Miksi pankit eivät varoita sisäänkirjautumissivulla tarkistamaan www.osoitetta?
Pelkäävätkö että asiakkaat kaikkoaa kun asiakas mieltää nettipankin turvattomaksi?
Entä ne 33 miljoonaa mitä asiakkaat on menettäneet jo tänä vuonna huijauksissa?
Kommentit (25)
Me varoittaa siitä aivan selvästi etusivuillaan, ainakin op, s ja nordea nyt kun katsoin. Muitenkin pitää olla tyhmä tai dementoitunut jos niihin huijauksiin menee, ja tuskin niitä auttaa edes varoitukset.
Vierailija kirjoitti:
Ääliö. Miksi pankki omilla sivuillaan sellaisesta varoittaisi?
Tietysti pitää varoittaa juuri omilla sivuillaan, ääliö. Juuri silloin kun on kirjautumassa. Vähintään kirjautumisivulla.
Voi pyhä yksinkertatisuus:(
ap
Vierailija kirjoitti:
Me varoittaa siitä aivan selvästi etusivuillaan, ainakin op, s ja nordea nyt kun katsoin. Muitenkin pitää olla tyhmä tai dementoitunut jos niihin huijauksiin menee, ja tuskin niitä auttaa edes varoitukset.
Tuo ap on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pitää varoittaa juuri omilla sivuillaan, ääliö. Juuri silloin kun on kirjautumassa. Vähintään kirjautumisivulla.
ap
Kerropa ihmeessä meille hämmästeleville, miksi se pitäisi kertoa osoitteessa, joka ei ole huijaus. Jäämme jännityksellä odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sinulle on varmaan viime aikoina tullut paljon paketti-ilmoituksia "Postilta" ja olet varmaan useamman euron iPhonen päässyt ostamaan.
Mikä pankkihullu täällä nyt jyllää.
Onko sinulta viety tili tyhjäksi?
Jos on niin tyhmä että tarvitsee tuollaista saa joutuakin huijatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole laittanut pankin sivua suosikkeihin tms vaan ottaa sivun aina Googlen kautta. Sieltä sitten valikoinut valesivuston.
Ei ole ongelmaa, kun lisää pankin osoitteen selaimen kirjanmerkkeihin/suosikkeihin tai muuten opettelee kirjoittamaan sen osoiteriville.
Joskus olen vähän huolissani, ymmärtääkö osa netinkäyttäjistä kunnolla osoitteen ja osoiterivin käsitteitä vai luulevatko että joka paikkaan täytyy mennä Googlen kautta.
Tästäkin porukasta KAIKKI haksahtaa valesivustoon, kun kohdalle sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin porukasta KAIKKI haksahtaa valesivustoon, kun kohdalle sattuu.
Enpä vielä ole moiseen haksahtanut, mutta olenkin vasta 26 vuotta internetia opetellut käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole viety. Olen huomannut että kaikki eivät ole kuulleet mitään mistään varoituksista tai huijaustavoista mitä on kehitelty. Huijaaminen ei koska ainoastaan vanhoja vaan myös nuoria, jotka eivät kuluta mitään uutismediaa. Olen varmaan niitä viimeisiä joita pystytään huijaamaan. Olen huolestunut muista ihmisistä.
Aloin miettiä tätä probleemaa ja että miksi sille ei tehdä mitään.
Pankit voisivat tehdä paljon enemmän asian hyväksi , kuten laittaa nuo varoitustekstit omille etusivuilleen.
ps. Alan olla tehnyt oman osani tässä huijausten torjunnassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ainakin OmaSäästöpankki ilmoittaa ja varoittaa. Mulla myös 112 appsi ja sekin varoitti muutama päivä sitten henkilöllisyyttä kalastelevista huijareista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulta viety tili tyhjäksi?Ei todellakaan ole viety. Olen huomannut että kaikki eivät ole kuulleet mitään mistään varoituksista tai huijaustavoista mitä on kehitelty. Huijaaminen ei koska ainoastaan vanhoja vaan myös nuoria, jotka eivät kuluta mitään uutismediaa. Olen varmaan niitä viimeisiä joita pystytään huijaamaan. Olen huolestunut muista ihmisistä.
Pankit voisivat tehdä paljon enemmän asian hyväksi , kuten laittaa nuo varoitustekstit omille etusivuilleen.
ap
Pankeilla on varoitustekstit omilla sivuillaan. Tietenkään niitä ei niillä huijaussivuilla ole, minne sinä päädyt hakukoneen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin OmaSäästöpankki ilmoittaa ja varoittaa. Mulla myös 112 appsi ja sekin varoitti muutama päivä sitten henkilöllisyyttä kalastelevista huijareista.
No ei kyllä varoita. Kävin juuri katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin tyhmä että tarvitsee tuollaista saa joutuakin huijatuksi.
Sinun läheisesi/tuttusi on niin tyhmä.
ap
Ja sitten ne tunnukset kuitenkin annetaan "poliisille" puhelimessa, tai "pankin" tarkastajalle.
Ei ne varoitukset toimi hyväuskoisiin hölmöihin
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ongelmaa, kun lisää pankin osoitteen selaimen kirjanmerkkeihin/suosikkeihin tai muuten opettelee kirjoittamaan sen osoiteriville.
Joskus olen vähän huolissani, ymmärtääkö osa netinkäyttäjistä kunnolla osoitteen ja osoiterivin käsitteitä vai luulevatko että joka paikkaan täytyy mennä Googlen kautta.
Älkää olko ilkeitä, kuka tahansa voi tulla huijatuksi tavalla tai toisella missä vaan. Eikö voisi vaan olla kohtelias ja neuvia ilman nälvimistä ja toisia idiootiksi haukkumatta? Mitä te saatte itsellenne ilkeilemällä, ylemmyydentunnettako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulta viety tili tyhjäksi?Ei todellakaan ole viety. Olen huomannut että kaikki eivät ole kuulleet mitään mistään varoituksista tai huijaustavoista mitä on kehitelty. Huijaaminen ei koska ainoastaan vanhoja vaan myös nuoria, jotka eivät kuluta mitään uutismediaa. Olen varmaan niitä viimeisiä joita pystytään huijaamaan. Olen huolestunut muista ihmisistä.
ap
No niinhän ne varoittaakin etusivuillaan. Mulle on myös esim. tullut useita kertoja op:n mobiilipankkia avatessa iso ilmoitus että varo huijausviestejä.