Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö puolisonne nämä asiat?

Vierailija
18.11.2021 |

Laittaa tavarat paikoilleen, arkistoi tärkeät paperit, hoitaa lasta (jos sellainen on), tulee ajoissa nukkumaan?

Mua ärsyttää, kun mun "pitäis" pitää puolison tärkeät dokumentit tallessa, jos en tee sitä niin koko asunto on sikinsokin, kun hän tarvitsemaansa etsii. Kun hänellä on vapaata, hän on puhelimensa kanssa ja ihmettelee, miten lapsemme ei hänestä juurikaan välitä. Illat hän valvoo ja minä nousen lapsen kanssa ylös, koska iskä on nyt väsynyt taas. Minulla ei käytännössä ole omaa aikaa ja jos olisi en tiedä uskallanko edes heitä jättää kaksin, kun näprää puhelintaan. Hän ei ymmärrä miksi lapsella on rutiinit. Oma valintani toki tämä on ollut, mutta silmäni avautuivat todella myöhään tähän.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joutunut toiminaan miehen sihteerinä tai huoltajana. Hän on aikuinen ja tekee oman osuutensa myös kotitöistä ja hoitaa lapsia.

Minä menen nukkumaan häntä myöhemmin, sillä miehen työpäivä alkaa jo seitsemältä.

Vierailija
2/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkö se mies asuu?

Vierailija
4/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiko olet?

Vierailija
5/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä nyt sen lähemmän peilin luokse ja käy tämä keskustelu siellä näkyvän henkilön kanssa.

Vierailija
6/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi koirat nuolevat pallejaan?

Vierailija
7/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia kyllä hoitaa, mutta noin muutoin täytyy sanoa, että kieltämättä tavaroiden paikalleen laittaminen on hankalaa ja jokin ihme tapa haahuilla ympäriinsä tunti vielä sen jälkeen, kun ollaan todettu että nyt mennään nukkumaan, löytyy myös.

Muuten olen tämän hyväksynyt ja ottanut kaikki sihteerityöt hoitaakseni, ettei jäisi laskuja maksamatta tai ajanvarauksia käyttäymättä, mutta tuosta tavaroiden jättämisestä siihen kohtaan missä nyt sitten sattuukin ajatus katkeamaan nalkutan jatkuvasti.

Mutta vastavuoroisesti hän sietää minun vikani ja huonot tapani joten elämme niiden kanssa ja yhteisymmärryksessä nalkutamme vuorotellen jonka jälkeen vähän tsempataan hetkeksi.

Vierailija
8/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee, mutta tosin jos miestä ei nukuta niin en minä nyt häntä sänkyyn ala pakottamaan samaan aikaan kuin minä.

Vierailija
9/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa tavarat paikoilleen useammin kuin minä, arkistoi omat tärkeät paperinsa, lapsia ei ole, ei tule ajoissa nukkumaan, itsekin menen tosin usein vasta yhden maissa ja mies siis vielä myöhemmin.

Vierailija
10/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- laittaa tavarat paikoilleen, motkottaa välillä minulle kun en muista tehdä samoin

- hoitaa omat paperinsa, ei minulla ole mitään käsitystä, mitä hän arkistoi tai ylipäänsä tulostaa ja säilöö eikä se minulle kuulu

- lapsia ei ole eikä tule

- on useimmiten sängyssä lukemassa ennen kuin minä menen sinne, mutta aikuisen ihmisen nukkumaanmeno ei kuulu minulle

- jos on sovittu, että hän vie koiran aamulla ulos, niin hän vie sen, oli nukkunut tarpeeksi tai ei

- kännykkää ei räplätä silloin, kun tehdään jotain yhdessä, mutta jos ei nimenomaan olla tekemässä jotain yhdessä niin laitteiden käyttö on henkilökohtainen asia

Vierailija
11/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö näihin aloituksiin voisi pyytää myös miehen version kotielämästänne? 

Vierailija
12/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ihan aikuinen vastuullinen mies, joka on aina osannut hoitaa asiat hyvin itse ja itsenäisesti. Hän ei ole mikään mamman pikkumussukka, vaan normaali fiksu ihminen.

Meillä on kolme lasta ja mies pärjää heidän kaikkien kanssa ainakin yhtä hyvin kuin minäkin, myös kodin ulkopuolella. Hän on ollut lasten kanssa viikon veneilemässä pari viikkoa ilman minua ja lapissa vaeltamassa noin viikon ajan, kun olin itse töissä. Lapset olivat venereissulla noin 6-9 vuotiaat ja hyvin oli mennyt, tietenkin.

Vierailija
13/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä voisi tulla liian raakaa tekstiä ap:n tavoista ja tekemisistä.

Vierailija
14/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa tavarat paikoilleen - joskus

arkistoi tärkeät paperit - kyllä

hoitaa lasta (jos sellainen on) - yleensä ainakin hetken päivittäin

tulee ajoissa nukkumaan - ei meillä ole samat nukkumaanmenoajat enkä voi pakottaa nukkumaan samaan aikaan. minä tarvitsen enemmän unta joten menen aikaisemmin nukkumaan.

Vierailija
15/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita laittaa paikoilleen huonosti, kaikki muut nuo hommat hoitaa hyvin ja tekee itse asiassa enemmän kotitöitä ja lasten kuskaamista ym kuin minä.

Vierailija
16/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää huolen omista tavaroista ja papereista. Ja minä omistani. Menee nukkumaan silloin kuin haluaa. Aikuisena olemisen hyviä puolia.

Ei lapsia.

Vierailija
17/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön syistä olen 25v hoitanut raha-asiat ja tärkeiden papereiden käsittelyn ja arkistoinnin. Miehen työ vie ajan ja ajatukset ja kun mulla on ollut enemmän aikaa (esim 3. taloraksan aikana) niin nämä on luontevasti tulleet mun hoidettaviksi. Palkastaan mies tietää sen että se riittää, ei välttämättä paljonko sitä tulee:) No nyt viimeisten vuosien aikana on enemmän kiinnittänyt huomiota omiin rahoihinsa, seuraa sijoituksia (jotka minä siis olen tehnyt) jne, olemme enää kaksin kotona. Pystyy kyllä tekemään ja tekee jos minä en ehdi. 

Nukkumaan ei tule samaan aikaan kuin matkoilla. Taas nukahti sohvalle ennen minua ja tuli sänkyyn 04, minä nousin 06

Vierailija
18/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, paremmin ainakin kuin minä.

Vierailija
19/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä voisi tulla liian raakaa tekstiä ap:n tavoista ja tekemisistä.

Voisihan mies vaikka kertoa, mitä kaikkea lapsen hoitamiseen ja kasvattamiseen kuuluu ja mitä niistä häne tekee. Saataisiin sitä miesnäkökulmaa asioihin.

Vierailija
20/34 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aloittaja itse vaatia noita asioita ja nyt kiukuttelee kun hänen tahto ei toteudu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi