Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö puolisonne nämä asiat?

Vierailija
18.11.2021 |

Laittaa tavarat paikoilleen, arkistoi tärkeät paperit, hoitaa lasta (jos sellainen on), tulee ajoissa nukkumaan?

Mua ärsyttää, kun mun "pitäis" pitää puolison tärkeät dokumentit tallessa, jos en tee sitä niin koko asunto on sikinsokin, kun hän tarvitsemaansa etsii. Kun hänellä on vapaata, hän on puhelimensa kanssa ja ihmettelee, miten lapsemme ei hänestä juurikaan välitä. Illat hän valvoo ja minä nousen lapsen kanssa ylös, koska iskä on nyt väsynyt taas. Minulla ei käytännössä ole omaa aikaa ja jos olisi en tiedä uskallanko edes heitä jättää kaksin, kun näprää puhelintaan. Hän ei ymmärrä miksi lapsella on rutiinit. Oma valintani toki tämä on ollut, mutta silmäni avautuivat todella myöhään tähän.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsia kyllä hoitaa, mutta noin muutoin täytyy sanoa, että kieltämättä tavaroiden paikalleen laittaminen on hankalaa ja jokin ihme tapa haahuilla ympäriinsä tunti vielä sen jälkeen, kun ollaan todettu että nyt mennään nukkumaan, löytyy myös.

Muuten olen tämän hyväksynyt ja ottanut kaikki sihteerityöt hoitaakseni, ettei jäisi laskuja maksamatta tai ajanvarauksia käyttäymättä, mutta tuosta tavaroiden jättämisestä siihen kohtaan missä nyt sitten sattuukin ajatus katkeamaan nalkutan jatkuvasti.

Mutta vastavuoroisesti hän sietää minun vikani ja huonot tapani joten elämme niiden kanssa ja yhteisymmärryksessä nalkutamme vuorotellen jonka jälkeen vähän tsempataan hetkeksi.

Tämä on miesten kanssa aika yleistä. En ymmärrä miten ne pärjäävät työelämässä ja saavat vielä parempaa palkkaa kuin naiset.

Vierailija
22/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee. Sitä vartenhan naiset on olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinussa ei ole mitään vikaa?

Vierailija
24/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus laittaa tavarat paikalleen, tärkeät paperit ja laskut hoidan minä, mies on hajamielinen, vaikka kuinka yrittäisi. Mutta se on ok, vahvuutensa ja heikkoutensa kullakin.

Lapsen, kodin ja koiran hoidon jaamme täysin tasapuolisesti, eikä minun tarvitse miestä niihin hommiin pyytää tai käskyttää. Hän on aikuinen, vastuullinen ihminen.

Nukkumaan hän saa mennä koska huvittaa, mitä se mua kiinnostais :D hän kyllä tietää, että lapsi herää klo 7 ja koira pitää viedä aamulenkille ja minä en molempia asioita hoida. Valvokoot vaikka aamuneljään, omaan nilkkaansahan se kosahtaa. Mutta yleensä menee ajoissa nukkumaan.

Vierailija
25/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tekee päivittäin. On kaikinpuolin kykenevä huolehtimaan omista ja perheen asioista ja osaa tehdä mitä tarvitsee ilman erillistä kehotusta tai neuvomista.

Vierailija
26/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee.

Vierailija
27/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tärkeitä papereita teillä arkistoidaan? En kysy vain ap:lta vaan muiltakin arkistoijilta. Jos niitä siis riittää ihan viikoittain arkistoitaviksi.

Vierailija
28/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia kyllä hoitaa, mutta noin muutoin täytyy sanoa, että kieltämättä tavaroiden paikalleen laittaminen on hankalaa ja jokin ihme tapa haahuilla ympäriinsä tunti vielä sen jälkeen, kun ollaan todettu että nyt mennään nukkumaan, löytyy myös.

Muuten olen tämän hyväksynyt ja ottanut kaikki sihteerityöt hoitaakseni, ettei jäisi laskuja maksamatta tai ajanvarauksia käyttäymättä, mutta tuosta tavaroiden jättämisestä siihen kohtaan missä nyt sitten sattuukin ajatus katkeamaan nalkutan jatkuvasti.

Mutta vastavuoroisesti hän sietää minun vikani ja huonot tapani joten elämme niiden kanssa ja yhteisymmärryksessä nalkutamme vuorotellen jonka jälkeen vähän tsempataan hetkeksi.

Tämä on miesten kanssa aika yleistä. En ymmärrä miten ne pärjäävät työelämässä ja saavat vielä parempaa palkkaa kuin naiset.

He tekevät töitä, eikä kulje muiden perässä nillittämässä kun tämä ei tee sitä ja tätä. Palstallakin on tavattoman usein kuinka työkaverit ei koskaan tee mitään.

Vierailija
29/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä hoidan tiskit, pyykit ja imuroinnin yms muut kodin siivoilut.

Ruoka tehdään yhdessä.

Mies hoitaa laskut jne paperit, autojen/kelkkojen jne huollot, talon korjailut.

Lumityöt/nurmikot yhdessä.

Lapsen koulujutut pääasiassa mun hommia, paitsi matematiikka ja fysiikka miehen pitää kysellä.

Koirat hoidetaan yhdessä, muut lemmikit mun ja lapsen harrastus.

Silloin kun lapset oli pieniä mä hoidin tietysti lapsia ja tein ruuat, hoidin koirat, kun olin kotona

Meillä tämä on ollut aina ihan selvää, mitä kumpikin tekee, ja hyvin on mennyt (mitä nyt minä vähän laiska ja hidas joskus jostain olen saanut muistutusta että vois...mutta pinna ollaan pysytty eikä haukuttu p...aan)

Yli 20 vuotta takana ...

Vierailija
30/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri se syy, aukko ymmärryksessä.

Vierailija
31/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa tavarat paikoilleen.

Kyllä

Arkistoi tärkeät paperit.

Ei koska ei ole mitä arkistoida.

Hoitaa lasta (jos sellainen on).

Kyllä

Tulee ajoissa nukkumaan

Mikä on ajoissa nukkumaan määritelmä? Me mennään molemmat myöhään nukkumaan

Vierailija
32/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka tehdään yhdessä.

Lapsen koulujutut pääasiassa mun hommia, paitsi matematiikka ja fysiikka miehen pitää kysellä.

Silloin kun lapset oli pieniä mä hoidin tietysti lapsia ja tein ruuat, hoidin koirat, kun olin kotona

Meillä tämä on ollut aina ihan selvää, mitä kumpikin tekee, ja hyvin on mennyt (mitä nyt minä vähän laiska ja hidas joskus jostain olen saanut muistutusta että vois...mutta pinna ollaan pysytty eikä haukuttu p...aan)

Yli 20 vuotta takana ...

Ja mitä tuohon nukkumaan menoon meillä mies herättää mut iltaisin sohvalta ja pyytää nukkumaan...

Lapsi osaa mennä itse nukkumaan kun on sovittu tuo aika hänen kanssaan, aamulla heräisi kyllä itse mutta minä kun menen keittämään puuroa ja kahvia meille aikuisille 5.30 pyydän heidät puurolle niin saa rauhassa heräillä eikä lapsella kiireellä tehdä itselleen aamupalaa ja juosta taksiin 6.15-6.21 riippuen kelistä.

Vierailija
33/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö näihin aloituksiin voisi pyytää myös miehen version kotielämästänne? 

Sieltä voisi tulla liian raakaa tekstiä ap:n tavoista ja tekemisistä.

Oon sanonut, sitten vaipuu itsesääliin tai hermostuu kunnolla.

Vierailija
34/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka tehdään yhdessä.

Yli 20 vuotta takana ...

Minä hoidan nuo kaikki paitsi ruuanlaiton ja kaupassa käynnit. Auton huollot myös minun vastuullani. Taidan olla äiti myös miehelle. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi