Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äkillinen muistinenetys, pelottava kokemus!

Vierailija
17.11.2021 |

Olin juuri jumpassa, jossa tehtiinkin tällä kertaa nopeatempoisesti monen liikkeen sarjoja kelloa vastaan.
Jo jumpan aikana oloni muuttui epätodelliseksi, mutta vasta loppuvenyttelyn aikana tajusin, että todellisuudentajuni oli hämärtynyt. En esimerkiksi saanut mieleeni tavallisia asioita, en tiennyt mikä kuukausi nyt on. Päässäni vilisti kaikenlaisia juttuja, mitä olin tehnyt ennen jumppaa. Todellisuudentajuni hämärtyi. Osasin kyllä jumpasta kotiin, onneksi se on lähellä ja olin kävellen. Autolla/pyörällä en olisi uskaltanut lähteä. Nyt olen kotona varmistellut kalenterista asioita, mikä on totta ja ajankohtaista, mikä ei.
Olen ollut vähän kipeänä muutamia päiviä, kotosalla enimmäkseen. Koskaan aiemmin en muista tällaista tapahtuneen. Pelottavaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla vaan huono kunto ja happi meinas loppua hetkeksi.

Vierailija
22/35 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia kohtaus? tulppa. voi kans aiheuttaa tuollaisia oireita. migreenis saattaa olla tuollaisia oireita.kannattaa käydä lääkärissä kuitenkin tekevät sen testin aivohalvaus oireilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkillisistä tietoisuuden tilan muutoksista olisi kyllä hyvä aina pyytää terveydenhoidon ammattilaisen mielipide. Sinuna soittaisin terveyskeskuksen neuvontaan ja kysyisin onko tarvetta käydä tutkimuksissa.

Kiitos muillekin vastanneille. Tein OmaOlossa oirekyselyn ja kohta päivystävä hoitaja soittikin. Kerroin taustoja. Hän jätti minun arvioitavakseni menenkö päivystykseen tai soitanko 112. Katsotaan nyt. Kävin suihkussa eikä mennyt taju. Söin kuivattuja viikunoita kaliumin toivossa.

Ehkä pitää ruveta pitämään oirepäiväkirjaa, kuten joku täällä taisi ehdottaakin.

Vierailija
24/35 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla vaan huono kunto ja happi meinas loppua hetkeksi.

Ei ole tämmöisestä kyse. En koskaan rehki tunnilla intopiukeana. 😁

Vierailija
25/35 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin äsken tuon aloitukseni, enkä heti tunnistanut sitä omakseni. 😬🤔

On tässä nyt jotain outoa meneillään.

Vierailija
26/35 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin just lihasperäistä, kun kerran jumpassa alkoi. Verenkierto aivoihin blokkautunut, jos oli jotain tavallista rajumpaa. Itselläni ei ole tuommoista muistinmenetystä ollut, mutta jos tulee paljon ylös-alas-liikettä nopeasti, niin näen tähtiä. Yleensä siihen vielä liittyy jokin niska-hartialihasten käyttö. Arvelen, että sinulla on sama ilmiö pahempana.

Silti minustakin olisi hyvä, että olet yhteydessä johonkin läheiseen ja mainitset asiasta. Sitten otat rauhallisesti, ei äkkinousuja esim. sohvalta, ettet pyörry. Huolehdi, että syöt jotain ja nesteytät kunnolla.

Jos ei mene ohi tai toistuu ilman jumppaa, niin ehkä viisasta mennä lääkäriin. Ja kyllä sekin kannattaa huomioida, että oletko ottanut sen koronapiikin (varsinkin jos lähiviikkoina)? Siitä on kuitenkin monelle tullut monenlaisia ongelmia, mikrotukoksia aivoissa esim. Jotkut haluavat kieltää kaikki siihen liittyvät ongelmat, mutta niitä on. Tai oletko ollut sairaana lähiaikoina? Sekin voi vaikuttaa.

Kiitos tästä. 🧡 Ilmoitin aikuiselle lapselleni. Oloni ei ole vieläkään normaali, mutta kotona tuntuu tutulta ja turvalliselta olla.

Vierailija
27/35 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äkillisistä tietoisuuden tilan muutoksista olisi kyllä hyvä aina pyytää terveydenhoidon ammattilaisen mielipide. Sinuna soittaisin terveyskeskuksen neuvontaan ja kysyisin onko tarvetta käydä tutkimuksissa.

Kiitos muillekin vastanneille. Tein OmaOlossa oirekyselyn ja kohta päivystävä hoitaja soittikin. Kerroin taustoja. Hän jätti minun arvioitavakseni menenkö päivystykseen tai soitanko 112. Katsotaan nyt. Kävin suihkussa eikä mennyt taju. Söin kuivattuja viikunoita kaliumin toivossa.

Ehkä pitää ruveta pitämään oirepäiväkirjaa, kuten joku täällä taisi ehdottaakin.

Siis sait ohjeeksi mennä päivystykseen tai soittaa 112, mutta jäit vaan syömään viikunoita?

Vierailija
28/35 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sait ohjeeksi mennä päivystykseen tai soittaa 112, mutta jäit vaan syömään viikunoita?

Hoitaja sanoi, että voin itse arvioida oloani. Kuumetta ei ole,vp koholla.

Vierailija
29/35 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs fiilis tänään aloittajalla? Tai eihän näihin ketjuihin yleensä palata jälkikäteen, mutta toivottavasti ap tulis päivittämään tilannettaan.

Vierailija
30/35 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikäs fiilis tänään aloittajalla? Tai eihän näihin ketjuihin yleensä palata jälkikäteen, mutta toivottavasti ap tulis päivittämään tilannettaan.

Moro! 🙂 Kiva että kiinnostaa.

Viime yönä en juuri nukkunut, joten siltä osin ymmärrän tämän päivän väsymyksen.

Olo on kohtuullisen "normaali", eli pää toimii. Silti tuntuu, että jotain muistikatkoja jäi tuosta eilisestä. Ihmettelen vieläkin, miten nyt on (muka) marraskuu ja 18. päivä.

Aiempi syksy on pyyhkiytynut mielestä, ellen käy kalenteria läpi ja muistele sen tapahtumia. Viikonpäivät tuntuvat edelleen vaikeilta käsittää. Vaikka minulla on säännöllisiä harrastuksia tiettyinä päivinä. Tänäänkin olisi ollut,mutta jätin väliin.

Päivällä kävin pyöräilemässä. Se tuntui ihan normaalilta, samoin havaintokyky liikenteessä. Raitis ulkoilma teki hyvää, happea aivoille. 👍

Ap

Vierailija
31/35 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime yönä en juuri nukkunut, joten siltä osin ymmärrän tämän päivän väsymyksen.

Olo on kohtuullisen "normaali", eli pää toimii. Silti tuntuu, että jotain muistikatkoja jäi tuosta eilisestä. Ihmettelen vieläkin, miten nyt on (muka) marraskuu ja 18. päivä.

Aiempi syksy on pyyhkiytynut mielestä, ellen käy kalenteria läpi ja muistele sen tapahtumia. Viikonpäivät tuntuvat edelleen vaikeilta käsittää. Vaikka minulla on säännöllisiä harrastuksia tiettyinä päivinä. Tänäänkin olisi ollut,mutta jätin väliin.

Päivällä kävin pyöräilemässä. Se tuntui ihan normaalilta, samoin havaintokyky liikenteessä. Raitis ulkoilma teki hyvää, happea aivoille. 👍

Ap

Mene nyt hyvä ihminen lääkäriin.

Vierailija
32/35 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei, tämän tekstin perusteella neuvoisin sinua vahvasti varaamaan ajan neurologille vaikka ensi viikolle. En ole itse neurologi, mutta asiasta sen verran tietävä, että näillä oireilla asiaa ei voi jättää täysin tutkimatta. Voi olla ettei ole mitään vakavaa, mutta mieleen tulee myös muutama vaihtoehto, joihin voisit tarvita lääkitystä.

Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
33/35 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleta "ohimenevä täydellinen muistinmenetys" (TGA). Voisiko olla tuollainen?

Ei TGA:ssa ole minkäänlaisia muistikuvia! Minulla oli pari vuotta sitten. Kesti n. 9 tuntia. Muistan, kun aamulla heräsin ja menin vessaan, siihen katkesi. Se on täysin vaaraton ja todennäköisesti ei uusiudu. Oli kyllä traumaattinen kokemus, kun siitä alkoi selvitä. Onneksi mies oli sairaalassa vieressä ja rauhoitteli. Tulipahan pää tutkittua kunnolla.

Vierailija
34/35 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette Sykettä seuranneet, niin siinä oli TGA sillä ylilääkärillä. Kyseli koko ajan, että missä se mun Bemari on. TGA:ssa toimintakyky pysyy normaalina, muistikeskus ei vaan säilö mitään.

Vierailija
35/35 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin on vaikea uskoa, että ap ei ole mennyt lääkäriin. Minä ainakin huolestuisin kovasti, jos "aiempi syksy on pyyhkiytynyt mielestä". Liekö totta koko tarina. Tai voihan sekin toisaalta olla oire jostain, jos ei ymmärrä lääkäriin mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä