Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskuksessa ei ole gyneä

Vierailija
05.02.2015 |

Pitäisi käydä gynen vastaanotolla ja paikallisessa terveyskeskuksessa ei ole gyneä ollenkaan ja sairaanhoitaja neuvoi menemään yksityiselle.

Eikö terveyskeskuksen pitäisi järjestää minulle aika yksityiseltä ?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.
Tavallinen tk-lääkäri osaa katsoa, onko toosasi suunnilleen sellainen kuin anatomiankirjoissa.
Jos on jotain outoa, saat lähetteen naistentautien polille - siellä sitten kunnallinen gynekologi jatkaa siitä, mihin tk-lääkäri jäi.
Näin se homma toimii.

Vierailija
2/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvassa terveyskeskuksessa on gyne. Terveyskeskuslääkäri voi kyllä tehdä gyn. Tarkastuksen, määrätä ehkäisyn jne. Jos on jotain epäilyä vakavammasta ongeelmasta niin sitten lähetetään sairaalan poliklinikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina käynyt terveysasemalla gyneasioissa. Oliko sulla jotain kovinkin erikoista?

Vierailija
4/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

ap.

Vierailija
5/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksissa ei ole muitakaan erikoislääkäreitä. Jos sulla ei mitään ihmeellistä gyneongelmaa ole, et välttämättä saa lähetettä minnekään. Käy yksityisellä, niin me muutkin tehdään.

Vierailija
6/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä papakoe? Kait sen saa tk:ssa?

Vierailija
7/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tk:ssa ei ole neurologia, ortopediä, tai patologiakaan. Tk:ssa on yleislääkäreiltä joilta tarvittaessa saa lähetteen erikoislääkärille.

Vierailija
8/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:33"]Entä papakoe? Kait sen saa tk:ssa?
[/quote]
Tietysti

Vierailija
9/10 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:33"]Entä papakoe? Kait sen saa tk:ssa?
[/quote]
Tietysti
[/quote]
Tai siis saa lähetteen labraan jossa se otetaan. Ei taideta enää nykyään vastaanotolla ottaa.

Mä käyn Terveysaseman ehkäisyneuvolassa, jossa tehdään sisätutkimus ja muut terveystarkastukset. Samoin siellä voidaan ottaa papa-koe ja jos on tarvis, niin sukupuolitautitestit. Ja tietty uusitaan mulle pillerit. Ikää mulla on 40 vuotta, enkä ole koskaan käynyt yksityisellä, vaan aina tuolla.

Vierailija
10/10 |
24.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,,,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan