Onko sinulla koskaan "huono päivä" ?
Katselin tuossa stand up - Sami Hedbergin haastattelua ja siinä tuli tämä "huono päivä" terminä, Sami sanoi hyvin että hän jättää sen siviili-Samin pukuhuoneeseen mököttämään ja lavalle astuu ammattilais-Sami.
Olen ennenkin kuullut että ihmisillä on näitä huonoja päiviä, mutta uskotteko että mulla ei ole elämässäni ollut yhtä ainuttakaan huonoa päivää! Olen ollut allapäin, kärsinyt, vaikkapa eronnut ja saanut osakseni kaikenlaista mutta en ole ikinä osannut ajatella että koko päivä olisi pilalla - ja sen voisi näyttää - jonkin "huonon päivän" = tapahtuman takia.
Onko sinulla huonoja päiviä? Miten vietät niitä?
Kommentit (7)
Ei meillä suomenruotsissa ole oikein huonoja päiviä lainkaan!
Vierailija kirjoitti:
Joskus on ollut suuri suru, esim. Juuri eron jälkeen. Silloin olen lukenut erokirjoja ja kirjoittanut päiväkirjaa. Muuten en tunnista huonoa päivää.
Olen itsekin siis eronnut, menettänyt äkistikin ihmisiä elämässäni ja kokenut kaikenlaista negatiivistakin mutta silti tällainen huono päivä on terminäkin jotenkin niin ei minua. ap
Allapäin, väsynyt ja kiukkuinen tms. tarkoittaa ihmisille yleensä huonoa päivää.
Ei se kyllä koko päivää kestä, jos vaikka jostain syystä on aamulla väsynyt tai muuten pinna kireällä. Ehkä sanoisin että äärimmäisen väsyneenä voi tulla huonoja päiviä, kun turhautuu helpommin vastoinkäymisiin ja helpotkin asiat tuntuu vaikeammilta. Mut harvemmin se koko päivää pilaa.
On sekä hyviä, että huonoja. Hyvä päivä voi myös jonkin asian seurauksena muuttua huonoksi ja toisinpäin.
Olen kerran törmännyt tuohon Hedgergiin ja se toden totta pilasi päiväni. Siinä meni sekin hyvä päivä. Varsinainen ylimielinen mulkero työnsä ulkopuolella.
Joskus on ollut suuri suru, esim. Juuri eron jälkeen. Silloin olen lukenut erokirjoja ja kirjoittanut päiväkirjaa. Muuten en tunnista huonoa päivää.