Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua pelottaa. Meillä ei ole rahaa enää.

Vierailija
06.02.2015 |

Olen aika nuori ja mulla on muitakin isoja ongelmia, mutta ylimääräistä stressiä aiheuttaa tämä tilanne. Asun poikaystäväni kanssa ja hänellä ei ole rahaa, hakee töitä muttei saa (yksikin firma johon pääsi ilmoitti ettei töitä ole tulossa kuukausiin ainakaan).

Tukia ei saa koska ei ole suomen kansalainen (toivon ettei tähän tartuta tässä keskustelussa, yleensä tartutaan). Minä saan jonkun verran rahaa (kuntoutuja) ja nyt on mennyt jo pari kk siten että minä maksan meille kaiken asumisen ym, ja toistaiseksi siis pärjäämme siten mutta hän on mulle jo velkaa monta sataa eli vaikka saisikin rahaa (joskus saan isovanhemmilta vähän apua opiskelumaksuihin ym josta sitten yleensä keskenämme jaamme kuitenkin) niin lähinnä saa vaan maksettua pari kymppiä mulle takaisin. Eli ei saa säästöihinsä yhtään, hänellä ei siis ole omaisuutta ollenkaan. En uskalla kertoa kenellekään, eikä siitä mitään apua edes olisi. En odota että kukaan perheestäni auttaisi meitä koska eihän se kenenkään tehtävä ole. Tuntuu raskaalta pitää yllä kulissia, että on meillä vähän vaikeaa mutta pärjäämme. Äitini raivostuisi jos tietäisi että minä maksan kummankin meidän vuokrat omista elämänsäästöistäni tällä hetkellä. Mutta mitä muutakaan voin? Mietin että alan myydä jo alusvaatteitani netissä. Onko kenelläkään mitään vinkkejä? Onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta? Opiskelijoita ollaan siis kumpikin.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on ilmeisesti laittomasti maassa, mikset tätä kehdannut sanoa suoraan?

Tilanne on ikävä, mutta pahennat sitä vain elättämällä toista. Pelasta edes itsesi!

Vierailija
22/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö me voitaisi olla sen verran solidaarisia että lähettäisimme ap:lle rahaa. Tarvisteeko kaikkien aina olla niin persuja joka asiassa.
Nyt on kerrankin hyvä paikka osoittaa oma sivistyksensä ja näyttää ettei pelkää ulkomaalaisia tai halveksi niitä.
Laita tilinumerosi.
Jos jokainen palstailija lahjottaisi vaikka ihan pienenkin summan 40-60 e, sillä pääsee jo jonkun verran eteen päin, koska meitä on monta.
Ei ole kiva kun kaikki säästöt menee ja yhtään ei jää ylimääräistä, että voisi esim.
Joo älkää hei viitsikö tarttua tuohon suomen kansalaisuuden puuttumiseen, koska aloittaja sitä toivoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat teidän kummankin vuokrat??

Siis, ette edes asu yhdessä mutta maksat toisen vuokran?

Höynä, sanois archie bunker.

Vierailija
24/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:05"]Eikö me voitaisi olla sen verran solidaarisia että lähettäisimme ap:lle rahaa. Tarvisteeko kaikkien aina olla niin persuja joka asiassa.
Nyt on kerrankin hyvä paikka osoittaa oma sivistyksensä ja näyttää ettei pelkää ulkomaalaisia tai halveksi niitä.
Laita tilinumerosi.
Jos jokainen palstailija lahjottaisi vaikka ihan pienenkin summan 40-60 e, sillä pääsee jo jonkun verran eteen päin, koska meitä on monta.
Ei ole kiva kun kaikki säästöt menee ja yhtään ei jää ylimääräistä, että voisi esim.
Joo älkää hei viitsikö tarttua tuohon suomen kansalaisuuden puuttumiseen, koska aloittaja sitä toivoi.
[/quote]

T: Ap?

Vierailija
25/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:05"]Eikö me voitaisi olla sen verran solidaarisia että lähettäisimme ap:lle rahaa. Tarvisteeko kaikkien aina olla niin persuja joka asiassa.
Laita tilinumerosi.
[/quote]

Sanoo ap.

Aika hyvin keksitty, koko ketju.

Vierailija
26/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies opiskelee niin ei voi olla laittomasti maassa. 

Vierailija
27/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan mitään tilinumeroa laita
Kyllä täällä on ilkeitä ihmisiä.
Oikeesti voit vaan lopettaa poikaystävän elättämisen ja keskittyä hoitamaan itseäsi

Vierailija
28/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko opintotuki? Opintolaina? Ja opiskelijan asumislisä molemmilla? Nämähän ovat ne päätuet. Jos jää vajetta (siten ettei kuukaudessä jää 400 euroa vuokran jälkeen niin sosiaalivirastoon mars.

Akuuttiin ruoka jne ongelmiin auttaa ruokajaot joita on ympäri Helsinkiä ja muuallakin.http://leipajono.blogspot.fi/p/ruoka-apua.html

Vierailija
29/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mullekin voi laittaa pikkurahan 40-60€! Käyn kyllä töissä, mutta en halua käyttää omia rahojani elämiseen. Kun teitä on siellä niin monta.

Vierailija
30/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, pitäisikö sun erota tuosta miehestä joka elää sun rahoilla? Ihan sama minkämaalainen mutta muita ei kuulu elättää. Vain omia lapsiaan.

Eroa ja elä omaa elämääsi. Hanki esim kirjoitustyö jota voi tehdä kotoa koneelta. Saat aikaa opiskelulle kun heivaaat miehen pois. Ihan varmasti saa uuden jossain vaiheessa kun ensin annat aikaa itsellesi, opiskeluillesi ja työhön. Älä elätä muita. Se tie ei vie minnekään!!

Vierailija
31/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et halua tälläistä neuvoa, mut lopeta aikuisen miehen elättäminen. Se ei ole sinun tehtäväsi ja jos hän jättää sinut sen takia, ettet maksa hänen vuokraansa ja laskujaan niin ei teidän suhde perustunut rakkauteen ollenkaan.

Vierailija
32/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on sama tilanne. Tosin elätän ihan suomalaista miestä.

Vierailija
33/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot siis tuonut mamun suomeen ja elätät häntä. Rakkautta ei siis ole... Perus kuvio...

Vierailija
34/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:29"]

[/quote]

Suomalainen mies on sentään oikeutettu sosiaalitukiin. Minunkin mies joutuu elättämään minua, saan vain työmarkkinatukea. Mutta onhan se työmarkkinatukikin tyhjää parempi.

Vierailija
35/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia todella moni nuori päättää alkaa myymään huumeita tai itseä.

Syy ei ole sen kummallisempi, kuin että pitää maksaa vuokra tai saada leipää.

Nuoret pakotetaan rikoksiin. Tiedätte ketä äänestää seuraavissa vaaleissa?

Vierailija
36/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:05"]Eikö me voitaisi olla sen verran solidaarisia että lähettäisimme ap:lle rahaa. Tarvisteeko kaikkien aina olla niin persuja joka asiassa.
Laita tilinumerosi.
[/quote]

Sanoo ap.

Aika hyvin keksitty, koko ketju.
[/quote]
palstalaisissa havaittu pientä ironian puutetta!

Vierailija
37/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa mun mies (suomalainen) eleli mun rahoilla, omilla tuillaan osteli pelejä ynnä muuta kivaa itselleen, harvemmin ruokaa tai muuta yhteistä. Hänen kaikku tavaratkin oli mun asunnossa. Lopulta hermostuin, ja sanoin että muuttaa virallisesti mun luo ja maksaa osuutensa ruuasta ja vuokrasta, tai voi painua äitinsä nurkkiin takas.

Pari vuotta myöhemmin, yhdessä ollaan edelleen, mies käy töissä ja minä opiskelen :) luulis jätkäs saavan tukia jos kerran on LUVALLISESTI Suomeen tullut, hakemusta vaan menemään ja töitä/opiskelupaikkaa hakemaan. Kummasti tulee motivaatiota ku uhkaat heittää pihalle.

Vierailija
38/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:10"]

Maksat teidän kummankin vuokrat?? Siis, ette edes asu yhdessä mutta maksat toisen vuokran? Höynä, sanois archie bunker.

[/quote]

Ei, vaan Ap:n "nuori mies-" ystävä asuu hänen luonaan eikä maksa mistään mitään. Ei asumisesta, ei ruuasta...

Lisäksi kun Ap saa vanhemmiltaan rahaa, niin hän jakaa tämän rahan "nuoren miehensä" kanssa...

Mitäpä tuohon sanoisi? Sitä saa mitä tilaa? 41v m

Vierailija
39/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano poikaystävälles että alkaa kuskailla kavereitaan rahasta, vähän niinkuin pimeää taksia ajamaan. Suomi kyllä maksaa teille kaikki ajokortit ja autot ja bensat yms.

https://suomimedia.wordpress.com/2014/12/06/yhteiskunta-maksaa-mamujen-ajokortin-ja-autokoulun/

Vierailija
40/48 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 17:29"]

[/quote]

Suomalainen mies on sentään oikeutettu sosiaalitukiin. Minunkin mies joutuu elättämään minua, saan vain työmarkkinatukea. Mutta onhan se työmarkkinatukikin tyhjää parempi.

[/quote]

Minäkin saan työmarkkinatukea, eikä kukaan minua elätä vaan elätän sillä itseni ja neljä lasta. Miksi mies joutuu elättämään sinua?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme