Taidan olla tyhmä ja sivistymätön...?
Tässä palstaa jo jonkin aikaa seuranneena olen huomannut erään asian itsessäni. Olen pitänyt itseäni fiksuna aiemmin, mutta taidan oikeasti olla näistä elämän perusasioista ihan pihalla.
Kun perheenlisäys on tullut nyt puheeksi miehen taholta ja olen sitä luvannut harkita ja sen myötä jäädyttää urahaaveeni, niin tietoa janoavana olen surffaillut netissä eri palstoilla, lukenut aiheesta kirjoja jne.
Ammatissani käytetään älyä paljon, mutta elämäntilanteeni ja ikäni huomioon ottaen tätä palstaa lukiessa tulee ihan liian tyhmä olo. En osaa puhua oikeastaan mitään näistä asioista, koska en ole niitä kokenut:
- e-pillerit (en ole koskaan kokeillut, en halua niitä)
- asuntolaina ja sen huolet ja murheet
- raskaus
- kuukautiskierron seuraaminen (mitä ihmettä tarkoittavat kp ja muut lyhenteet, miten raskausviikot oikein lasketaan, mä en älyä), kuukautiseni tulevat lähes säännöllisesti, joskus muutaman päivän heitto, vuoto on aika epäsäännöllistä, eli joskus runsasta, joskus vain hieman ja miten helkkarissa ovislimaa tutkitaan katselemalla?
- tuttavapariskunnat (emme mieheni kanssa harrasta sellaisia, molemmat pitää omat kaverinsa mieluiten)
- vauva-arjen rytmit (mukavuudenhaluisena kotioloissa, ei onnistu)
- lapsen kanssa leikkiminen (jaksan ehkä 5 minuuttia oleskella lapsen seurassa, sitten se alkaa kyllästyttämään, viihdyn omissa oloissani enemmän)
- miten aikuiset voivat katsella lastenohjelmia, ja tietää niistä niin paljon, mulla menee kanava heti vaihtoon jos näenkin jotain sellaista.. eihän sitä renkutusta kestä edes kuunnella:(
- mikä ihmeen tarve naisilla on alistaa mies tossun alle, itse pidän puolisoani tasa-arvoisena kanssani enkä ikinä nolaa tai komentele häntä kuten olen huomannut lähes kaikkien muiden tuntemieni naisten tekevän
- miksi ihmiset eivät ole kiinnostuneet matkustelemaan tai asumaan muualla kuin syntymäpaikassaan, vaikka mahdollísuus olisi, asuvat vaan kotikylässään elämänsä loppuun saakka ja muodostavat mielipiteensä lehtien ja telkkarin perusteella, ärsyttää ihan hirveästi, ja tätä näen läheltä ikäisteni 25-30-vuotiaiden keskuudessa
- miksi ihmiset eivät viitsi tehdä töitä, vaan elävät yhteiskunnan tuilla
- miksi naiset hankkiutuvat heti raskaaksi kun saavat vakisopimuksen ja sitten roikutaan systeemissä kiinni tekemällä penskoja tasaisin väliajoin, ettei tarvis palata töihin vaan vois olla verkkarit päällä tukka paskaisena kotona
Tiedän että teistä moni raivostuu tämän lukiessaan, mutta kun on ihan pakko ihmetellä. Joko minä en tosiaan tajua tämän maailman meininkiä (että on ihan ookoo tehdä tyhmiä tekoja tai kaikki asiat kuten muutkin tekevät) tai sitten jossain muussa on jotain mätää. Kertokaa minulle, eikö kukaan muu ihmettele tai ole hieman pihalla näistä asioista??
Kommentit (22)
En tajua mitä se sinun napaasi nappaa, jos joku haluaa noista asioista puhua. Jos sinä et halua, niin lieköhän Vauvan palsta ihan oikea paikka sulle surffailla. Kokeilepas vaikka Ilta-Sanomia tai Hesarin palstaa, sieltä löytyy ihan viisaita ihmisiä jotka eivät halua puhua lapsista, raskaudesta tai ovulaatiosta jne, ja anna muiden elellä ihan omissa ympyröissään.
- e-pillerit
Käytin itse puoli vuotta mutta en puhu niistä koskaan kenenkään kanssa.
- asuntolaina ja sen huolet ja murheet
- Itselläni on paljon asuntolainaa, mutta ei huolia ja murheita.
lastenohjelmat
- Ei niitä tarvitse kovin monta minuuttia katsella, niin tietää mistä on kyse. Ei näytä muuta ku tv2:n ohjelmia, niin hyvin menee.
- mikä ihmeen tarve naisilla on alistaa mies tossun alle, itse pidän puolisoani tasa-arvoisena kanssani enkä ikinä nolaa tai komentele häntä kuten olen huomannut lähes kaikkien muiden tuntemieni naisten tekevän
- En ymmärrä minäkään.
- miksi ihmiset eivät ole kiinnostuneet matkustelemaan tai asumaan muualla kuin syntymäpaikassaan, vaikka mahdollísuus olisi, asuvat vaan kotikylässään elämänsä loppuun saakka ja muodostavat mielipiteensä lehtien ja telkkarin perusteella, ärsyttää ihan hirveästi, ja tätä näen läheltä ikäisteni 25-30-vuotiaiden keskuudessa
- En ymmärrä minäkään.
- miksi ihmiset eivät viitsi tehdä töitä, vaan elävät yhteiskunnan tuilla
- En ymmärrä minäkänän.
- miksi naiset hankkiutuvat heti raskaaksi kun saavat vakisopimuksen ja sitten roikutaan systeemissä kiinni tekemällä penskoja tasaisin väliajoin, ettei tarvis palata töihin vaan vois olla verkkarit päällä tukka paskaisena kotona
- Sain lapset jo opiskeluaikoina, enkä halua tehdä lisää lapsia, koska töissä on niin kivaa.
Et ärsyttänyt minua millään tavalla. Itse en onneksi edes lukenut av:ta ennen kuin esikoinen syntyi. Ei kenelläkään kaverillani ollut lapsia siinä vaiheessa enkä käynyt missään mammakerhoissa ja vauva-arki oli silti varsin mukavaa.