Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silitetäänkö vauvan harsot?

Vierailija
07.02.2015 |

Kuuluuko ne silittää hygieniasyistä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kuulu!

Vierailija
2/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no hyvä. Olisikin ollut kamala homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osasitko lapsen tehdä omin avuin vai oliko anoppi ohjaamassa jormaa oikeaan läpeen?

Vierailija
4/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan pestään riittävän kuumassa, eli vähintään 60 asteessa, runsaassa vedessä.

Vierailija
5/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä silitin koska tykkäsin kun harsot oli sitten sileempiä, mutta ei tietenkään tarvitse jos ei halua.

Vierailija
6/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:28"]

Ei, vaan pestään riittävän kuumassa, eli vähintään 60 asteessa, runsaassa vedessä.

[/quote]

Kyllä mä ne noin pesin. Kone vaan ei anna säätää veden määrää.

Vierailija
7/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä silitetään sileyden ja bakteerien tuhoamisen takia.

Vierailija
8/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin vauvan harsoille, vaipoille ja vaatteille ekstrahuuhtelua jotta kaikki pesuaine varmasti lähti. Vaikka olikin hellävarainen herkkäihoisten aine kyseessä. Mutta en silittänyt.

Vierailija
9/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa niitä silittää jos haluaa, usein löytyy muutakin tekemistä. Puhtauden kannalta on tärkeämpää antaa harsojen kuivua kunnolla ja säilyttää niitä kuivana, vakteerit eivät elä kuivissa kankaissa. 

Vierailija
10/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä silitän aina silloin tällöin, kun pesee niitä tiuhaan niin ne reunat käpertyy ja niitä on hankala viikata (olen aika tarkka viikkauksesta).

Vierailija
11/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että joku voisi silittää harsoja. Eihän sitä muuta ehdi elämässään tehdäkään, jos siihen ryhtyy.

Vierailija
12/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan kuivausrumpuun. Tulee riittävän sileeksi

Vierailija
13/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin silittänyt jos olisin ehtinyt. Pesin 96 asteessa ja kuivasin rummussa. Kelpasi.

Vierailija
14/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen silittänyt kaikilta viideltä lapselta, ihan kuten vaatteetkin nutuista ja puolipotkareista alkaen. Se tuntui niin puhtaalta, mutta ennen kaikkea näytti kauniilta pienen vauvan yllä. Olen pessyt vauva pyykit erillään muusta perheestä ja silittänyt myös lakanat ja muut tekstiilit, mutta en usko että se on oikeasti pakollista terveyssyistä. - Vaikka ei oikesti kyllä pyykkejä pidä pestä yhtäaikaa isän treenivaatteiden tai äidin alkkareiden kanssa kylläkään.

Vierailija
15/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä niillä tehdään, ovatko vain alustana tai kuolanpyyhkimisrätteinä vai käytetäänkö sisävaippana. Jos on vaippakäytössä, silittäminen sulkee kuidut ja harso imee vähemmän pissaa.

Vierailija
16/16 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et käytä huuhteluainetta tai omista kuivausrumpua niin sitten voit silittää, harsoista tulee siten pehmeämpiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi