Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä pelko jäädä kiinni valehtelusta- en saa nukuttua :(

Vierailija
05.02.2015 |

Tästä tulee pitkä ja sekava selostus, kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa lukea.

Eli siis hain erääseen yritykseen hommiin ja en tiedä ollenkaan miksi, mutta jostain syystä hakulomaketta täyttäessäni kirjoitin sinne suorittaneeni lukion, vaikka en ole käynyt sitä kuin pari viikkoa. Olen sitten aikuisiässä kouluttautunut ammattikoulussa. No, mulla oli jo pala kurkussa sitä kirjoittaessa siihen, kädet tärisi ja ajattelin jo poistaa sen lukion siitä kunnes haastattelija tuli sinne aulaan minua hakemaan ja lähdimme hakemuksen kanssa hänen huoneeseensa.

Haastattelija otti lapun itselleen, katsoi sitä ja hymyili hyväksyvästi, pyysi vielä allekirjoituksen siihen. Siinä sitten sydän pamppaillen ja kädet täristen otin sen lapun, siinä luki jotain "vannon kunniani kautta nämä tiedot oikeiksi." No, enhän minä siinä tilanteessa enää voinut ottaa sitä lukiota pois joten allekirjoitin.

Haastattelu meni muuten hyvin eikä hän sanonut tarvitsevansa todistuksia nähtäväksi, ja lupasi ilmoittaa jos palkkaavat minut. Nyt on kuitenkin kulunut jo kuukausi tuosta haastattelusta ja olen ehtnyt saada jo toisen paikan sillä välin joten en ottaisikaan paikkaa. Todistukset olisi tarvinnut toimittaa vasta sitten sopparia kirjoittaessa.

Silti minua pelottaa ihan kauheasti, että he saavat selville minun valehdelleen. Olen täältä lukenut että monet rekrytoijat tarkistavat kaikkien ehdokkaiden tiedot systemaattisesti ja jos näin on, käry käy. Mua ahdistaa ihan kauheasti koko ajan, pelottaa niin etten saa edes nukutuksi! Voinko joutua rikosoikeudellisesti vastuuseen tuosta? Vaikka en haluaisi enää edes koko paikkaa? Joku petossyyte olisi minun maailmani loppu, tunnen itseni ihan saastaksi tämän takia :(

Varsinkin rekrytoijat, olisi kiva jos vastaisitte..

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä ne hakemukset takaisin siitä paikasta mihin huijasit. Soita ja kysy onko hakemukset siellä vielä. Jos on jo silppurissa, niin ok. Ja jos on siellä vielä, niin pyydä saada ne takaisin, koska sait jo työpaikan, etkä,ole enää kiinnostunut k.o. paikasta.

voivat ihmetellä, että miksi, mutta sano, että et halua henkilötietojesi olevan muualla kuin tuossa työpaikassasi.

miksi sä muuten sellaisia valehtelet?

mene iltalukioon ja suorita yo...niin se ei ole vale vaan totta.

ihan hyvä, että kärvistelet. Mutta selviät siitä kyllä ja seuraavalla kerralla pysyt totuudessa.

otat opiksesi. 

Vierailija
22/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kannata stressata tuosta, jos et edes mee töihin tuonne.
Relax.

Mulla on ollut monta vakityötä, eikä mun todistuksista ole kukaan IKINÄ ollut kiinnostunut. Olisin voinut sanoa olevani vaikka merinolammastarhuri Sveitsistä ja näyttää etäältä jotain vessapaperiin tuherrettua tekstiä.

Kukaan ei mieti jonkun hakupapruja varsinkaan, jollei työsuhdetta edes solmita. Nyt rauha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan tarkisteta kaikkien HAKIJOIDEN todiatuksia, ei kuuna päivänä! Monet paikat ei tarkista edes työhön valituilta, luottavat vaan. Ellei nyt kyse ole lääkärin tms.paikasta jossa vaaditaan lain puitteissa tietty pätevyys. Eli relaa ny jo :)

Vierailija
24/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paha, haethan tulevaisuudessa samoin menetelmin lääkäriksikin?

Vierailija
25/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:57"]Tästä tulee pitkä ja sekava selostus, kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa lukea.

Eli siis hain erääseen yritykseen hommiin ja en tiedä ollenkaan miksi, mutta jostain syystä hakulomaketta täyttäessäni kirjoitin sinne suorittaneeni lukion, vaikka en ole käynyt sitä kuin pari viikkoa. Olen sitten aikuisiässä kouluttautunut ammattikoulussa. No, mulla oli jo pala kurkussa sitä kirjoittaessa siihen, kädet tärisi ja ajattelin jo poistaa sen lukion siitä kunnes haastattelija tuli sinne aulaan minua hakemaan ja lähdimme hakemuksen kanssa hänen huoneeseensa.

Haastattelija otti lapun itselleen, katsoi sitä ja hymyili hyväksyvästi, pyysi vielä allekirjoituksen siihen. Siinä sitten sydän pamppaillen ja kädet täristen otin sen lapun, siinä luki jotain "vannon kunniani kautta nämä tiedot oikeiksi." No, enhän minä siinä tilanteessa enää voinut ottaa sitä lukiota pois joten allekirjoitin.

Haastattelu meni muuten hyvin eikä hän sanonut tarvitsevansa todistuksia nähtäväksi, ja lupasi ilmoittaa jos palkkaavat minut. Nyt on kuitenkin kulunut jo kuukausi tuosta haastattelusta ja olen ehtnyt saada jo toisen paikan sillä välin joten en ottaisikaan paikkaa. Todistukset olisi tarvinnut toimittaa vasta sitten sopparia kirjoittaessa.

Silti minua pelottaa ihan kauheasti, että he saavat selville minun valehdelleen. Olen täältä lukenut että monet rekrytoijat tarkistavat kaikkien ehdokkaiden tiedot systemaattisesti ja jos näin on, käry käy. Mua ahdistaa ihan kauheasti koko ajan, pelottaa niin etten saa edes nukutuksi! Voinko joutua rikosoikeudellisesti vastuuseen tuosta? Vaikka en haluaisi enää edes koko paikkaa? Joku petossyyte olisi minun maailmani loppu, tunnen itseni ihan saastaksi tämän takia :(

Varsinkin rekrytoijat, olisi kiva jos vastaisitte..
[/quote]itse työantajana uskoisin enkä haluis todistuksia nähdä. Eikä lukiolla olis merkitystäälään. Ihan turha juttu. Ja ina voit vedota että olet lukiota käynyt mikä on totta. Piti jatkaa että vain hetken tms.

Vierailija
26/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:00"]Oletko tehnyt aloituksen aiheesta aiemminkin?
[/quote]eiku se oli se ku sano et on lääkäri (leikkipuistossa).

Vierailija
27/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kiitos teille <3 Nyt on paljon parempi mieli, jospa ne ovat nakanneet minun hakemuksen jonnekin nurkkaan.

Olen muutenkin tällainen herkkis, mulle on kauhean tärkeää mitä muut minusta ajattelee, niinkuin varmaan huomasitte tuosta tekstistä. Terapian tarpeessakin varmaan :)
ap

Vierailija
28/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:17"]Voi kiitos teille <3 Nyt on paljon parempi mieli, jospa ne ovat nakanneet minun hakemuksen jonnekin nurkkaan.

Olen muutenkin tällainen herkkis, mulle on kauhean tärkeää mitä muut minusta ajattelee, niinkuin varmaan huomasitte tuosta tekstistä. Terapian tarpeessakin varmaan :)
ap
[/quote]
Tsemppiä sinne toiseen työpaikkaan!

Vierailija
29/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 22:17"]Voi kiitos teille <3 Nyt on paljon parempi mieli, jospa ne ovat nakanneet minun hakemuksen jonnekin nurkkaan.

ap
[/quote]
Tsemppiä sinne toiseen työpaikkaan!

[/quote]

Kiitos paljon!!
ap

Vierailija
30/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen että omatuntosi vielä toimii!
Ota opiksesi äläkä valehtele enää!
Valheista jää aina lopulta kiinni ja huonosti käy!

valelääkäri, valehoitaja, valelukioilainen, valehakija, valehtelija

Ole vapaa ja puhu jatkossa totta! :)
Ja nukut yösi hyvin!

Äitini sanoi että "puhdas omatunto on paras päänalus"
ja tarkoitti juuri tuota, että valehtelusta tulee paha olo itselle
ja unet menee!

Hyvää totuudellista yötä kaikille! :)

Vierailija
31/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraamuksia tulisi, jos saisit työpaikan, johon olet hakuvaiheessa toimittanut väärennetyt todistukset. Nyt ei mitään hätää.

Vierailija
32/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne tarkasta, jos et saanut paikkaa. En käsitä, miksi valehtelit.

Vierailija
33/33 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Todistuksilla todistetaan asioita niin kauan voi korjata asian (jos olia tarve). Ei siis mitään ongelmaa. Voit pyytää paperit takas jos jää vielä vaivaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä