Äidiksi 30-, 35- ja 43-vuotiaana. Kysy halutessasi jokin kysymys.
Tytöt nyt 19- ja 14-vuotiaita. Poika 6-vuotias.
Minä 49v ja mies 45v.
:)
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:44"]
Mitä Ukrainan kysymykselle pitäisi sun mielestäsi tehdä?
[/quote]
Yksinkertainen vastaus: Ukrainassa pitäisi saada sota lopetettua. Yksi työkaverini on ukrainalainen ja hänen sukulaisensa on haavoittunut siellä sodassa, todella surullista katsoa kun hän kärsii ja hänen työpanoksensa on sen takia heikompi, kun on yleensä todella hyvä työntekijä ollut. Putinin pitäisi tajuta todellisuudessa tilanne, mutta veikkaan että se ukko on mielisairas ja elää epätodellisuudessa... Siksi on erittäin arvaamaton, eikä koskaan tiedä mitä hänen päässään liikkuu ja mikä on seuraava siirto. Suomenkin kannalta.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:45"]
Miten riisimurot valmistetaan?
[/quote]
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/139604/Riisimuro%20herkut/
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:51"]
Oliko viimeisin raskaus vaikeampi saada alulle kuin kaksi ekaa?
[/quote]
Ei ollut onneksi, lähti yhtä helposti alulle kun kaksi ensimmäistäkin. :)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:45"]
Miten riisimurot valmistetaan?
[/quote]
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/139604/Riisimuro%20herkut/
[/quote]
Siis miten riisimurot valmistetaan, ei riisimuroherkut?
Minkä ikäisenä koit äitiyden helpoimmaksi? Minkälaista kommenttia sait kun olit raskaana 43 vuotiaana?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:49"]
[/quote]
Yksinkertainen vastaus: Ukrainassa pitäisi saada sota lopetettua. Yksi työkaverini on ukrainalainen ja hänen sukulaisensa on haavoittunut siellä sodassa, todella surullista katsoa kun hän kärsii ja hänen työpanoksensa on sen takia heikompi, kun on yleensä todella hyvä työntekijä ollut. Putinin pitäisi tajuta todellisuudessa tilanne, mutta veikkaan että se ukko on mielisairas ja elää epätodellisuudessa... Siksi on erittäin arvaamaton, eikä koskaan tiedä mitä hänen päässään liikkuu ja mikä on seuraava siirto. Suomenkin kannalta.
[/quote]
Järjettömän surullista, että työntekijän työpanos heikentyy. Inhimillinen tragedia, sanoisin.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:54"]
Minkä ikäisenä koit äitiyden helpoimmaksi? Minkälaista kommenttia sait kun olit raskaana 43 vuotiaana?
[/quote]
Varmaan siinä 30-vuotiaana, ensimmäisen lapsen kanssa ja empä saanut sen kummallisempaa kommenttia, ihan tavallista mitä edellisilläkin raskauskerroilla... Kaikki onnittelivat ja olivat mukavia ja asiallisia. Minkälaista kommenttia minun olisi pitänyt sitten saada sinun mielestäsi?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:58"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:54"]
[/quote]
Varmaan siinä 30-vuotiaana, ensimmäisen lapsen kanssa ja empä saanut sen kummallisempaa kommenttia, ihan tavallista mitä edellisilläkin raskauskerroilla... Kaikki onnittelivat ja olivat mukavia ja asiallisia. Minkälaista kommenttia minun olisi pitänyt sitten saada sinun mielestäsi?
[/quote]
Ja jos halutaan vielä tarkentaa, niin olin 42-vuotias kun viimesen kerran raskaaksi tulin. 43-vuotiaana jo synnytin. :) eli en enää ruvennut 43-vuotiaana vasta vauvaa odottamaan.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:55"]
[/quote]
[/quote]
Järjettömän surullista, että työntekijän työpanos heikentyy. Inhimillinen tragedia, sanoisin.
[/quote]
Totta. Ja vielä surullisempaa on, että kaikki ihmiset ei ymmärrä tuota! Minusta on aivan luonnollista, jos jossain maassa on sota ja siellä maassa on myös omia omaisia ja jotain heistä ammuttu! niin ei välttämättä kaikki sitten tilannetta ymmärrä tms... Varmasti ymmärtäisi jos omassa maassa olisi sota ja joku oma sukulainen loukkaantunut.
Kuinka ahdistavaksi koet eksistentiaalis-filosofisen kysymyksen siitä, miksi ylipäänsä jotain on olemassa kun yhtä hyvin voisi olla, ettei mitään ole olemassa?
Ihan kysyin vaan että eikö kukaan kommentoinut ikääsi? Tai jaksamista? Mä odotin neljättä 32 vuotiaana ja vanhempieni mielestä olin liian vanha. Kuten serkkuni joka sai kolmannen ollessaan 30. Oli muka liian vanha ja siksi lapsella oli sydänvika. Nyt odotan viidettä ja ikää 34. Olen siis vanhempi ja heidän mielestään vielä huonompi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Totta. Ja vielä surullisempaa on, että kaikki ihmiset ei ymmärrä tuota! Minusta on aivan luonnollista, jos jossain maassa on sota ja siellä maassa on myös omia omaisia ja jotain heistä ammuttu! niin ei välttämättä kaikki sitten tilannetta ymmärrä tms... Varmasti ymmärtäisi jos omassa maassa olisi sota ja joku oma sukulainen loukkaantunut.
[/quote]
Tässä kyllä viitattiin nyt siihen, että sä näet tilanteessa vaan työntekijän heikentyneen työpanoksen. Vaikutat kirjoitusteso perusteella vähän yksinkertaiselta.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:03"]
Kuinka ahdistavaksi koet eksistentiaalis-filosofisen kysymyksen siitä, miksi ylipäänsä jotain on olemassa kun yhtä hyvin voisi olla, ettei mitään ole olemassa?
[/quote]
No empä kauheasti mieti tuollaisia asioita. :)
Ihan kysyin vaan että eikö kukaan kommentoinut ikääsi? Tai jaksamista? Mä odotin neljättä 32 vuotiaana ja vanhempieni mielestä olin liian vanha. Kuten serkkuni joka sai kolmannen ollessaan 30. Oli muka liian vanha ja siksi lapsella oli sydänvika. Nyt odotan viidettä ja ikää 34. Olen siis vanhempi ja heidän mielestään vielä huonompi.
[/quote]
Anna ihmisten kommentoida. Aina sanotaan, että nuorena jaksaa ja tulee helpommin raskaaksi ja muuta hyödytöntä. Mutta faktahan on, että unen tarve vähenee iän myötä, joten vanhempaa äitiä valvominen ei kuormita yhtä paljon. Ja mitä olen seurannut lähipiiriä, niin raskaaksi tuleminen ei ole ollut sen vaikeampaa vanhempana. Jos raskaaksi tuleminen on vaikeaa, niin se on vaikeaa iästä riippumatta. Vanhempi äiti on usein myös viisaampi ja pitkäpinnaisempi. Ja taloudellinen tilannekin usein paranee iän myötä, ja tämähän tarkoittaa vakaampia kasvuolosuhteita lapselle!
[/quote]
Onko vanhempasi ihan sairaita!? sano se niille ja lyö välit poikki tuollasiin pölkkypäihin, jos eivät sitä tajua ja aiheuttavat vaan sinulle HUONOA OLOA. Normaalijärkinen ihminen kyllä tajuaa, että se tavallisin lastenteko ikä alkaa 30-vuodesta ylöspäin. Kun on keretty elää nuoren aikuisen elämää rauhassa, nauttia vapaudesta, kasvaa ihmisenä ja kouluttautua... Minkä ikäisenä vanhempasi ovat hankkineet sitten sinut?
Kyllä tiedän ihan 24-vuotiaan äidinkin, joka sai vauvan ja hänen vauvallaan on sydänvika. Eli myös terveellisesti lasta odottaessaan. Ei se ikä aina sano sitä, mitä sairauksia toiselle voi tulla.
Ikää ei niinkään kommentoitu, varmaan kohteliaisuussyistä, mutta jaksamista kyllä kommentoitiin ja vastasin siihen että ihan hyvin jaksan 43-vuotiaana vauvan kanssa ja onhan tossa nuori 39-vuotias mies vielä auttamassa. :-) ja kaks onnellista isosiskoa myös, jotka hirveästi tykkäävät pikkuveljestään ja hoitavat tätä mielellään.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä kyllä viitattiin nyt siihen, että sä näet tilanteessa vaan työntekijän heikentyneen työpanoksen. Vaikutat kirjoitusteso perusteella vähän yksinkertaiselta.
[/quote]
Taidat itse kyllä olla yksinkertainen. :) pitääkö se hienovarasesti alkaa vittuilemaan vai jos meinaat vittuilla, niin etkö voi tehdä sen sitten kunnolla? Itse en viittisi kyllä lapselliseen moiseen höpöhöpöön enää lähteä tässä kuussa 50-vuotta täyttävänä ämmänä. On sen verran tuota elettyä elämää jo takana, että elämä on kyllä opettanut.. Eiköhän se sinuakin vielä. Tai sitten olet niin täynnä itseäs, että se on hyvin myöhäistä.