Ei mikään ihme, että Ikea on niin suosittu!
Kilpailutan tässä meidän tulevaan taloon loppuja kiintokalusteita, eli komeroita. Olen nyt lähettänyt tarjouspyynnön kuvineen ja selityksineen kuuteen eri paikkaan, joista kaksi on vastannut. Nämä kaksi eivät ole mitään maineella ratsastavia Inarioita, vaan perus tukkutasoa. Ja paljon maksaisi komerot kolmeen makuuhuoneeseen ja eteiseen? 4200€ halvimmillaan. Eikä puhuta edes mittatilauskaapistoista vaan yrityksen myymästä perusmallistosta.
Sain näistä kahdesta siis vastauksen, mutta seuraavaan kysymykseeni kumpikaan ei ole vastannut mitään.
Jos Ikealla ei olisi toimitusvaikeuksia, marssisin sinne. Ja ehkä marssinkin, jos saatavuus paranee. Sieltä saas paitsi palvelua, myös kohtuuhintaan kaapistot ja sinne sisälle vielä kaikkea mukavaa.
(Ja kyllä kokoan itse, mutta ei näistä firmoistakaan mistä olen kysellyt, kokoamispalvelu kuulu hintaan, vaan tulee muutama tonni extraa vielä päälle).
Kommentit (28)
Halpaa tyylitöntä lastulevyrihkamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse
Kokoat
Emme
Auta.Ikea on onneksi helppoa koottavaa. On tullut kasattua kirjahyllyjä, lipastoja, parisänkyä, työpöytiä, jne. Ja sujuu ihan naiseltakin ilman apua. ;)
Näin on, yritäppä koota vaikka Vepsäläiseltä ostettua huonekalua niiden ohjeiden avulla..
Meillä kasauksen tekee minä tai joku lapsista, mies ei osaa lukea ohjeita. Lego-ohjeetkin menee näköjään yli ymmärryksen.
Kasaan myös kasattavat koneet, grillit sun muut, mies kuvittelee tietävänsä, mitä pitää tehdä ja hajottaa osan osista, sorvaa ruuvit hajalle jne. Parempi kuin ei koske mihinkään (on saanut aikoinaan cnc-koneistajakoulutuksen, minä olen koneinsinööri, mutta luen silti käyttöohjeet enkä kuvittele tietäväni kaikkea).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse
Kokoat
Emme
Auta.Ikea on onneksi helppoa koottavaa. On tullut kasattua kirjahyllyjä, lipastoja, parisänkyä, työpöytiä, jne. Ja sujuu ihan naiseltakin ilman apua. ;)
Mikä ihmeen "onnistuu naiseltakin"? Meidän perheessä naisväki (siis silloinkin kun oltiin exän kanssa yhdessä) kokosi kaikki huonekalut, olivat ne sitten Ikeaa tai jotain muuta. Miehelle ehkä korkeintaan annettiin täsmätehtäviä, jos tarvittiin apukäsiä. Hän olisi aina oikonut, meillä naispuolisilla on malttia mennä kokoamisohjeen mukaan.
Siinä oli ;) -hymiö perässä ja oli tarkoitettu palstalaisille, joiden mielestä nainen on aina miehensä lompakolla tai armoilla, että ihan onnistuu naiseltakin vähintään yhtä hyvin. Mutta heidän sijaan sinä takerruitkin siihen etkä ymmärtänyt pointtia. :D
Ikealle ääni täältäkin.
Helppoja koottavia, fiksusti pakattuja, kaikki osat on aina mukana, mitat täsmää, tarvittaessa helppo vaihtaa tai palauttaa, tavaran saa heti mukaan eikä tarvitse odottaa viikkoja. Ja myös hintaansa nähden huomattavasti laadukkaampia kun esim. Asko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse
Kokoat
Emme
Et ole sitten lasivitriiniä vielä kasannut 😇
Mikäs lasivitriinissä ongelmana? Pari sellaista on tullut kasattua. Samanlaiset ovet niissä on kuin vaikkapa tv-tasoissa, siis ainakin tuossa mallissa mitä meillä on (Bestå).
-ei se, kenelle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Jos Ikealla on toimitusongelmia se tarkoittaa, että muut myy ei-oota. Ja siksi ne todennäköisesti ei ole sulle vastanneet mitään. Koska ihan sitä samaa mdf:ää ne kaikki myy.
Eli et tiedä asiasta yhtään mitään!
Luulet ilmeisesti että lastulevy ja MDF on sama asia, ei ole. MDF on kalliimpaa ja parempaa, eikä sitä Ikean kaapeissa käytetä. Lastulevyssäkin pihistellään, sisus Ikean kaapeissa on osittain paperikennoa.
Miehiltä olisi jäänyt kaasugrilli kokoamatta ilman naisapua, ei ollut Ikea tuote, mutta osia oli varmaan miljoona. Ei niillä kärsivällisyys olisi riittänyt ohjeita lukemaan, periaate on muutenkin, ettei mitään ohjeita tarvitse. Minä selvittelin osat, kaikki erikoiset ruuvit ja pultit ja muut hilavitkuttimet ja luin ohjeet ja ojentelin osia ja kerroin, mitä tehdä niillä, kun meinasi tyssätä koko kokoaminen alkuunsa ja osat lentää jorpakkoon. Ohjeen mukaan olisi pitänyt muka tunnissa saada kasaan. Aika monta tuntia siihen upposi.
Seuraavaa grilliä ostaessa appi varmaan katsoo, että on valmiiksi koottu tai enintään muutamana osana. Hyvin tuo on toiminut vuosien mittaan.