Palaanko asiaan vai en???
Olin vuosi sitten erään firman rekryn hyvä kakkonen. Nyt firma etsii samaan tehtävään uutta kandidaattia (ilmeisesti sen valitun vanhan lisäksi) Linkedinissä, eikä näytä löytyvän sopivaa. Kehtaanko ottaa yhteyttä ja sanoa, että olen yhä vapaa, käytännössä työtön ja puuhaan vain satunnaisia alan freelancetöitä. Vai menikö juna, kun puhelin ei ole soinut. Olin siis vuosis sitten jo melkein varma,, että saan pestin. En tiedä mitä tässä häpeilen, kun yleensä en häpeä mitään.
Kommentit (9)
No palaa ihmeessä. Sitä paitsi mitä se niille kuuluu, mitä olet tässä välissä tarkalleen tehnyt.
Sanot, että friikkkuna olet. Ei tarvitse puhua työttömyydestä.
Joo palaa ihmeessä ja jos kyselevät sanot, että ole freelancerina ja jos kyselevät lisää jotenkin vihjaat, ettei ne työpaikat, joita olisit saanut ole kiinnostaneet sinua.
Jos työ kiinnostaa, niin hae ihmeessä paikkaa. Saatteessa (sähköpostin tekstiosa tai nettilomakkeen sopiva kohta) voit mainita olleesi jo haastateltavana heillä vastaavaan työhön.
Palaa ihmeessä. Varsinkin isoissa yrityksissä voi olla vaikka miten ihmeellisiä sisäisiä ohjeita, jotka estävät yhteydenoton suoraan. Tai sitten rekrytoiva ei vaan ole tullut ajatelleeksi sinun palkkaamista tai jokin muu syy.
Tunteesi on hyvin inhimillinen, itsekin pohtisin samaa, mutta riski ehdottomasti kannattava.
AP X kirjoitti:
Kiitos kaikille! Kokeilen onneani...
Samaa olisin sanonut kuin muutkin tässä ketjussa. Tsemppiä ja onnea!
"Katsotaan myöhemmin jos tulee tarvetta..."
Eli kiertelevä ei. Mitä tästä opimme. Tulipahan kysyttyä. Eikä kirvellyt, kun on niin paksu nahka jo tai oikeastaan teflonpinta näille.
Palaa asiaan! Jos et saa paikkaa niin mitä väliä..