Hermot menee kahden 1,5-vuotiaan kanssa :(
Suutun nykyisin lapsille ihan pienistäkin asioista. Esim. kun riisuvat vaipat, tekevät kakat tai pissat lattialle ja se kun ITKEVÄT JA HUUTAVAT, se on pahinta. Oon huutanut lapsille kun pinna palaa. Oon ottanut kädestä ehkä liian lujasti kiinni ja vienyt pois jostain paikasta missä ei saa olla. Oon suuttunut (vaivalla heille tehtyjen) ruokien viskomisesta lattialle, ja ottanut ehkä liian äkäisesti lapsen pois syöttötuolista.
Oon ihan hirveä äiti :(
Vaikka yritän tehdä kaiken mahdollisiman hyvin ja huolehtia lapsista parhaani mukaan, niin tuntuu että se ei riitä. Silti huutavat jaloissa kun yritän laittaa ruokaa. Tai kun vien pois jostan vaarallisesta paikasta.
Mulla ei ole koskaan omaa aikaa. Mies ei ole kotona kuin puolet kuukaudesta. Miehen kans menee huonosti, riidellään vaan kun hän on kotona. Kotityöt kasaantuu, ja kaikki kodin asiat jää rästiin ja siksi mies on niin hermona että räyhää mulle. Ketään ei oikeasti paskaakaan kiinnosta miten meillä menee.
Anteeksi purkautuminen, tämäkin jo helpotti.
(yksityiskohtia muutettu ettei tunnistettaisi)
Kommentit (29)
Tällaisissa tilanteissa joskus tuntuu että olisi helpompi jos asuisi jossain pienessä kylässä , jossa lapset voisi laittaa huoletta ulos riehumaan . Olisivat illemmalla paljon rauhallisempia.
Rauhottuisivatko katsomaan piirrettyjä edes hetkeksi? Meillä tuo toimi ja sain hetken puhaltaa rauhassa tai laittaa ruokaa. Vaatteiksi sellaiset housut, mitä ei saa kiskottua alas ja vaippoja siinä mukana. Tsemppiä ja halaus, kyllä se tuosta alkaa helpottaa. Yritä olla rauhallinen ja muista, että ne kaksi rasittavaa riiviötä ovat sulle äärimmäisen rakkaita. Kotitöistä teet sen minkä jaksat ja ehdit: ruoka, tiskit, pyykki, imuroi isoimmat, pese vessa. Sillä jo pärjää.
Luulen että iso osa tuota juttua on se, kun isä on paljon poissa. Varmasti olet katkera kun hän ei jaa arkea kanssasi. Muistan hyvin tunteneeni aikanaan ihan samoin. Pyydä että miehesi maksaa lastenhoitajan pari kertaa viikossa. Pääset pois kotoa. Ja totta kai kotityöt jää tuollaisessa tilanteessa vähemmälle, ethän pysty niihin keskittymään. Miehes on idiootti jollei sitä tajua.
Et sä mikään huono äiti ole, noin on ollut kautta aikojen. Joskus ne hermot vain menee, kun on väsynyt. Eikä ihme jos on kaksi 1,5v. lasta. Ja lapsetkin ovat niin erilaisia ja sitten kun niitä on kaksi pientä, keksivät yhdessä kaikenlaista.
Katotko telkkarista mafiamummot. Minusta siinä oli paljon hyviä ajatuksia. Kotityöt, ja ei niin pakolliset kuviot voi jättää suosiolla vähemmelle. Ja nyt keskityt vain lapsiin ja lähdet sieltä neljän seinän sisältä ihmisten ilmoille ja ulos. Ja riittävät yöunet ovat tärkeitä, kun käytännössä olet vielä yksinhuoltaja ja parisuhteesta et saa tukea kovinkaan paljon.
Etkö saisi mistään ulkopuolista apua, edes muutamaksi tunniksi viikossa esim. jonkun opiskelijan tai SPR jotain varamummoja tai naapuristasi apua. Myös seurakunnalla on erilaisia lapsi-äiti kerhoja. Ja 4H:lla on lapsenvahtipalveluita.
Kun pääset elämässäsi vuoden pari eteen päin, usein tilanne helpottuu, koska lapset leikkivät jo pitkiäkin aikoja keskenään, toisin kuin nyt, kun ovat noin pieniä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:55"]Hajotkaa lapsiinne ! T: 35v lapseton
[/quote]
Hajoo sä yksin kotiisi ja mätäne sielä kuolleena viikkoja kun kukaan ei sua kaipaa.
[/quote]
Yksin kotona... Äähhäähhäää
35v lapsetonhan on automaattisesti yksin kotona.. Salli mun nauraa.. Elää omaa elämää eikä lapsihelvettiä
Kaksi kertaa ulkoilua päivässä lapsille, säännölliset rytmit, sinulle unta ja lastenhoitoapua.
kunnalta saat palvelusetelin, jolla saat edullisesti lastenhoitajan ja pääset lepäämään.
kuulostat tosi väsyneeltä, koska et pysty kontrolloimaan suuttumustasi. Hae heti apua.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:55"]Hajotkaa lapsiinne ! T: 35v lapseton
[/quote]
Hajoo sä yksin kotiisi ja mätäne sielä kuolleena viikkoja kun kukaan ei sua kaipaa.
[/quote]
35v lapsetonhan on automaattisesti yksin kotona.. Salli mun nauraa.. Elää omaa elämää eikä lapsihelvettiä
[/quote]
No katotaan sitten kun olet 60-80 vuotias...
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:55"]Hajotkaa lapsiinne ! T: 35v lapseton
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No katotaan sitten kun olet 60-80 vuotias...
[/quote]
Katsotaan vaan.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:51"]Et ole huono äiti, kaikilla menee hermot völillä. Ja 1,5 vuotiaat voi olla vaikeita. Sun pitäisi nyt saada omaa aikaa. Onnistuisko kavereiden kesken viikonloppu reissu tms?
[/quote]
Ei lapset ole vaikeita vaan vanhemmat jotka huutavat koko ajan.
[/quote]
Montako lasta sulla on? Ja onko vaikea ymmärtää että joskus ihmisillä on rankempia aikoja elämässä?
[/quote]
Tottakai se on rankkaa kun suhtaintuu pieniin lapsiin noin. Mitä siitä olis tullu jos minäkin oisin kaikki päivät vaan huutanut?