystävällisesti, että en ole kiinnostunut hänestä siinä mielessä. Mistä äiti suuttui, alkoi raivoamaan että poika on ihastunut minuun ja tappaa varmasti itsensä jos saa pakit toiseltakin tytöltä, koska hänellä on jotain vakavanluokan mielenterveysongelmia yms.
Sanoin vain, etten valitettavasti voi auttaa ja pojalle kannattaisi varmaan hankkia mieluummin ammattiapua. Äiti huoritteli minut kylmäksi huoraksi yms.
Estin mamman tuon keskustelun jälkeen.
Nyt oli sitten kaivanut puhelinnumeroni jostain. Kuulemma poika haluaisi muuttaa yhteen minun kanssani ja äiti voisi maksaa meille asunnon. :D Sanoin etten edelleenkään ole kiinnostunut ja tuo mamma alkoi uhkailemaan, että on minun syyni jos hänen poikansa tekee itsemurhan ja olen kuulemma kyllä antanut ymmärtää että haluan seurustella hänen kanssaan.
Kaikki kanssakäyminen tämän ko. pojan kanssa on ollut siis perusystävällistä ja lopetin yhteydenpidon kokonaan kun homma meni hulluksi.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 19:58"]
olisiko pojalla huumeongelma?
[/quote]
Kannabis aiheuttaa syrjäytymistä ja kuvailtuja oireita. Passiivisuus tulee ainakin ensimmäisenä mieleen tuosta pojan käytöksestä.
[/quote]
Minä näen että äidin ja pojan välinen symbioosi ei ole koskaan päässyt katkeamaan tai äiti ei ole antanut pojan itsenäistyä ja nyt tämä oireilee. Äiti ei sitä näe ja yrittää pelastaa poikaa samoilla tavoilla joilla aiheuttaa tälle pahaa oloa.
Sen verran voisit äidille antaa tietoja, että antaisit Mielenterveysseuran ja sosiaalitoimiston yhteystiedot. Jälkimmäisestä ainakin ohjataan eri palveluiden piiriin paremmin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:14"]
[/quote]
Kannabis aiheuttaa syrjäytymistä ja kuvailtuja oireita. Passiivisuus tulee ainakin ensimmäisenä mieleen tuosta pojan käytöksestä.
[/quote]
Minä näen että äidin ja pojan välinen symbioosi ei ole koskaan päässyt katkeamaan tai äiti ei ole antanut pojan itsenäistyä ja nyt tämä oireilee. Äiti ei sitä näe ja yrittää pelastaa poikaa samoilla tavoilla joilla aiheuttaa tälle pahaa oloa.
[/quote]
Ja siksi poika käyttää runsaasti huumeita?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ja siksi poika käyttää runsaasti huumeita?
[/quote]
Minulta meni ohi jos aloituksessa puhuttiin huumeista. Kuitenkin huumeet ja päihteet yleensäkin tällaisissa tapauksissa ovat oire jostain muusta ja omasta mielestäni se on edellä mainittu.
Asuuko poika siis äitinsä luona vai ei? Sanoit ensin, että asuu, mutta myöhemmin sanot, että äiti maksaa pojan vuokrat ja käy siivoamassa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:56"]
Asuuko poika siis äitinsä luona vai ei? Sanoit ensin, että asuu, mutta myöhemmin sanot, että äiti maksaa pojan vuokrat ja käy siivoamassa.
[/quote]
Lue AP:n kirjoittama toinen kappaleuusiksi..
[/quote]