Ei kai kukaan oikeasti jätä lastansa autoon kauppareissun ajaksi?!
Ei kai kukaan oikeasti jätä lastansa autoon kauppareissun ajaksi?! Mitä todennäköisimmin tämänkaltaisesn perus-äitylimylly-aiheen sisältävän aloituksen tekijäkin tietää vastauksen iänikuiseen kysymykseensä. Meitä on moneen junaan, ja tämän vuoksi tästä aiheesta saadaankin erittäin mittava, useiden satojen kommenttien pituinen väittely aikaan. Jokainen tämänkaltainen aloitus on täynnä Déjà vu-ilmiön aiheuttavia kommentteja, kuten "voisin jättää jos käyn äkkiä hakemassa maidon/tupakkaa/muun valitun yksittäisen tuotteen", "riippuu vähän tilanteesta, kyllä voisin jättää jos tiedän ettei minulla mene kauaa", "lähikaupassa käydessäni joo, mutta sittarireissun ajaksi en jättäisi". Huoh.
http://maitobaariblogi.blogspot.co.uk/2014/01/aitylit-suomi-aitylit.html
Tämä ja muuta viiltävää analyysia mammapalstojen vakiotyperyyksistä Maitobaari-blogissa.
Kommentit (16)
Kaipaat lisää lukijoita blogillesi?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:49"]
Kaipaat lisää lukijoita blogillesi?
[/quote]
Minulla ei ole blogia. Ap.
Otit mukaan tai jätit autoon, aina tekee väärin.
Riippuu minkä ikäinen lapsi, ja millainen lapsi on muutenkin.
Minut ja sisarukseni äiti jätti surutta pariksikin tunniksi autoon istumaan, ja kehtasi vielä suuttua kun oltiin riehuttu autossa ja poljettu penkit likaisilla/lumisilla kengillä. No öö mitä se oikein oletti että tapahtuu, kun jättää neljä alle 10-vuotiasta autoon pitkäksi aikaa? Että istuttaisiin nätisti paikoillamme? :D
Omat lapseni ovat alle 4-vuotiaita, enkä ole jättänyt kertaakaan autoon keskenään, vaikka olisinkin hakenut vaikkapa maitoa nopeasti.
Moni laittaa vielä ovet lukkoon siinä pelossa, että joku vie lapsen autosta, mutta ei tule ajatelleeksi, että entä jos lapsen pitäisi päästä pakenemaan autosta jotain. Esim. Auto syttyy tuleen (näitä tapahtuu).
Kyllä kuitenkin varmasti suurinosa yli 8-vuotiaista pärjää autossa yksinkin, kunhan ei puhuta tuntikausia kestävästä kauppareissusta. Kesähelteellä ei ollenkaan, ainakaan jos ei ilmastointia ole/voi käyttää.
:-D auto syttyy tuleen! Oikeesti? Ikinä en ole kuullut, että lapset on jätetty autoon ja hups, auto syttyy tuleen ja lapset sen mukana. Ja ei, en itse jättänyt pieniä lapsia autoon, mut jotain rajaa näiden stoorien kanssa!
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:00"]
:-D auto syttyy tuleen! Oikeesti? Ikinä en ole kuullut, että lapset on jätetty autoon ja hups, auto syttyy tuleen ja lapset sen mukana. Ja ei, en itse jättänyt pieniä lapsia autoon, mut jotain rajaa näiden stoorien kanssa!
[/quote]
En ole tuon kirjoittaja, mutta oikeesti näitä tapahtuu, tosin hyvin harvoin. Esim.vuonna 1995 Helsingin Ruoholahdessa äiti jätti autoon 4v ja 2v lapsensa kun lähti hakemaan kotoa rattaita. Kun palasi 5 min myöhemmin, auto oli tulessa. Vanhempi oli päässyt autosta ulos, mutta nuorempi paloi sinne. Tutustuin tähän äitiin pari vuotta tapauksen jälkeen. Toki tapauksesta oli aikoinaan lehdissäkin.
Olen kertonut tämän täällä aiemminkin ja saanut osakseni pilkkaa.
Luetun ymmärtäminen näyttää olevan hankalasti sisäistettävä taito, sillä kerta toisensa jälkeen saa kommenttikentästä lukea lausahduksia, jotka ovat aihealueeltaan täysin päinvastaisia aloituksessa alunperin mainituista aiheista. Näistä esimerkkeinä seuraavanlaiset tilanteet:
"Hei te joiden lapset ovat syntyneet sektiolla...", johon satelee vastauksia kuten "lapseni on syntynyt alateitse, mutta.."
"Miten teillä sinkkuäideillä...", johon vastauksena: "olen onnellisesti avioliitossa, mutta..."
"Suuren lapsen synnyttäneet...", johon taas vastauksena: "lapseni syntyi keskosena, mutta..."
Rahasta, esimerkiksi kirpparihinnoista puhuttaessa ketjuun ilmestyy kommentoimaan aina yhtä ovela kettu, joka heittää ilmoille uniikin sanonnan, "ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa". Valitettavasti tämä henkilö ei malttanut lukea aikaisempia kommentteja huomatakseen, että edelliset 23 muuta luulivat myös olevansa ovelia kettuja.
Mielenkiintoisen, 589 vastauksen ketjun kommenteista 356 ovat seuraavanlaisia: "jatkakaa, haen popparit!" Niin omaperäistä, niin ovelaa.
hahhaaa :D ja tasan varmasti olet ap mainostamassa blogiasi! joka on muuten p*ska, en jaksanut selata ekaa sivua pidemmälle.
Joka itsensä ylentää...
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:36"]
hahhaaa :D ja tasan varmasti olet ap mainostamassa blogiasi! joka on muuten p*ska, en jaksanut selata ekaa sivua pidemmälle.
Joka itsensä ylentää...
[/quote]
Kuten sanoin, minulla ei ole blogia. Ap.
juu sano, minä kyllä uskon.... :D
Joo, totta. Kummin-kaiman-serkun-työkaverin-veljelle näitä juttuja sattuu jatkuvasti...
8
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:33"]
Luetun ymmärtäminen näyttää olevan hankalasti sisäistettävä taito, sillä kerta toisensa jälkeen saa kommenttikentästä lukea lausahduksia, jotka ovat aihealueeltaan täysin päinvastaisia aloituksessa alunperin mainituista aiheista. Näistä esimerkkeinä seuraavanlaiset tilanteet:
"Hei te joiden lapset ovat syntyneet sektiolla...", johon satelee vastauksia kuten "lapseni on syntynyt alateitse, mutta.."
"Miten teillä sinkkuäideillä...", johon vastauksena: "olen onnellisesti avioliitossa, mutta..."
"Suuren lapsen synnyttäneet...", johon taas vastauksena: "lapseni syntyi keskosena, mutta..."
Rahasta, esimerkiksi kirpparihinnoista puhuttaessa ketjuun ilmestyy kommentoimaan aina yhtä ovela kettu, joka heittää ilmoille uniikin sanonnan, "ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa". Valitettavasti tämä henkilö ei malttanut lukea aikaisempia kommentteja huomatakseen, että edelliset 23 muuta luulivat myös olevansa ovelia kettuja.
Mielenkiintoisen, 589 vastauksen ketjun kommenteista 356 ovat seuraavanlaisia: "jatkakaa, haen popparit!" Niin omaperäistä, niin ovelaa.
[/quote]
Tämmösillä palstoilla et voi mitekään ennakoida mitä vastauksia tulee. Turha itkeä luetunymmärtämistä
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:41"]
juu sano, minä kyllä uskon.... :D
[/quote]
En näe mitään mieltä siinä, että pitäisin blogia, jossa kuvailisin elämääni 53-vuotiaana miehenä. Se ei kiinnostaisi ketään. Muiden kirjoittamia blogeja kyllä luen, kuten aloituksessa olevaa. Ap.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:00"]
[/quote]
Taidat ola melkoinen pahvipää. Autoja syttyy itsekseen tuleen yllättävän paljon, mutta eihän kaltaisesi minäminäidiootti sitä voi ymmärtää.
Itse jäin usein mukulana autoon ihan omasta tahdosta...