YKSIN matkalle ulkomaille? Oletko ollut? Mitä siellä tehdään?
Olisi nyt mahdollisuus mennä yksin matkalle edullisesti (lennot ilmaiseksi) nyt keväällä/alkukesästä pariinkin kertaan, esim. Saksaan (esim. Berliiniin ja/tai joku muu kaupunki).
Ei siis työmatka mikä on eri juttu, vaan ihan vapaa-aika. (Ketään kaveria en tiedä saanko tähän hätään lähtemään, yritin jo yhteen toiseen juttuun mutta kellään ei ole ikinä aikaa rahaa tai tahtoa eikä mulla ole kuin pari kaveria...)
Mitä siis tekee 4-kymppinen, lievästi ylipainoinen (painoindeksi n. 27) nainen yksin jossain kaupungissa??? Katsoo nähtävyyksiä - no joo, aika moni nähtävyys tullut jo katsottuakin esim. Saksan kaupungeista, toki ainahan niitä löytää uusia, mutta ehkä enempi sellaisia mihin olisi tosiaan kiva mennä kaverin / puolison / lasten kanssa.
Johonkin baariin / yökerhoonkin tms. voisi mennä, mutta mitä tämmöinen ei-niin-prinsessa siellä sitten yksin tekee?? Kun en niin oleta että edes juttuseuraa löytyy seinäruusulle. (En siis ole semmoinen elämäntapa-ruma joka ei huolehtisi itsestään; meikkaan ja laitan hiukset ja pukeudun siististi ja olen sikäli suhteellisen katu-uskottava, mutta en tietysti ole mikään sellainen pitkä ja hoikka joka kiinnittäisi huomiota että ihmiset tulisi juttelemaan spontaanisti.) Tai en mä tiedä mitä niissä yökerhoissa tms. yksin tehdään kun ylipäänsä muutenkaan harvoin käyn.
Onko ihan hullu ajatus lähteä yksin?
Voisin tietty ottaa lapsen / lapset mukaan ja olisi varmasti kiva reissu, mutta se maksaisi taas niin paljon... (lennot näköjään aikuisten hinta) ja kauhea vastuu olla yksin pienten lasten / lapsen kanssa omatoimisella matkalla mahdollisesti isossa kaupungissa...
Voisin ottaa "miehen" mukaan mutta en jaksa sen kännäämistä, olen muutenkin vähän toinen jalka ulkona tästä avioliitosta jo, en viitsisi käyttää rahaa sen mukaan raahaamiseen...
Voisin ottaa koko perheen mukaan mutta sekös vasta maksaisi, ja pitäisi yksi toinenkin reissu tehdä mikä lapsille luvattu (en tiedä sitten millä kokoonpanolla?), joten ei olisi niitä kaikkia varaa ottaa nyt näihin mukaan.
Kommentit (30)
21 jatkaa:
En ymmärrä miten painoindeksi liittyy siihen että voiko matkustaa yksin. Ole rohkea!
Mä en kans tajunnut tota painoindeksiä...
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 21:22"]
Miksi juuri Saksa, jos olet siellä jo nähtävyydet nähnyt? Voisitko mennä sen sijaan jonnekin, missä et ole ennen käynyt? Espanja, Italia, Ranska..? Kielitaitoa ei tarvitse ainakaan isoissa kaupungeissa miettiä.
Yksin on hienoa matkailla, koska voi tehdä juuri mitä haluaa, mennä koska tahtoo, syödä milloin ja missä huvittaa jne. Ehdit paljon enemmän. Toki (hienommissa) ravintoloissa syöminen ilman seuraa voi tuntua vähän ajanhukalta, mutta eipä niissä tarvi käydäkään kun itse saa päättää.
Olen lomaillut yksin Etelä-Ranskassa ja kivaa oli. Myös erinäisillä työmatkoilla olen ollut yksinäni "turistina" viikonloppuja.
Jos et ole aiemmin matkaillut yksin, niin suosittelen ainakin kokeilemaan. On ihan hienoa, kun on vapaus suunnitella päivät täysin oman maun mukaan.
[/quote]
Saksa siksi kun nämä edulliset mahdollisuudet koskee tällä kertaa juurikin sitä...
ap
Tuohan on juuri hyvä, jos olet jo "pakolliset" nähtävyydet kiertänyt. Nyt voit tehdä, mitä huvittaa. Istua kahviloissa, kiertää taidenäyttelyitä, kauppoja, mitä vain.
HEHH moni ihmetellyt tuota painoindeksiä.
Noh, kai se liittyy just siihen, että olisi EHKÄ kiva KERRANKIN mennä tosiaan johonkin yökerhoon tms. , kun / jos olisi reissussa VAPAA-ajalla ja ILMAN LAPSIA.
Ja kai mulla on jotain identiteettikriisiä tästä, kun olen ihan parin vuoden sisään lihonut tuon lähes 10 kg (ja hieman vielä sitä ennen); jotenkin en enää tiedä että miten ihmiset mut näkee (no joo, eipä sillä mulle muuten ole väliä, mutta onhan yökerhossa/baarissa yksin istuva nainen jo muutenkin vähän säälittävä??? ilmestys, saati sitten vielä jos ei ole niin kaunis).
Olisi siis kiva ravintolassa tms. ehkä, että saisi jotain ihan muuten vaan juttuseuraa (nuorenahan näin yleensä kai käykin mutta ehkä ei enää 40-v., kun yleensä niissä baareissa kaikki on jo muutenkin 10-20 v. nuorempia, jos ei tiedä oikeita mestoja, ja niissäkin kaikki aina porukoilla käymässä...)...
Toisaalta luulen olevani vähän nuoremman näköinen mitä olen, ehkä jopa n. 5-10 v. nuoremman (katsojan silmästä riippuen), mutta en mikään pitkä ja hoikka vaan lyhyt ja hieman pyöreähkö (kai mulla on jo kouluajoista ja nuoruusajoista joku trauma ulkonäöstäni, että en ole "uskottavan" / "tasavertaisen" näköinen ollakseni "normaali" ja tehdäkseni normaaleja juttuja, kun olin silloin niin nuoren näköinen, vaikka olinkin taasen nuorena tosi laiha).
Työssäni pystyn aina hetken päästä osoittamaan tekemisilläni ja sanomisillani että olen tosi uskottava, mutta kyllä siinäkin joskus ihan uudet kontaktit saattaa meinata non-chaleerata mut, jos on joku esimies tms. läsnä.
Tää ei voi olla todellista - luulin jo olevani niin itsevarma - edelleen mieli toimii näköjään about samalla tasolla osittain kuin 15-17 vuotiaana :(. (Silloin ei ongelmana ollut tosiaankaan paino, vaan esim. pienet rinnat ja babyface.) Miksei naiset pääse ikinä ulkonäköön liittyvistä komplekseista eroon??? (tai minä??? ja pahinta että kun katson jotain nuoruusiän valokuvia niin mähän olin iha ok!! no joissain kuvissa kyllä ehkä en...)
ap
Enpä ole tiennyt, että painoindeksi 27 rajoittaa lomailua. Lievä ylipaino ei käsittääkseni estä liikkumista. Sen sijaan ymmärrän ap:n pointin siitä, että kaupunkilomailu yksin voi tuntua hieman oudolta, jos sellaista ei ole ennen tehnyt. Itse olen matkustanut yksin, mutta silloin olen valinnut esim. kielikurssin tai harrastusloman, jossa muodostuu tietty viiteryhmä ja runko lomailulle. Kaupungissa lomailu yksinään ei olisi minun juttuni, vaikka muuten paljon vietänkin aikaa itsekseni.
Oi, ei yksin baarissa istuva nainen ole säälittävä:) Sinähän olet naimisissa ja lomalla yksin! Epävarmuus kaikkoaa kyllä, pidä kahvilassa mukana lukemista jos alkaa ahdistamaan:)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:06"]
Oi, ei yksin baarissa istuva nainen ole säälittävä:) Sinähän olet naimisissa ja lomalla yksin! Epävarmuus kaikkoaa kyllä, pidä kahvilassa mukana lukemista jos alkaa ahdistamaan:)
[/quote]
LOISTAVAA!!! Tämä oli hyvä käytännön vinkki!!! Tykkään muutenkin lukea, joten voin aina hätävarana pitää lehteä tai kirjaa tms., ja siitähän on halukkaan helppo tulla juttelemaankin jos huvittaa! Ja "tekosyy" toisaalta olla omissakin oloissa ja juoda se lasilllinen pari jos huvittaa ja lähteä vaikka sitten hotlalle.
Just tämmöisiä käytännön vinkkejä saa antaa lisääkin jos keksii ;).
ap
Olen ylipainoinen ja matkustellut paljon yksin (kuten myös miehen ja lasten kanssa). Ei ole koskaan tullut mieleenkään ettenkö voisi mennä. Omilla parin päivän lomilla on ihan mahtavaa. Saa vaan olla ja mennä niin kuin huvittaa. Kiertelen kaupunkia, shoppailen, käyn syömässä, yleensä käyn jossain musikaalissa tai konsertissa, kierrän museoissa, joihin ei lasten kanssa jaksa mennä, jne. Missään varsinaisessa yökerhossa en ole ollut, mutta pubeissa ja baareissa kylläkin. Yksinään ei todella ole tarvinut olla, vaikka en mikään kaunokainen olekkaan. Naimisissa kun olen, olisin jopa ihan iloinen jos saisin olla rauhassa. Lähde ihmeessä reissuun!
Minäkin mietin, miksi ilmoitit heti ensimmäisenä painoindeksisi. Mene nyt sinne reissuun kun ilmaiseksi saat, äläkä ihmettele että mitähän siellä sitten tekisi. Teet mitä huvittaa!