Kihomadot!
Riittääkö pakkas asteet jos on n. 5astetta esim ulkona parvekkeella? Pitäisi lelut pakastaa mitä ei voi pestä 60asteessa? Ja pikkuinen kaappipakastin vaan. Saunaa ei ole...
Kommentit (5)
Meillä löytyi matoja reilu viikko sitten. Oon tuulettanut ulkona muutamia vuorokausia petivaatteita jne, koska missäänhän ei varsinaisesti edes sanota pakkasrajaa vaan korostetaan tuuletuksen tärkeyttä. Koko perhe on nyt madotettu 2 kertaa, käsipyyhkeet vaihdettu päivittäin, lakanat vaihdettu monta kertaa, pyyhkeet vaihtuvat edelleen joka kerran jälkeen ja pehmot pesin koneessa...Alushousut vaihdetaan aamuin illoin jne. Aika neuroottista siivoamista kyllä, mutta niin inhottavaa pelkkä ajatuskin niistä madoista ja munista...Pelkään vain, että uusi tartunta on helppo saada esim. päiväkodista saman tien...
Niin siis pehmoja en ole pessyt 60 asteessa, vaan tuulettanut ensin ja sitten laittanut koneeseen(40 astetta).
-3
No minä löysin tänään klo 20.00 niitä perkeleitä lapsen pyllystä. Just kerkesin apteekiin hakemaan pyrvini. Olen tässä yö puhtina pessyt vessan, kaikki kahvat ja katkaisimet. Vauvan lelut pidin kriittisimpinä ja laitoin pakastimeen. Osan pesin tolulla. Olen kerännyt aamua varten kaikki pyyhkeet ja heti aamulla lakanatkin pesua varten. Pesin myös kaikki pöytäpinnat ja lattiat. Näin myöhään en enää viitsinyt kerrostalossa imuroida. Imuroin aamulla ja pesen kaikki pinnat uudestaan. Legot ja kaikki pikkusälä menee nyt karanteeniin kumnes olen saanut kaikki pakastettua sen 24h. Käytössäni on vaan sellainen kolmen hyllyn pikkupakastin :/ mutta vrk kerrallaan niin ei varmaan mene kuin pari vkoa! Pitäiskö lasten kirjat/lehdet pakastaa? Värukynät ja sellaiset pesin tolulla. Kaikki dvdtja cdt pyyhin myös. Mitä tässä vielä voi ttehdä? ! Nyt yritän rauhoittua ja odottaa se 10vrk että voidaan ottaa uudet pyrvinit? Aamulla kyllä leikataan kaikkien kynnet! Oletteko päässeet niistä kerralla eroon vai taistellaanko me tässä vuosi niiden kanssa? Tulivat eskasta tai kerhosta, molempiin laitettu jo spostia.
Tuo lelujen peseminen on käytännössä todella vaikeaa... Meillä ainakin on niin paljon leluja, ettei kaikkien pesu vaan onnistu. Kynnet täälläkin leikattu tosi usein nyt ja lisäksi höyrypesurilla pesty sohvia, mattoja, verhot jne... Vessat tulee pesty kerran tai kaksi päivässä, mutta eikös tärkeintä ole kuitenkin se hyvä käsihygienia. Onneksi kyse ei ole vaarallisesti vaivasta. Sillä oon koittanut itseäni rauhoittaa, vaikka ällöttävää onkin...
Munien pitäis kuolla kuukaudessa, niin minä laitoin osan leluista vain pois käytöstä reiluksi kuukaudeksi.