Voiko joogaa opetella itse?
En tiedä joogasta mitään. Viikolla aamutv:ssä oli joku jooganainen näyttämässä pari jooga-asentoa aamuvenyttelyyn ja pakkohan tuota oli kokeilla. Tykkäsin ihan, oli mukavan rennot, venyttävät asennot.
Voiko joogaa opetella esim. netistä itse? Miten "nettijooga" eroaa tavallisesta lihasvenyttelystä? Pitääkö siinä olla jotenkin "hyminämieli" vai voiko joogata vartin kiireessäkin?
Kommentit (6)
Itse käyn astanga joogassa kaksi kertaa viikossa ja muutaman kerran viikossa joogaan itse kotona kun olen yksin ja käytän myös youtube videoita välillä.
Youtube on täynnä joogavideoita, siitä vaan matolle! Esim. Yoga with Adrienne on hyvä: https://www.youtube.com/user/yogawithadriene
Aloita vaikka 20 min pitkästä Yoga for Complete Beginners -videosta.
Ok, pitääpä kokeilla. Miten teillä jooganneilla jooga on vaikuttanut? Onko siinä se henkinen juttu mukana teillä vai ihan fyysinen vain?
Mä tykkään siitä Erin yogasta, 30 days tai jotain. Googlaa. Ikinä oo tunnilla käyny.
Jooga vahvistaa lihaksia ja notkeuttaa. Se henkinen juttu nyt lähinnä auttaa rentoutumaan ja keskittymään.
En ole asiantuntija, mutta joogaan itsekin ihan vain yksin kotona. Katson youtubesta videoita, joista opin liikesarjoja. Eli siis jos netistä meinaat oppia joogaa, kannattaa etsiä vaikka joku hyvä youtube-kanava, jolta voi oppia asentoja ja liikesarjoja.
Aloitin tällä videolla:Valitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista. Anna lupa evästeille