Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:oletko koskaan jäänyt kiinni varastamisesta? Mitä varastit, miten jäit kiinni ja kuinka tilanne selvisi?

Vierailija
10.09.2006 |

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleeni tulee sellainen kausi jolloin kaveriporukan kanssa näpistelimme kaupasta.

Meillä oli tapana aina joka koulun ruokatunti mennä siihen saman kauppaan ja näpistää mm. tupakkaa.

Yksi hämäsi, toinen rälläsi tupakat ritilän takaa ja pari piilotti ne vaatteisiin. Joka kerta vartijat seurasivat ja lähes aina ottivat meidät koppiin tutkittaviksi, mutta eivät lähes koskaan löytäneet mitään, emmekä me koskaan tunnustaneet. Myimme tupakoita sitten koulukavereille tai poltimme itse..

Koulun jälkeen haimme aina välipalaa, meikkejä, karkkeja, kaljaa yms.

Se oli sellaista jännittävää aikaa, ja olimme tunnettu jengi piireissämme.

Todella tyhmää kuitenkin ja tokihan niistä sitten aina kiinni jäi... Vaikka aina onnistuimmekin pääsemään pälkähästä.

Vierailija
2/34 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut enään en viitsi moiseen ryhtyä, se kun on tehty niin hankalaksikin nykypäivänä, meineen toi varastelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin 12 vuotiaana karkkia kaupasta ja jäin kiinni. Varastaminen ei kannata.

Vierailija
4/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varmaan 4-6 vuotias, kun söin kaupassa pähkinöitä maksamatta/punnitsematta. Äitini huomasi tilanteen ja käski minun mennä kaupan tätiltä pyytämään anteeksi. Muistan kuinka minulla hävetti :D Empä nuoruudessani viitsinyt mitään varastaa, vaikka jotku kaverini oli tosi kovia näpistelijöitä.

Vierailija
5/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin 19-vuotiaana Stockalta rintaliivit pukemalla ne rintsikoiden päälle vaatteiden alle. Lähdin pois Stockalta. Olin käynyt jossain muualla kun kadulla Stockan myymäläetsivä otti mut kiinni ja vei kuulusteltavaksi. Etsivä oli muistaakseni mies mutta minua kuulusteli aika tiukasti keski-ikäinen nainen. Tunnustin tietysti ja annoin rintsikat takaisin. Sanoin, että en missään tapauksessa halua, että perheeni saa tietää. Olin tosi reipas ja asiallinen kuulustelutilanteessa mutta kotimatkalla purskahdin itkuun järkytyksestä.

Työskentelen nykyään myyjänä ja sain tuosta hyvän mallin kuinka toimitaan varkaiden kanssa, jämerästi ja asiallisesti. Toisaalta ymmärrän paremmin sellaisten nuorten varkaiden motiiveja varastaa, kun itse olen ollut sellainen.

Vierailija
6/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ala-asteikäisenä kaupan kassa alkoi inttää, että olen laittanut karkkia taskuun tai puseron hihoihin. Epäilyä perusteli sillä, että olin liian kauan karkkihyllyn äärellä. Uhkaili poliisilla ja itkua vääntäen näytin taskuni nurinkurin ja riisuin puseronkin pois, en ollut varastanut mitään. Karkkihyllyllä kului aikaa siksi, että en osannut päättää mitä vähillä markoillani olisin ostanut.

Vierailija
7/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin kirjan Suomalaisesta kirjakaupasta, myyjä tai etsivä näki, poliisit kutsuttiin paikalle. Seurassani ollutta kaveria kuulusteltiin myös koska uskoivat että hän oli tahallaan ollut näköseteenä (ei ollut, mutta tietysti etsin hetkeä jolloin joku on edessä kun sujautin pienen kirjan kassiin).

En muista olenko jäänyt toista kertaa kiinni. Varastelin aika paljon opiskeluaikoinani, kirjoja, maaleja (maalasin öljyväreillä), vaatteita jonkin verran. En oikein tiedä miksi sitä tein, olin jotenkin irrallani maailmassa, en tarvinnut niitä tavaroita mitenkään kipeästi, olisin voinut olla ilmankin. En saanut mitään suuria säväreitä varastamisesta mutta ehkä tuntui hyvältä saada jotain. Kukaan ei minua hellinyt siinä elämänvaiheessa, olin aika kovilla ja yksin. 

Asia hävettää nykyään. En varastaisi nykyään edes kopiopaperia töistä (olen kuullut että tällaista tehdään paljonkin). On paljon helpompi elää kun omatunto on puhdas vimpan päälle - saisipa sen puhtaaksi niistä menneistäkin tyhmyyksistä. 

Vierailija
8/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin irttareita pussiin punnitsemisen jälkeen. Jäin näin jälkikäteen ajatellen onneksi kiiinni. Poliisit sitten soittivat kotiin. Tiedän monia, jotka siirtyivät juuri irttareiden näpiastyksestä vaatteiden ja kosmetiikan varastamiseen.

Vierailija
9/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin joskus töistä ja ihan siksi kun mulla oli maailman vittumaisin pomo, siis sen firman omistaja. En kerro keinoja mutta ne oli hyvät, en koskaan jäänyt kiinni.

Irtisanouduin itse kun vihasin sitä pomoani niin.

Seuraavassa työpaikassani ei olisi tullut mieleenikään pölliä edes vessapaperin palasta.

Pomoni kohteli mua ihmisenä, kohteli todella hyvin. Jäin joskus jopa 15-20 minuuttia ylitöihin enkä merkannut aina niitä, ihan sen takia vaan kun tykkäsin tehdä sitä työtä

ja arvostin pomoani. Hänkin sitten vastaavasti, antoi mulle palkankorotuksia vaikka en pyytänytkään.

Vierailija
10/34 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulla on lapsi joka on 11 vuotias. Hän varasti koulusta 26€! En tiedä mitä teen, mutta sitten sanoin nyt mennään selvittämään kotiovelle. Niin sen jälkeen muutama päivä koulua, niin häntä epäiltiin luokassa varastamisessa noin 4€ eikä ollut sinä päivänä koulussa, kun oli kipeänä. Nyt hän sanoo että on masentunut siksi että häntä kiusataan koulussa. Mitä minä teen?

Vierailija
11/34 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osan ruuista, vaatteet, alusvaatteet, meikit ja shampoot yms.

En jäänyt kiinni kuin kerran, jolloin jäin kiinni puuterin varastamisesta sokokselta. Sakothan siitä tuli, muistaakseni jotain 500 mk.

Nykyään en enää varasta. Käyn töissä, niin on rahaa ruokaakin:)

Varastaminen hävettää, en koskaan kehtaisi tunnustaa sitä kellekään paitsi näin anonyymisti av:lla. Luonteeltani olen muuten kiltti ja ujo, joten tuskin kukaan uskoisi minusta, millainen varas olin. Piilotin tavarat vaatteisiin, reppuun tms. ja vaatteista tietysti leikkasin hälärit irti, niin eivät soineet portilla.

Vierailija
12/34 |
14.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin kerran kaverin kanssa karkkia kaupasta... Vartijahan siinä tuli ottamaan meiät kiinni ja vei meiät semmoseen huoneeseen ;D siinä se sitte kuulusteli meitä ja mä siinä sepitin jonku tarinan että joku tyyppi oli käskeny meitä varastamaan... Vartija usko sen ja sen jälkeen se soitti meiän äideille ja sepitin sen saman tarinan :DD Kyllä nyt jälkeenpäin hävettää ku varastettiin...

Vierailija
13/34 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tjoooh, ala-ikäisenä/teininä tuli varasteltua. Kaverin kanssa ensin, ja jatkoin sitä pitkäänkin. Ei ollut rahaa, ja se oli niin "jännää". Aloitettiin jollain ale-pikkareilla, joissa ei ollut hälyttimiä, jemmattiin niitä sovituskopeissa milloin mihinkin. 16-17-vuotiaana jäin kiinni, olin silloin jo ihan koukussa varastamiseen. Olin silloin todella masentunut, ja kanssa "omassa maailmassani". Meni niin överiksi, että vartija oli kameroista huomannut. Laukussa oli kengät, paitaa, meikkejä jne. Itkin vuolaasti, korvasin kaiken takaisin myymälään, mutta poliiseja ei soitettu, eikä holhoojalleni. Sen jälkeen en ole kaupoista varastanut, mutta työpaikoilta otin vielä aikanaan wc-paperia jne. Nykyään olen onneksi moiset jättänyt taakseni, silti aivoissa välissä syttyy lamppu sovituskopissa "tässä ei ole hälyttimiä...", pelottava muistikytkös

Vierailija
14/34 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus velipuolen kanssa kaupassa ostamassa kumikäärme leluja :D

Tajuttii kaupas et ei ookkaa tarpeeks rahaa kahteen. Sit tää sai kuningas idean. Koska sillä rahalla mitä meil oli nii olis voinu ostaa vaa yhen, nii mä laillisesti ostaisin leluni...ja tää kävelis rauhassa ohi kumi käärme taskussaan :D Sit tehtii tällee ja onneks selvittii tilanteesta ku ei tainnu siel kaupassa olla hälyttimiä.....hetken pääst joku mummo näytti stalkkaavan meitä ni lähettii juokseen

Vierailija
15/34 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat jää kiinni.

Vierailija
16/34 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäsin irttareita pussiin punnitsemisen jälkeen. Jäin näin jälkikäteen ajatellen onneksi kiiinni. Poliisit sitten soittivat kotiin. Tiedän monia, jotka siirtyivät juuri irttareiden näpiastyksestä vaatteiden ja kosmetiikan varastamiseen.

Mistä he saivat puhelinnumerosi? Naurahdin.

Vierailija
17/34 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii ja tän saman velipuolen kanssa oltii irttareita ostaas ni oisin halunnu enemmän mitä mun rahalla sai 😉

Joten punnitsin mun oman pussin ja laitoin viel vähä karkkia siihe pussii punnitsemisen jälkee....pidin tietty sen punnitsemisen jälkee tulleen hintalapun piilossa ettei siel kaupassa ohi kulkeneet tajuis miun ja velipuolen kikkaa....ollaa niin pahoi...

Vierailija
18/34 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se kiinni jääminen oli noloa.

Olin 16-v ja kävin töissä.

Tapana oli töitten jälkeen poiketa anttilassa meikkihyllyillä ja pölliä sieltä jonku meikin.

Monet kerrat onnistuin, mutta yks kerta.....

No mulla oli repussa tyhjä eväsrasia.

Laitoin meikkivoide purkin rasiaan.

Liukuportaisiin menossa rupes kuitenki hälytykset soimaan.

Paikalle tuli nuori komea vartija.

Se hetki, kun otin eväsrasian esille ja avasin sen, oli.....noh noloa.

Vartija vei mut koppiin.

Istuttiin hiljaa ja itseäni rupes naurattamaan.

Vartija meni meni aika hämilleen ja ei oikeen tuntunu tietävän mitä tekis.

Kysäisi että oonko aijemmin varastanut ja vastasin tietty että en.

Poliiseja ei soitettu eikä vanhemmille.

Sain mennä ja varastelu loppu siihen.

N31

Vierailija
19/34 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastanut naisten likaisia alushousuja kaikkien tuttava perheitten luota.

Vierailija
20/34 |
24.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varasta enkä ole varastanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi