Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 34 ja mieheni haluaa isyystestiin.Tehdäänkö se sairaalassa?

Vierailija
07.02.2015 |

Ja olemme siis naimisissa, eli automaattisesti mies tullaan merkitsemään lapsen isäksi. Nyt on kuitenkin syystä tai toisesta saanut päähänsä että haluaa testata tämän isyyden. Se mistä tämä ajatus on hänelle itänyt, ei ole minulle selvinnyt. Aihetta en mielestäni ole antanut, mutta jotkut syyt hänellä ilmesesti sitten testiin on. 

Nyt kun tällainen ajatus hänelle on tullut, VAADIN että hän tulee myös testin tekemään ja haluan että testaa myös kahdesta meidän aiemmasta lapsesta. Minulla asian suhteen ei ole mitään salattavaa, tiedän 100% varmuudella että mies on kaikkien 3:n lapsemme isä. Loukkaus mua kohtaan on jo tapahtunut, joten haluan että asia viedään loppuun saakka. En halua enää koskaan riidan tullessa että hän ottaa asian esiin, vaan asia on sillä selvä ja taputeltu.

Mikä on siis marssijärjestys tässä? Voidaanko testi tehdä heti sairaalassa lapsen synnyttyä? Vai onko edes mahdollista saada sairaalassa testiä, koska olemme aviopari? Onko kotitesti ainoa vaihtoehto?

Minä haluan saada tämän asian päätökseen vaikka mies vielä jossain vaiheessa alkaisikin peruuttaa. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat edulliset kotitestit. Niin mekin tehtiin kun isyyden tunnustuksen kautta testiin meneminen ois kestänyt niin kauan. Toki tehtiin sekin,, kun avoliitossaa oltiin ja ilmaseks saatiin. En sitten tiedä miten toimii avioliitossa

Vierailija
22/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlainen tilanne, ei vaan oltu naimisissa mutta avoliitossa kuitenkin. Automaattisesti tuli kutsu lastenvalvojalle ja sieltä pyydettiin sitten dna-testejä. Dna-testit olivat terveyskeskukessa ja meille maksuttomia, tosin naimisissa oleville käsitteekseni maksavat eikä taida olla mitään hirveän halpaa lystiä... Ottaisin teinä yhteyttä kuntanne lastenvalvojaan lapsen synnyttyä, eiköhän teilläkin asia hoidu sitä kautta.

Ja vielä lisäisin että itseäni hävetti kovasti kun mies halusi dna-testit vaikka isäksi muuta vaihtoehtoa ollut ja mieskin sanoi uskovansa minua vaikka tahtoikin isyystestin tehdä. Kuitenkin sekä lastenvalvoja että terveyskeskuksen työntekijät hoitivat asian ammattimaisesti eikä tietenkään tarvinut alkaa selitellä miksi testit haluttiin. Lastenvalvoja oli jopa sanonut miehelle että moni tahtoo testin varmuuden vuoksi vaikka uskoisikin olevansa isä. Älä sinä siis turhaa häpeile asiaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laittaisi tuollaisessa tilanteessa tikkua ristiin, vaan sen pitäisi todellakin olla mies joka asian hoitaa loppuun saakka. Mies selittäköön lapsilleen miksi heistä otetaan verinäytteet, mies käyköön lasten kanssa labrassa jne. 

Mutta siitä pitäisin huolen että todellakin testit tekisi.

Ja sen jälkeen kävisin vielä miehen vanhemmillekin näyttämässä todistuksia siitä että lapsenlapset ovat todellakin heidän sukuaan, mun tapauksessani tuo ajatusmaailma olisi kuitenkin sieltä lähtöisin jos ikinä moinen vastaan tulisi. Riittävästi jo kaikkea muuta paskaa onkin kuulunut, tuota ne ei olekaan vielä keksineet.

Vierailija
24/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:05"]

Miehesi on ruvennut epäilemään, onko hänen isänsä sittenkään oikeasti hänen isänsä. Ja jos hän epäilee äitiään uskottomuudesta, hän todennäköisesti kuvittelee kaikkien naisten olevan samanlaisia. Jos mies ei selvitä asiaa, niin kysäisepä appivanhemmiltasi, kuka on miehesi biologinen isä. Pitäähän se selvittää senkin vuoksi, onko teidän lapsilla alttiutta perinnöllisiin sairauksiin.

[/quote]

En neuvoisi tätä heittoa noudattamaan. Siitähän riemu repeäisi, kun kahvipöydässä miniä muun jutustelun ohessa kysäisee, jotta BTW, onko tuo Erkki meidän Simo-Pekan isä noin niin kuin oikeasti, vai ootkonää Sirkku käväissyt hakemassa siementä jostain muualta?

Muutoin olen kyllä sitä mieltä muiden vastaajien kanssa, että kun kerran tuli epäily puheeksi, niin todistetaan. Loppuupahan siitä jauhaminen. Toki ymmärrän, että voi loppua paljon muutakin, on varmasti vaikea päästä tuollaisesta epäluottamuksen osoituksesta yli.

Vierailija
25/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa jotain näitä jenkkifirmoja, joille voi postitse lähettää sylkinäytteen ja lisäilevät tuloksia johonkin maailmanlaajuiseen tietokantaansa. Sieltä siis voi löytyä sitten kaukaisempiakin sukulaisia, tuollaisen luulisi olevan jännää niille vanhemmillekin lapsille. Teette siis sukututkimuksen nimissä testit.

Vierailija
26/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:44"]

Tilaat edulliset kotitestit. Niin mekin tehtiin kun isyyden tunnustuksen kautta testiin meneminen ois kestänyt niin kauan. Toki tehtiin sekin,, kun avoliitossaa oltiin ja ilmaseks saatiin. En sitten tiedä miten toimii avioliitossa

[/quote]

Minä tekisin mieluummin ns. virallista kautta ettei mies pääse jatkossa edes vihjaisemaan asiasta.

Vierailija
27/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ikävä tilanne. Mulla ei ole kokemusta isyystesteistä, mutta  miehesi "aivopieru" saattaa johtua siitä että on itse käyttäytynyt huonosti. Muistan ikuisesti äitini "viisauden" : Jos mies epäilee/ on mustasukkainen, hän on itse syyllinen johonkin epäilyttävään toimintaan. En tod. halua olla ilkeän viestin tuoja, mutta teetä ne testit kaikilla lapsilla. Juurikin sen takia, että mies loukkasi sinua aika pahasti.  Ja sit iso keskustelu.

Vierailija
28/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:04"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:59"]

Mä ymmärrän kyllä isyystestien tekemisen heti kun vauva syntyy mutta että vasta silloin kun vanhinkin on 12v. Todella outoa.

[/quote]

Tämä oli mun ehdotus, kun kerran mies tällaisia aivopieruja alkoi päästämään. Vanhimmassa lapsessa on kyllä niin isänsä ja sen puolen suvun näköä, joten en usko että hän sitä edes epäilee, mutta koska tälle linjalle lähti niin puollan testien tekemistä kaikista lapsista. AP

[/quote]

Ääh, ymmärrän enemmän kuin hyvin että ketuttaa ja loukkaa tuommoinen epäily mieheltä, mutta oikeesti, turhaa niitä lapsia, jotka asioista ymmärtää ja osaa laskea 1+1=2, sotkea tähän! Ja luonnollisesti uudenkin lapsen isyystesti tehdään isosisaruksilta salassa. Jos miehesi alkaa myöhemmin niistäkin epäilemään, niin voitte varmaan jo erota, koska silloin miehesi taitaa etsiä tahallaan riidanaihetta. Ja jos alkaakin omista kasvattamistaan lapsista epäilemään ettei ole omia ja teettää ne isyystestit, niin on kyllä paska isänäkin. Mua olisi tuossa iässä itkettänyt kamalasti ajatus että oma isä epäilisi etten ole sen lapsi. 

Oikeasti, mikäli ette salassa niitä testejä kykene tekemään, älkää tehkö. Vaikka miehesi epäily on (tarkoitettu?) loukkaus sinua kohtaan, satuttaa ne niitä lapsia vielä enemmän. Lapset ottaa aina vanhempien riitelystä syyn niskoilleen, ja varsinkin tällaisesta mihin liittyy vahvasti he itse.

Vierailija
29/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:53"]

Mä en laittaisi tuollaisessa tilanteessa tikkua ristiin, vaan sen pitäisi todellakin olla mies joka asian hoitaa loppuun saakka. Mies selittäköön lapsilleen miksi heistä otetaan verinäytteet, mies käyköön lasten kanssa labrassa jne. 

Ja sen jälkeen kävisin vielä miehen vanhemmillekin näyttämässä todistuksia siitä että lapsenlapset ovat todellakin heidän sukuaan, mun tapauksessani tuo ajatusmaailma olisi kuitenkin sieltä lähtöisin jos ikinä moinen vastaan tulisi. Riittävästi jo kaikkea muuta paskaa onkin kuulunut, tuota ne ei olekaan vielä keksineet.

[/quote]

Äidistäkin otetaan isyystestin yhteydessä verikoe, kaikki 3 siis menevät samaan aikaan labraan.

Ja itse olen tästä epäluottamuskysymyksestä sitä mieltä että naisten on melko vaikea samaistua miesten tuntemuksiin, naisilla kun ei voi olla epäilystäkään siitä että onkohan lapsen äiti kun lasta vatsassaan kasvattaa. Isätkin kuitenkin käyvät melkoista prosessia läpi lasta odottaessa ja ajatukset vaihtelevat laidasta laitaan. Itse soin mielelläni miehelle isyystestit vaikka en voi kieltääkään etten olisi hieman loukkaantunut, työnsin loukkaantumisen kuitenkin taka-alalle ja yritin ymmärtää miestä :)

T. 23

Vierailija
30/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä taas normaalia veronmaksajaa v...tutaa, jos testejä aletaan avoliitoissa (kun ei tarvitse itse maksaa) vaatia ihan varmuuden vuoksi, vaikka isyydestä ei olisi epäselvyyttä. Itse potkaisisin mokoman vaatijan heti pihalle. Tehkää ihmiset lapsia vasta, kun olette siihen pariskuntina kypsiä. Luottamus on yksi kypsyyden mittari.

Vierailija
31/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:53"]

[/quote]

Äidistäkin otetaan isyystestin yhteydessä verikoe, kaikki 3 siis menevät samaan aikaan labraan.

Ja itse olen tästä epäluottamuskysymyksestä sitä mieltä että naisten on melko vaikea samaistua miesten tuntemuksiin, naisilla kun ei voi olla epäilystäkään siitä että onkohan lapsen äiti kun lasta vatsassaan kasvattaa. Isätkin kuitenkin käyvät melkoista prosessia läpi lasta odottaessa ja ajatukset vaihtelevat laidasta laitaan. Itse soin mielelläni miehelle isyystestit vaikka en voi kieltääkään etten olisi hieman loukkaantunut, työnsin loukkaantumisen kuitenkin taka-alalle ja yritin ymmärtää miestä :)

T. 23
[/quote]
Toooosi tyhmää testata kun ymmärtää miestä kun se ei ole vatsassaan lasta kantanut niin ei voi niinku olla varma. Miehesi halusi vain alentaa ja halventaa sinua ja piste. Ja sinä suostuit siihen. Itse ottaisin eron jos mies olisi noin paska ja kertoisin hänen vanhemmilleen ja kaikille syyn. Eihän kukaan, edes mies, voi olla niin imbesilli.

Vierailija
32/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:53"]

[/quote]

T. 23

[/quote]

Sulla on sellainen rooli sitten elämässä; iki-ymmärtäjä. Ne on niitä naisia joiden ylitse voidaan kävellä ja ne vaan ymmärtää, "kun sillä toisella on niin vaikeeta niin siksi voi kohdella minua juuri niin kuin teki. Kyllä pitää ymmärtää."

Vierailija
33/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siitä 12 v nyt jotenkin näkee, että muistuttaa isäänsä...

Vierailija
34/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:28"]

Voisiko olla, että sinulla on sittenkin ollut jotain suhinaa sivussa ja nokkela miehesi on saanut siitä vihiä? Jospa hän on ratsannut kännykkäsi tai jos likkakaverisi on hänelle kertonut?

[/quote]

Kai mä nyt itse tietäisin jos suhinoita olisi ollut. Näin ei ole ollut. AP 

[/quote]

Kyse onkin siitä kertoisitko meille rehellisesti, jos olisi ollut. Miehesi taitaa olla saanut vähän hajua jostakin...

Vierailija
35/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:43"]

Sulla on sellainen rooli sitten elämässä; iki-ymmärtäjä. Ne on niitä naisia joiden ylitse voidaan kävellä ja ne vaan ymmärtää, "kun sillä toisella on niin vaikeeta niin siksi voi kohdella minua juuri niin kuin teki. Kyllä pitää ymmärtää."

[/quote]

Niitä ikiymmärtäjiä parveili Rautalampi-ketjuissa pilvin pimein. Akka toisensa jälkeen oli valmis ymmärtämään kuin uupunut se bussikeulamamma varmasti oli.

Vierailija
36/36 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:28"]

Voisiko olla, että sinulla on sittenkin ollut jotain suhinaa sivussa ja nokkela miehesi on saanut siitä vihiä? Jospa hän on ratsannut kännykkäsi tai jos likkakaverisi on hänelle kertonut?

[/quote]

Kai mä nyt itse tietäisin jos suhinoita olisi ollut. Näin ei ole ollut. AP 

[/quote]

Kyse onkin siitä kertoisitko meille rehellisesti, jos olisi ollut. Miehesi taitaa olla saanut vähän hajua jostakin...
[/quote]

Mikähän idea ap:llä olisi tehdä tällainen aloitus jos suhinoita olisi hällä ollut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi