Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenellekään tehty juurihoitoa?

Vierailija
06.02.2015 |

Onko vaatinut monta hoitokertaa? Onko juurihoito tehty minkä ikäisenä?
Onko hammasta jouduttu juurihoitamaan uudestaan tai jopa poistamaan hammas kokonaan pieleen menneen juurihoidon takia?

Mulle tehtiin tässä yksi päivä sitten juurihoito hampaaseen. Itse olen reilu kolmekymppinen.

Eka hammas joka mulla jouduttiin juurihoitamaan, niin tää on aika uus juttu mulle. :-/

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle on. Minullekin.

Vierailija
2/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenellekään muulle. Kohta varmaan iltapäivälehdet soittelee sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, olet ensimmäinen johon tuota uutta hoitomuotoa kokeillaan. Tule sitten kertomaan kokemuksesi!

Vierailija
4/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jotakin syötävää?

Vierailija
5/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkatkaa vaan jos se teitä noin huvittaa. Ei kun ihan oikeasti. Kertokaa kokemuksistanne.

Ap

Vierailija
6/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hammas juurihoidettu. Vaati useita hoitokertoja, ehkä neljä. On ollut siitä asti ok. Jouduin juurihoitoon aika dramaattisen tilanteen havahduttamana: Hammasta alkoi särkeä aivan tajuttomasti ja särky yltyi saman päivän aikana sietämättömäksi. Seuraavana yönä toinen poski oli turvonnut aivan pallomaiseksi. Menin päivystykseen heti varhain aamulla. Alkoi "pelastusoperaatio" eli juurikanavaa puhdistettiin varmaan tunnin verran. Hammaslääkäri kertoi, että tilanne oli hengenvaarallinen. Sitten kävin vielä noissa juurihoidoissa.

Mitä opin: hammassäryn kanssa en enää viivyttelisi yhtään, vaan heti lääkäriin.

Vierailija
7/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On juurihoidettu muutama hammas (muistaakseni 4) ja käyntikertoja ollut 3-6 per hammas, eli riippuu vähän hampaan/juurien tilanteesta. 2 hammasta juurihoidettu 2 kertaa eli juurihoidettu hammas voi kipeytyä uudelleen myöhemmin vaikka ei kai se hirveän yleistä ole. Noista toinen kipeytyi vielä kolmannenkin kerran jolloin pakotin lääkärin poistamaan hampaan juurineen päivineen. Juuret olivat "vaakatasossa" eli siksi juurihoito ei ollut kunnolla toiminut. Juurihoidetut hampaat ei kestä ihan niin hyvin kuin terveet vaan voivat helpommin "haljeta".

Vierailija
8/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehty myös. Vähän yli kolmekymppisenä, takahampaaseen. Oli täysin kivuton ja positiivinen kokemus! Vielä kun miettii sitä kipua ja tuskaa, jota tunsin kun hammas oli kipeänä ennen hoitoa. Pari käyntikertaa se muistaakseni vaati, ekaksi piti tyhjentää juurikanavat ja sitten uudelleen täyttää. Puudutus tehosi aivan loistavasti ja lääkärin mukaan koko juuristo oli puolikuollut jo valmiiksi.

Kannattaa mennä! Nykypäivänä siinä ei ole mitään pelättävää! Perinteinen paikkauskin on sattunut sata kertaa enemmän!

Vierailija
9/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 16:15"]Onko vaatinut monta hoitokertaa? Onko juurihoito tehty minkä ikäisenä?
Onko hammasta jouduttu juurihoitamaan uudestaan tai jopa poistamaan hammas kokonaan pieleen menneen juurihoidon takia?

Mulle tehtiin tässä yksi päivä sitten juurihoito hampaaseen. Itse olen reilu kolmekymppinen.

Eka hammas joka mulla jouduttiin juurihoitamaan, niin tää on aika uus juttu mulle. :-/
[/quote]

On ja lopulta lohkesi, poistettiin

Vierailija
10/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voi relata. Mulle tehtiin vastaava yli nelikymppisenä. Jännitin niin että hammastohri pyysi hengittämäänn välillä. Eka kerralla  tuli koko pää kipeäksi kun puudutus loppui. Ei auttanut edes neljä burana , 2kertaa 600 ja kaks kertaa 800. samana iltana.

Toisella hoitokerralla ei mitään jälkikipuja. Samalla päättivät hammaskiven poiston ja siitä pari lisäreissua niin ylähampaat ensin yksi kerta ja alahmpaat toinen kerta. kumpaankin poistoon sanottiin että saa puudutuksen jos tarvii niin mä en ottanut.

En ole mikään masokisti ja inhoan hammaslääkäreitä mutta onhan se kiva että on kaakelit kunnossa. Omasta kipukynnyksestä voin sanoa että se on aika korkea. Siitä en halua kilpailla, mua kiinnostaa enemmän nautinnon rajat.

Vierailija
11/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä loppui juurihoita eilen ja se tehtiin yksityisellä, kolme reissua eikä kipua kertaakaan hoidon aikana. Eli helppo, ainut huono tuossa oli 610e hintalappu, loppulisen paikan hinta oli jo 150e kelakorvauksen jälkeen? Paljonko muilla on moinen maksanut? Julkisella varmaan alle puolet tuosta hinnasta? Tuon paikan pitäisi olla sellanen että paikka voi lohjeta mutta itse hampaan ei pitäisi, siitä kai tuo hinta tulee? Ensi kerralla turvaudun julkiseen hinnan vuoksi vaikka hoito olikin hyvää ja koko homma ohi parissa viikossa.

Vierailija
12/12 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on juurihoidettu hammas aivan etuhampaan vierestä ylhäältä, ei koskenut missään vaiheessa, tutkiessaan hl totesi että hammas kuollut, poratessa löytyi halkeama. Mutta täysin kivuttömasti meni koko homma. :P ainoo ällö oli se täyteaineen lyhennys kun se poltettiin poikki.. haisi nimittäin sille kun ois hiuksia poltettu suuss, nam! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän