Otitko rokotteen passin takia vai koronan?
Itse otan tänään rokotteen, en kyllä koronan takia vaan sen pellepassin... Yksi piikki riittää...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Koronan 100%. Pelkään eteenkin vanhempien sukulaisteni puolesta. En edes ajatellut/tiennyt mistään passijutuista kun aikoja varasin, ei ole tullut muutenkaan tarpeeseen elämässä.
Miten sinun rokotuksesi vaikuttaa vanhempiin sukulaisiisi?
Taudin takia, onnettomuuden takia teho-osastolla olleena en halua uusia "kokemusta"
Joku on hakenut piikkinsä jopa ämpärin takia, siis ÄMPÄRIN!
Passin hankin varalta koska työni takia joudun matkustamaan. Tosin nyt se on jäänyt paljon vähemmälle ja nettikoulutukset ja kokoukset ja palaverit lisääntyneet.
Se ei pyydä eikä vie minulta mitään tuolla puhelimessa, en edes muista koko asiaa silloin kun ei ole tarvetta.
Nii ja kolme rokotusta olen saanut.
En kummankaan. Otin sen, koska ei ole mitään tieteellistä syytä sille, että rokotteesta olisi hyväkuntoiselle mitään haittaa. Sittemmin on valitettavasti valjennut, ettei siitä samoilla kriteereillä ole mitään etuakaan.
Passin takia, vaikka eipä tuosta tunnu paljon hyötyä olevan, kun ei ole varaa notkua baareissa tai matkustella. Turha piikki.
Sairaalat täynnä potilaita. Rokotteet otettu jotta tauti helpottaisi. Mutta ei... Siat ne vain matkustaa ja hakee ulkomailta uusia variantteja...
En ottanut lainkaan, jää sitten menemättä paikkoihin, mihin passi vaaditaan. Se on heidän häviönsä, ei minun. Aina on olemassa onneksi vaihtoehtoja. Miksiköhän juuri kukaan rokotteen ottaneista ei ihmettele esimerkiksi sitä että nyt yhtäkkiä sydämenpysähdyskuolemat ovat räjähtäneet käsiin. Iltasanomien otsikot onneksi tyynnyttelevät sen johtuvan "huonosta unesta" (tirsk) - eipä vaan aiemmin ole kolmivuorotyöläiset kuolleet tällaisissa määrissä. Viime vuonna ns. alikuolleisuus oli yli 200 henkeä, johtuen mitä suurimmalta osin rajoituksista, minkä vuoksi esim. influenssaa ei sairastettu lainkaan. Tänä vuonna ylikuolleisuutta on sitten tällä hetkellä jo 1200 henkeä. Mitään tekemistähän tällä ei voi olla rokotteiden kanssa, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustamisen takia
Viimeisen päälle sika... Nyt jos koskaan ei järkevä ainakaan matkusta...
Jos tuota koronaa pidetään matkustamisen esteenä, niin kukaan ei enää koskaan tule matkustamaan yhtään minnekään, sillä koronahan ei enää häviä mihinkään.
Minä NIIN TOIVON, ETTEI KUKAAN ENÄÄ KOSKAAN PÄÄSISI MATKUSTAMAAN YHTÄÄN MINNEKÄÄN!!! Näin maailma pelastuisi ja tarttisi keinokorotella maasaudulla polttoaineiden hintoja. Meidänkin pitää elää ja päästä hakemaan edes ruuat! Yhdellä lentokoneen polttoainelastilla muutama kynnenetuhatta ajaa he-tin pitkän tovin. Kuulemma pelkkä tahiressu koneella 1 suuntaa on n. 100.000 litraa? Hirveä määrä parin sadan ihmisen reissusta. 200.000 litraa polttoainetta. Miettikääpä moniko ihminen sillä ajaisi koko vuoden reissunsa. Itse ajelin tuolla yli 64 vuotta... 5 lit. viikko kulutus keskimäärin. En tiedä laskinko oikein pikaisesti mutta määrä on silti iso eli vuosia kestäsi minulla.
Saa sitä matkustaa, mutta mikä rutto sinne pakottaa heti kun joku sen sallii... Meillä ei olis ollut koko deltta varianttia jos ei sika osastoa olisi päästetty ulkomaille, korona oli jo lähes loppu... Matkusta 5 vuoden päästä. Älä nyt...
Sen passon saisi myös sairastamalla, niin miksi piikkikammoiset eivät järjestä koronan tartuttamistalkoita? Tämän porukan mielestä kyseessä on vain nuha, niin tällä tavalla nopeutettaisiin koronan aiheuttamien rajoitteiden poistumista.
Otan sitten kun haluan matkustaa.
Koronan. Passit saa työntää perceeseen.
Itseni ja syöpää sairastavan perheenjäseneni takia.
Ja siksi, että luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia arvostetuista tieteellisistä lähteistä tästä aiheesta. Passia en tarvitse, koska ei käy missään missä sitä tarvittaisiin eli välttelen ihmisjoukkoja edelleen.
Mun kaveri otti ekan piikin kun tapasi miehen, joka matkustaa työn takia. Hän kuvitteli pääsevänsä miehen työmatkoille mukaan ja viikon seukkaamisen jälkeen ryntäsi piikille. Suhde ei kestänyt kuin kuukauden.
Haki toisen piikin koska "saapa nyt sit passin".
Vierailija kirjoitti:
Itseni ja syöpää sairastavan perheenjäseneni takia.
Ja siksi, että luen kansainvälisiä vertaisarvioituja tutkimuksia arvostetuista tieteellisistä lähteistä tästä aiheesta. Passia en tarvitse, koska ei käy missään missä sitä tarvittaisiin eli välttelen ihmisjoukkoja edelleen.
Tätä ei ole tarkoitettu arvosteluksi. Ihan vain huomiona, kuinka eri lailla ihmiset muodostaa asioita käsityksen ja kuinka sitten toimivat.
Mä sain syöpadiagnoosin juhannuksen kieppeillä ja siksipä en ikimaailmassa aio piikkiä hakea. Olisin todella pettynyt jos mieheni tulisi kotiin piikki olkapäässä sen vuoksi että haluaisi suojella minua.
Kävin levinneisyyskartoituksessa tietokonetomokrafiakuvauksessa ja silelöä kysyttiin olenko ottanut piikin. Kysyin myöhemmin lääkäriltä miksi sitä tietoa kysyttiin. Lääkäri sanoi, että piikin saaneilla on todettu (en nyt muista ihan sanatarkka ilmaisua) muutoksia imusolmukkeissa, joten ne voi sitten aiheuttaa kuvia tulkittaessa sekaannusta. Minä en aio ottaa riskiä, että syöpäni leviää ja sitä ei nähdä koska piikin haittavaikutukset peittät sen.
Minä NIIN TOIVON, ETTEI KUKAAN ENÄÄ KOSKAAN PÄÄSISI MATKUSTAMAAN YHTÄÄN MINNEKÄÄN!!! Näin maailma pelastuisi ja tarttisi keinokorotella maasaudulla polttoaineiden hintoja. Meidänkin pitää elää ja päästä hakemaan edes ruuat! Yhdellä lentokoneen polttoainelastilla muutama kynnenetuhatta ajaa he-tin pitkän tovin. Kuulemma pelkkä tahiressu koneella 1 suuntaa on n. 100.000 litraa? Hirveä määrä parin sadan ihmisen reissusta. 200.000 litraa polttoainetta. Miettikääpä moniko ihminen sillä ajaisi koko vuoden reissunsa. Itse ajelin tuolla yli 64 vuotta... 5 lit. viikko kulutus keskimäärin. En tiedä laskinko oikein pikaisesti mutta määrä on silti iso eli vuosia kestäsi minulla.