Mies aikoo kertoa naimisiinmenosta vanhenmilleen, mä haluan erota
Siinä se lyhykäisyydessään tuli. Yks syy miks en jaksa on se ettei se syö kasviksia. jo ainaki viisi vuotta on asiasta rankutettu. Mä rupesin syömään monipuolisemmin melekin jo alussa siksi kun ajattelin että lapsen kannalta parempi jos karsii nirsoilun ruuan suhteen. Koska molemmat tehtoin selväks että halutaan lapsia. Ootan samaa mieheltä että kasvatustyö olis helpompaa eikä mennä ristiin. Olen sanonu että lasta ruvetaan yrittämään vasta kun ruokailuy on ok. Mies haukkuu minua lapselliseksi tän takia kun "pakotan" sitä syömään oikein. Sitte häiden jälkeen pitäs hänen mukaansa ruveta yritäämään lasta. En jaksa kahta lasta. Oikeesti. Toinen on se ruuuriippuvaisuus. Aamulla se avaa tietokoneen ennen töitä ja illalla on tietokoneella tai pelaa tai katsoo töllöä. periaatteessa tää on minulle okei mutta haluisin tehdä muutakin hänen kanssaan ja tosiasiahan on että jos me hankitaan lapsi niin sitten ei ole aikaa tällaselle. Tai ainakaan mulla ei ole aikaa jos joudun olemaan kiinni lapsessa 24/7 ja toivoisin että isäpappakin olis lapsensa kanssa eikä liimautuis vain ruutuun kiinni. Että mitähän tässä tekis.
Kommentit (28)
Olet kirjoittamasi perusteella itsekeskeinen ja riippuvainen kumppani. Sinulla olisi itsenäistymisen paikka ja paljon pitäisi opetella ottamaan muita huomioon. Riippuvainen olet siksi että toisen ihmisen erilaisuus on sinulle uhka! ja yrität muokata riippuvaisuutesi kohdetta kaltaiseksesi jotta hän tyydyttäisi jotain heikkoutta sinussa. Itsekeskeinen siksi että odotat mieheltäsi samoja asioita joita itse haluat etkä anna toisen olla ja osallistua perheeseen omana persoonanaan.
Miehesi ei näköjään halua tehdä kanssasi mitään koska istuu vain ruudun edessä.. En ihmettele. Ihminen joka katsoo toista vaatimuslista kädessä on luotaantyöntävä tapaus. En minäkään haluaisi sellaisen kanssa mitään tehdä.. Telkku ei esitä vaatimuksia ja sen kanssa viihtyy tälläisessä tapauksessa paremmin.
Mies77
Älä missään tapauksessa perusta perhettä. Sinä et ole valmis puolisoksi, äidiksi etkä kantamaan vastuuta itsestäsi!! Ihminen joka kantaa vastuuta muista ei kanna sitä itsestään!!! Sinulla on pitkä matka kuljettavan ennenkuin olet itsenäinen ja itsenäisenä yksilönä valmis parisuhteeseen jossa otetaan kaikki ihmiset huomioon omana itsenään...
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:03"]Mä vain haluan ajatella tulevaisuutta ja just yrittäny saada miestäki ymmärtämään miks näitä asioita pitäs tehdä. Kun ei se muutos tule tuosta vain ja haluais että lapsi oppii syömään ruokia eikä ole samanlainen nirsoke kun isänsä on ja mä olin nuorempana. Siis periaatteessa kaikki on okei mutta jos lapsi halutaan niin näitä pitäs harkita ja tehdä töitä jo etukäteen niiden eteen että ymmärtää. Ollaan 25-35 välissä. Ap
[/quote]
Mun mielestä isoin asia, josta olisin huolissani, tulee ekassa lauseessa. Sinä haluat ns. varautua tulevaisuuteen ja mies ei suunnitella niin pitkälle. Teillä tulee aina olemaan tässä asiassa vaikeuksia, oli aihe sit mikä tahansa.
Ei kai nyt kukaan jätä puolisoa sen takia, että se ei syö kasviksia? Ap, musta kuulostaa siltä, että sua pelottaa lastenhankinta ja mietit etukäteen, miten pieleen asiat voi mennä. Dont worry, etukäteen murehdittuna kaikki tuntuu isommalta ja pelottavammalta. Kyllä lapset voi nirsoilla, vaikka molempien vanhempien ruokatottumukset olisi täydelliset :).
Mies tuskin tekee mitään, jos kokee sen painostuksena. Oletko kokeillut valmistaa kasviksia jossain "herkullisemmassa" muodossa, esim. uunissa ja laittaa hyviä mausteita ja öljyä päälle? Jos uppoisi mieheen paremmin? Salaattilinja saattaa maistua alkuun yliterveelliseltä, jos ei ole niitä syönyt paljoa :)
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:18"]Dilemma kun en halua muita. Niissä on vielä pahempia ja perustavammanlaisia vikoja. Tuossa on paljon hyvää mut tulevaisuus rassaa kun nään ne ongelmat. Ap
[/quote]
No mitäs nariset? Tyydy siihen mitä sulla on ja hyväksy että toista ei voi muuttaa! Meillä lapset on hyvin aktiivisia ja järsii rehuja vaikka mies on herkkuja mussuttava sohvamato, kas kun niillä on äitikin jolla on erittäin vahva tahto ja määrätietoinen ote. Taidat itse olla se ylimääräinen vauva talossa!
[/quote]
Sä olet alentunu kasvattamaan pentus yksin. Mä en sellaseen ala. Saa mieski ottaa vastuuta. Ap
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 11:03"]Mä vain haluan ajatella tulevaisuutta ja just yrittäny saada miestäki ymmärtämään miks näitä asioita pitäs tehdä. Kun ei se muutos tule tuosta vain ja haluais että lapsi oppii syömään ruokia eikä ole samanlainen nirsoke kun isänsä on ja mä olin nuorempana. Siis periaatteessa kaikki on okei mutta jos lapsi halutaan niin näitä pitäs harkita ja tehdä töitä jo etukäteen niiden eteen että ymmärtää. Ollaan 25-35 välissä. Ap
[/quote]
Mun mielestä isoin asia, josta olisin huolissani, tulee ekassa lauseessa. Sinä haluat ns. varautua tulevaisuuteen ja mies ei suunnitella niin pitkälle. Teillä tulee aina olemaan tässä asiassa vaikeuksia, oli aihe sit mikä tahansa.
[/quote]
Niin on ja se on tullu huomattua. Ap
Ei ne inuiititkaan mitään kasviksia syö, eikä se näytä olevan epäterveellistä. Aika monikaan ei syö kasviksia. Geenit saattaa tappaa ihmisen vaikka olisi 50v, ilman kasviksia voi elää vaikka kuinka ja pitkään. Siitä se on lähinnä kiinni, että mitä se syö, eikä siitä, mitä se ei syö. Kai sinne burgerin väliin parit salaatit ja tomaatit mahtuu, tai vähintäänkin ketsuppia niiden ranskalaisten kanssa. Rehu se perunakin on, tuskin se äijä pelkkää leipää ja makkaraa päivästä toiseen syö kuitenkaan?
Kyllä minäkin pidän mieheni eläintuotteiden syömistä äärimmäisen epäeettisenä ja suorastaan julmana, ahdistavana. Ei se ole kuitenkaan syy sille miksi minun pitäisi aikuisen ihmisen ruokailutottumukset suorastaan pakottamalla muuttamaan. Siinä vaiheessa se olisin minä jolle tulisi antaa lapikasta.
Se lapsi kerää esimerkkejä syömisistään paljon paljon muualtakin kuin mieheltä.