Matkustaminen rv 32? kreikkaan.
lentoaika 4h, elokuun helle, lähtisittekö matkaan?
Kommentit (12)
En lähtisi.. Jos jostain syystä kuitenkin lähdet niin varmista että matkavakuutus kattaa mahdolliset hoitokulut noinkin loppuraskaudessa matkustavalta.. Tiedän erään joka joutui supistusten takia sairaalaan aurinkomatkalla, eikä vakuutus korvannut mitään..
Mulla ei olisi selkä kestänyt lentomatkaa enää tuossa vaiheessa raskautta, muuten olisin voinutkin lähteä. Eurooppalainen sairausvakuutuskortti kannattaa ottaa mukaan, niin saa tarvittaessa saman hoidon lääkärissä tai sairaalassa mitä paikallisetkin.
En olisi pystynyt. Jouduin kipujen ja tulehdusten takia sänkyyn 22vkolta.
Pysy maankamaralla jos oot raskaana ja sitäpaitsi siellä on vetin kuumaa. Ajattele tulevaa lastasi enemmän kuin sitä että haluat mennä tulikuumaan pätsiin.
En lähtisi - aikaistaisin vaikka touko-kesäkuulle.
Ei kannata lähteä, lapsi voi ihan hyvin jo syntyä ennenaikaisena.
En lähtisi Suomen ulkopuolelle raskauden puolenvälin jälkeen. En halua ottaa turhia riskejä, matkustaa voi ennen ja jälkeen raskauden. Haluan että lapsi on saamassa suomalaista hoitoa jos syntyykin pikkukeskosena. En halua synnyttää ulkomailla ja viettää siellä sairaalassa aikaa pikkukeskosen kanssa.
En lähtisi.ainakaan sen jälkeen mitä olen kuullut esim. Kreetan Hanian sairaalasta.Siellä kuoli suomalaismies pelkästään murtuneen jalan aiheuttamiin komplikaatioihin. Etelänmaissa usein oletetaan, että perheenjäsenet osallistuvat hoitoon.
Mä olin pitkällä viikonloppureissulla Amsterdamissa rv33:lla muistaakseni, ei ongelmia. Raskaudet on niin yksilöllisiä, normaaliraskaudessa matkustaminen tuossa vaiheessa voi olla ihan ongelmatonta. Mutta helmikuussa ei voi tietää miten raskautesi etenee ja mikä on vointi elokuussa. Omalla kokemuksella Kreikassa elokuussa voi olla tukahduttavan kuuma ja siksi valitsisin jonkun muun ajankohdan tai kohteen.
Ainakin varmistaisin, että lentoyhtiö ottaa kyytinsä, niin mennen kuin tullen.