Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten värjäyksestä kampaajalla..

Vierailija
07.02.2015 |

Hiukseni ovat tällä hetkellä vaalennetut, mutta väri on melko epätasainen joten haluaisin vaalennuttaa sen kampaamossa tasaiseksi.. mutta miten sitten tiedän minkä väripaketin valitsen kaupasta kun värjään kotona tyvikasvun, jotta tyvi ei erotu kampaamossa laitetusta väristä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:39"]

Kyllä nää kaikki antaa kuitin. Moni jättäkin ylimääräistä tippiä ja hyvä kampaaja osaa suositella yhtä sun toista kemikaalia ja tilpehööriä jolla saa nostettua loppusumman. Pääasia on saada asiakkaat liikkeelle, valita juuri tätä kampaajaa tai liikettä ja uskollisena palata uudestaan.  Tässä on asia minkä harva yrittäjä edelleenkään ymmärtää. Miksi, ehkä luonne ei anna periksi ja koska asiakasta pitää kupata viimeiseen asti. Hauskempaa se on kuitenkin toivottaa hyvää päivänjatkoa asiakkaalle, joka lähtiessään on iloinen kun sellaista, jonka naamasta näkee pettymyksen ja petetyksi tulleen ilmeen. Ne asiakkaat ei palaa koskaan.

[/quote]

Ai että Suomessa tipataan. Joo-o.

Mieti nyt itse. 20 € josta alvin osuus 5 e. 15 e 1,5 h työstä, josta vielä otetaan ainekulut, vesimaksut, vuokratuoliosuus jne-

Tekisitkö itse alle kympin, jopa alle vitosen palkalla ko työt?

Vierailija
22/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia on saada asiakkaat liikkeelle, valita juuri tätä kampaajaa tai liikettä ja uskollisena palata uudestaan.  Tässä on asia minkä harva yrittäjä edelleenkään ymmärtää. Miksi, ehkä luonne ei anna periksi ja koska asiakasta pitää kupata viimeiseen asti. Hauskempaa se on kuitenkin toivottaa hyvää päivänjatkoa asiakkaalle, joka lähtiessään on iloinen kun sellaista, jonka naamasta näkee pettymyksen ja petetyksi tulleen ilmeen. Ne asiakkaat ei palaa koskaan.

[/quote]

Miten pettymys liittyy edes asiaan? Kallisko ei voi olla hyvä?

Yrityksen on pakko pyöriä jollain rahalla, ne parin euron katteet shampoossa ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä, mutta en kampaamoalan yrittäjä kuitenkaan, ja hintakilpailuun en lähde. Minulla on tuntihinta ja en alenna sitä eurollakaan kenenkään asiakkaan hyväksi, koska se ei hyödytä minua ollenkaan. Jos joku asiakas haluaa halvemmalla, niin hän etsii halvemman tekijän, mutta kannattaa miettiä mikä on järkevää säästämistä.

Vierailija
24/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:46"]

Pääasia on saada asiakkaat liikkeelle, valita juuri tätä kampaajaa tai liikettä ja uskollisena palata uudestaan.  Tässä on asia minkä harva yrittäjä edelleenkään ymmärtää. Miksi, ehkä luonne ei anna periksi ja koska asiakasta pitää kupata viimeiseen asti. Hauskempaa se on kuitenkin toivottaa hyvää päivänjatkoa asiakkaalle, joka lähtiessään on iloinen kun sellaista, jonka naamasta näkee pettymyksen ja petetyksi tulleen ilmeen. Ne asiakkaat ei palaa koskaan.

[/quote]

Yrityksen on pakko pyöriä jollain rahalla, ne parin euron katteet shampoossa ei auta.

[/quote]

Liika hinta on aina asiakkaalle pettymys ja se näkyy naamasta ja sitäkin aihetta on paljon käsitelty tällä palstalla.

Kaupoissakin on sisäänvetotuotteet joilla saa porukan liikkeelle. Saattavat sitten ostaa muutakin siinä samalla. Siitä tässä on kyse.

Vierailija
25/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 10:46"]

[/quote]

[/quote]

Liika hinta on aina asiakkaalle pettymys ja se näkyy naamasta ja sitäkin aihetta on paljon käsitelty tällä palstalla.

Kaupoissakin on sisäänvetotuotteet joilla saa porukan liikkeelle. Saattavat sitten ostaa muutakin siinä samalla. Siitä tässä on kyse.

[/quote]

Eikä ole, koska kampaamoilla on laissa säädetty velvoite ilmoittamaan hinnat kampaamon ulkopuolelle esim ovessa. 

Joten se hinta ei voi olla enää pettymys kun ajan on sinne varannut. Kampaamoissa tuotteiden myynti on äärimmäisen vähäistä, nettikaupoista saa samaa tavaraa halvalla ja ihmiset ovat siitä hyvin tietoisia. Sekin on käsitelty palstalla miten kosmetologien ja kampaajien tuotemyynti ärsyttää ihmisiä. 

Vierailija
26/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:05"]

Olen yrittäjä, mutta en kampaamoalan yrittäjä kuitenkaan, ja hintakilpailuun en lähde. Minulla on tuntihinta ja en alenna sitä eurollakaan kenenkään asiakkaan hyväksi, koska se ei hyödytä minua ollenkaan. Jos joku asiakas haluaa halvemmalla, niin hän etsii halvemman tekijän, mutta kannattaa miettiä mikä on järkevää säästämistä.

[/quote]

Näin. Itse mieluummin maksan laadusta ja siitä jää minullekin hyvä mieli kun tiedän että kampaajalle jää jotain muutakin käteen kun pari euroa 1,5 tunnin työstä.

Vierailija
27/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 09:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 09:25"]
Eilen kävin laittamassa hartioille ulottuviin hiuksiin tyvivärin, raidat ja sävyn. Samalla tasattiin latvat. Toimenpide kesti 2 tuntia ja maksoi 180 euroa. Tämä Helsingissä kantakaupungin ulkopuolella.
Joo, että näillä hinnoilla minäkin kyllä laitatn tyvikasvun kotona ja käyn siellä kampaajalla sitten noin kahdesti vuodessa. Ainakin pääkaupunkiseudulla kampaajat hinnoittelevat itseltään asiakkaat.

kaupan väritkin maksaa 10-12 euroa. helsingissä ja espoossa, väri ja leikkaus makaa 30-35 euroa nykyään.

[/quote]

tää on kallis. Meillä maksaa monisävyvärjäys ja leikkaus kampaamoissa 25 euroa. Tosin on kyllä Vantaalla, että siinä varmaan se syy. :)
[/quote]

Miten helkkarissa?

Juuri eilen kävin raidat laittamassa, maksoi 70 e ja olen pienessä kaupungissa Länsi-Suomessa...
[/quote]

Sama p-pohjanmaalla, pitkien hiusten värjäys 70-90
€. Värjäytän aina kampaamossa, parempi tulos, en jaksa itse sählätä.

[/quote]

Vierailija
28/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalle jää niistä 100€ töistäkin todella vähän käteen...Se työ on kyllä todellakin sellainen mitä pitää rakastaa...

Vierailija
29/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Helsingissa maksaa. Oisko vuokrien takia, on vähän eri olla pikkukaupungissa liiketila vuokralla kuin Helsingin keskustan tietämillä...

Vierailija
30/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä muka maksaa monivärjäykset ja leikkaus 25?! Enpä ole tollasta paikkaa ikinä nähnyt tai kuullut! Itse värjään ja leikkaan kun en alle 60e kampaajaa ole vielä löytänyt...

Vierailija
31/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia kun että käykö ulkona syömässä vai tekeekö kotona ruuan. Jos käy ulkona, niin minkä hintaisissa? Hintahaitari kun on niin laaja. Eikä se kallein ole aina välttämättä se paras

Vierailija
32/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:23"]

Purkkivärejä paheksutaan ihan turhaan. Olen pari kertaa värjännyt kampaajalla ja suoraan sanottuna värjään itse paremmin. Ei mitään keltaista kauhtanaa, kiitos vaan.

Ja mistä tiedät, minkä värin valita? Itse googlettelen ensin muiden kokemuksia (pakkausten nimillä siis), jos haluan vaihtaa sävyä, mutta ainakin sävyn aste olisi hyvä tietää. Vivahde on se seuraava numero.

[/quote]

Riippuu värjäyksestä. Jos ottaa kampaajalla pään täyteen raitoja niin niitä on kotona hankalampi tehdä. Koko pään värjäyksessä ei ongelmaa.

Vierailija
33/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 on edullinen hinta väripaketista. Ite maksan 35 ja satunnaisesti käyn niissä 50 euron kampaamoissa. Tekisin sen itte jos se maksais enempi. Tippiä annan aina jos on onnistunut, 5 ja jopa 10 euroa. Se on kotoa opetettu tapa.  Kampaajalle annetaan aina tippiä ja ravintolassa, jos kaikki on sujunut hyvin.                        En myöskään osta maitoa 3 euron hintaan joten olen kait tarkka rahoistani. Siinä ei ole mielestäni mitään järkeä maksaa liikaa.

Vierailija
34/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 09:25"]

kaupan väritkin maksaa 10-12 euroa. helsingissä ja espoossa, väri ja leikkaus makaa 30-35 euroa nykyään.

[/quote]

tää on kallis. Meillä maksaa monisävyvärjäys ja leikkaus kampaamoissa 25 euroa. Tosin on kyllä Vantaalla, että siinä varmaan se syy. :)

[/quote]

Voi apua! :D Mä kirjoitin tän viestin ihan vitsillä nokittaakseni sen muka kolmellakympillä tekevän kampaajan. :D Vitsi siis oli, että monisävyvärjäykseen ei saa edes kaupasta värejä tuolla 25 eurolla, mutta täällä joku väittää tuon olevan kampaajan taksa. En edes uskonut jonkun ottavan tuota 25 € hintaa tosissaan, mutta toisin kävi.

Maksan kampaajalle jotain 130 € kerrasta, siellä leikkaus muun työn ohessa on jo 39 €. Mutta kun heitin vitsillä tuon 25 € hinnan, kertoo moni perässä kyseessä olevan yleisen hinnan. Aika perussetti tällä palstalla kyllä...

Vierailija
35/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi ymmärtää ihmisiä jotka syö ravintolassa halpoja ruokia tai menevät niihin halpoihin paikkoihin. Kerta ulos menee, pitää mennä kallimpaan mitä löytyy sekä ottaa kalleinta mitä listasta löytyy

Vierailija
36/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 13:01"]

25 on edullinen hinta väripaketista. Ite maksan 35 ja satunnaisesti käyn niissä 50 euron kampaamoissa. Tekisin sen itte jos se maksais enempi. Tippiä annan aina jos on onnistunut, 5 ja jopa 10 euroa. Se on kotoa opetettu tapa.  Kampaajalle annetaan aina tippiä ja ravintolassa, jos kaikki on sujunut hyvin.                        En myöskään osta maitoa 3 euron hintaan joten olen kait tarkka rahoistani. Siinä ei ole mielestäni mitään järkeä maksaa liikaa.

[/quote]En ole kertaakaan maksanut Suomessa kampaajalle tippiä ja kampaamoalan palveluita olen käyttänyt lähes 30 vuotta säännöllisesti. Viimeksi kävin kampaajalla noin neljä viikkoa sitten ja laitatin värin (kahden värin sekoitus), leikkauksen ja kulmien kestovärin + muotoon nyppimisen, hinta oli 130 e. Oppilastyönä toisaalla saisin kaiken halvemmalla, mutta en halua istua paria tuntia ylimääräistä ja maksaa siitäkin ihan hyvän hinnan.

Vierailija
37/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa mun tukka maksaa 120€ ja Nummelassa maksais näköjään 180€...yllättäen käyn Turussa jos on muuten sinnepäin asiaa.

Vierailija
38/38 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkivärejä paheksutaan ihan turhaan. Olen pari kertaa värjännyt kampaajalla ja suoraan sanottuna värjään itse paremmin. Ei mitään keltaista kauhtanaa, kiitos vaan.

Ja mistä tiedät, minkä värin valita? Itse googlettelen ensin muiden kokemuksia (pakkausten nimillä siis), jos haluan vaihtaa sävyä, mutta ainakin sävyn aste olisi hyvä tietää. Vivahde on se seuraava numero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi