Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos muuttaisit pois Suomesta - minne muuttaisit?

Vierailija
07.02.2015 |

Ja perustelusi maalle? 

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin joko Espanjan etelärannikolle tai Gran Canarialle. Olen opetellu kieltä vuosien mittaan lomareissujen takia.

Voisin harkita myös Kanadaa tai Australiaa.

-m50-

Vierailija
22/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

53+55: Mikä tekee Skotlannista sopivan suomalaiselle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:50"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:17"]

Mamuilla tarkoitaan yleisesti ns. pakolaisia. Arabeja ja afrikkalaisia. 

[/quote]

Maahanmuuttaja.

[/quote]

Kyllä jokainen kai helvetti tämän tajuaa, mutta mamu on yleisesti käytetty nimitys pakolaisille, jotka eivät tule maahan töiden perässä. 

Vierailija
24/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin. Mahdollisimman samanlaista kuin täällä. Olemmehan olleet vuosisatoja osa Ruotsia.
Pakkoruotsin takia osaan kielenkin!

Vierailija
25/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamu on maahanmuuttaja. Eli kun muutat johonkin toiseen maahan, olet mamu. Ei se siitä kaunistelemalla tai rumentamalla muuksi muutu.

Mut tuntuu olevan taas sitä henkeä, et en minä, mut ne muut...

Itse ollaan tekemässä ihan sujuvasti sitä, mikä muilta kielletään tai sen tekemistä kovasti paheksutaan. Se on nykyajan arvomaailmaa. Pätee kaikkeen: eliitin ja alaluokan veronkiertoa ja etuuksien väärinkäyttöä paheksutaan, mut heti jos silmä vältää, niin itse ollaan samoilla teillä, ihmiskauppaa ja -hyväksikäyttöä kauhistellaan, mut samalla nussiskellaan selvästi kehitysvammaista naista "hieronta"paikassa (olivat ihan tavisukkoja nämä tän onnettoman asiakkaat) jne jne

Vierailija
26/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 18:00"]

Mamu on maahanmuuttaja. Eli kun muutat johonkin toiseen maahan, olet mamu. Ei se siitä kaunistelemalla tai rumentamalla muuksi muutu.

Mut tuntuu olevan taas sitä henkeä, et en minä, mut ne muut...

Itse ollaan tekemässä ihan sujuvasti sitä, mikä muilta kielletään tai sen tekemistä kovasti paheksutaan. Se on nykyajan arvomaailmaa. Pätee kaikkeen: eliitin ja alaluokan veronkiertoa ja etuuksien väärinkäyttöä paheksutaan, mut heti jos silmä vältää, niin itse ollaan samoilla teillä, ihmiskauppaa ja -hyväksikäyttöä kauhistellaan, mut samalla nussiskellaan selvästi kehitysvammaista naista "hieronta"paikassa (olivat ihan tavisukkoja nämä tän onnettoman asiakkaat) jne jne

[/quote]

Nyt poiketaan aiheesta kyllä kieltämättä mielenkiintoisille urille...

Ap

Vierailija
27/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 16:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:00"]

Ruotsi, Englanti, Irlanti, Saksa, Norja, Ranska. Tuossa järjestyksessä. 

[/quote]

Kahteen ensimmäiseen on helpointa muuttaa kielen takia, viimeisessä asuu miesystävä, jonka äidinkieltä en osaa, mutta joka puhuu ruotsiakin.

[/quote]

Oletko koskaan miettinyt Ranskaan muuttoa? 

Ap

[/quote]

En osaa ranskaa. Eikö siellä ole huono työllisyystilanne? Mies asuu Pariisissa, joten tuntuu hankalalta mennä sinne tekemään työtä ilman riittävää kielitaitoa.

[/quote]

On. En juuri siis voi suositella tänne muuttoa. Itselläni on nykyään sellainen rakkaus-viha suhde tätä maata kohtaan. Oli aika kulttuurishokki jo sinäällään ja vielä ensin kieltä puhumattomana, kesti kauan ennen kuin tottui tiettyihin asioihin ja joihinkin ei vieläkään. Ranska on sinäällään mielenkiintoinen, että maan sisältä löytyy niin paljon eri maisemaa ja vaihtoehtoja.

Pariisin keskusta-alue on kaunis, mutta Pariisissa ei ole enää idyllistä asua (muualla kuin hintatasoltaan kalliilla alueilla) - kiitos överin maahanmuuton. Pariisissa on myös jonkun verran kusipäisiä paikallisia, joita vituttavat kaikki kanssakulkijat ja varsinkin ranskaa osaamattomat.

Voisin kyllä ajatella, että muuttaisimme tänne sitten joskus takaisin, se vain vaatisi muutoksia. Toivoa on vain oikeastaan sitten jos eräs maahanmuuttovastainen puolue nousee johtoon. Täällä Bretagnessa on kyllä rauhallista, varmaan neutraalein alue koko Ranskassa, mutta voitte kuvitella kuinka levotonta täällä yleensäkin nykyään on. Pariisin tapahtumat olivat vain jäävuoren huippu. 

Ap

[/quote]

Voitko kertoa enemman Ranskan tyotilanteesta? Missa olet toissa? Suunnittelen Ranskaan muuttoa mutta haluaisin tietaa jos siella syrjitaan suomalaisia tms. Miksi olet muuttamassa pois sielta vai suunnitteletko vain?

Vierailija
28/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:57"]Espanjaan, Barcelonaan. Kaunis kaupunki varsinkin kesällä. Muuttaisin sinne, koska puhun espanjaa, pidän maan kulttuurista ja avoimista ihmisistä.
[/quote]

Veit sanat suustani! :)

Vierailija
29/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuteen- Seelantiin. Tiukka maahanmuuttopolitiikka. Vain heille annetaan lupa muuttaa maahan, joille on töitä sekä englannin kielen hallinta.

Vierailija
30/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin ilmastoltaan Suomen kaltainen maa missä puhutaan englantia. Ei nyt helvetissä ainakaan Ruotsiin, vähän kuin Suomi mutta vittumaisen kuuloisella kielellä.

Vierailija
31/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kotimaahan Väli-Amerikkaan :) Rakastan tuota maata, siellä olisi tuttuja, puhun jo kieltä sujuvasti - ja varmasti mieskin suostuisi lähteä mukaan :D

Vierailija
32/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroon kielitaidon vuoksi, Adrian- tai Välimerelle ilmaston, elinkustannusten, kulttuurin ja ruoan vuoksi.

Vierailija
33/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso-Britanniaan. Lottovoiton jälkeen vaihtoehtoina Lontoo tai Cornwall.

Kiinnostava maa, kohteliaita ihmisiä, viehättäviä kyliä ja kauniisti puhuttu englanti.

Vierailija
34/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marokkoon <3

Vierailija
35/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan, erääseen pieneen tuppukylään :) Tykkään maasta, ruuasta, ihmisistä, perhekeskeisyydestä yms.

Vierailija
36/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viroon, ehkä ainoa kieli jonka oppisin...

Vierailija
38/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:00"]

[/quote]

Kahteen ensimmäiseen on helpointa muuttaa kielen takia, viimeisessä asuu miesystävä, jonka äidinkieltä en osaa, mutta joka puhuu ruotsiakin.

Vierailija
39/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukholma kiehtoo ja oon siellä syntynyt. Lontoo on mahtava kaupunki myös. Toisaalta kiehtoo myös Välimeren alue...Perusteluja nyt ei suuremmin ole, olen viihtynyt ulkomailla aina kun olen siellä matkustellut. Se taas ei tosiaankaan kerro sitä olisiko ko. paikka hvä paikka asua. Asenne oltava oikeanlainen.

Vierailija
40/82 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekkin karibialle suuntaisin. Haluan jonnekkin missä ei sada lunta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi