Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niin vaikeaa päättää milloin flunssaa sairastanut lapsi voi palata kouluun.

Vierailija
17.11.2021 |

Jotenkin stressavaa tämä arpominen. Ohje on että alle 12 vuotiasta ei testata, kun meilläkin on lievä oireinen perusflunssa, eikä poika ole vielä ehtinyt vielä täyttää 12.

Ollut nyt kaksi päivää kotona ja kouluun saisi mennä kun oireet selvästi helpottanut, mutta nuhaa tai yskää saa olla koska se voi kestää pitkäänkin.

Miten ihmeessä te handlaatte nää tilanteet?

Lapsi niiskuttaa ja yskii satunnaisesti, mutta ei enää niin paljon kun maanantaina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, meilläkin on sellainen nuha, että normaalioloissa lapsi olisi koulussa.

Alkaa tulla tämä säätäminen jo korvista ulos!

Vierailija
2/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen jos saisin tähän lisää ajatuksia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ohje on, että alle 12v ei testata? Mä olen vara nyt 10v joka kerta testiajan ongelmitta kun on ollut kipeä.

Jos et saa kunnallista testiä, osta pikatesti ja tee kotona. Tein itse näin viime viikolla. Ei tarvitse arpoa.

Vierailija
4/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis vihaan tätä aikaa just tämän kaiken arpomisen takia. Mä oon käyttänyt lapsen testissä näissä tapauksissa, netin kautta varasin ajan. Onpahan sit testattu että ei oo koronaa.

Vierailija
5/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kerran olette saaneet ohjeen, että nuhaa ja yskää saa olla ja jos lapsi yskii ja niiskuttaa satunnaisesti niin kouluun sitten vaan.

Vierailija
6/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään käytin 8-vuotiaan testissä. Oli eilen ekan päivän pois koulusta. Perjantaina menee kouluun jos:

1. Testitulos negatiivinen ja

2. Oireet hellittäneet selvästi siitä, mitä oli pahimpana sairastelupäivänä, mikä meidän tapauksessa oli eilen tiistaina.

Vierailija
7/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pk-seudulla ajan saa alle 12- vuotiaille. Eikö muualla saa? Miksi ei saisi?

Vierailija
8/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos kerran olette saaneet ohjeen, että nuhaa ja yskää saa olla ja jos lapsi yskii ja niiskuttaa satunnaisesti niin kouluun sitten vaan.

Älytöntä. En laittaisi kouluun itse. Onneksi oma lapseni oppii etänäkin vallan hyvin.

Vierailija
9/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pidätte kotona ainakin sen kolme päivää, että tartuttavuus vähän vähenisi. Tosin koulustahan se varmaan tuli ja siellä kiertää, että sikäli taitaa olla aika sama. Pikatesti kotona antaa kuitenkin mielenrauhaa ja on helppo ja nopea tehdä.

Vierailija
10/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä sokeasti luotin että ei ttarvi testata kun meidän sairaanhoitopiirin sivuilla niin kerran sanottiin.

Hitto mää oon niin väsynyt tähän sähläämiseen ja ihme ohjeisiin ja aina sama miten teet se jotenkin menee väärin 😐

Ap

Vierailija
11/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä. En laittaisi kouluun itse. Onneksi oma lapseni oppii etänäkin vallan hyvin.

Koulusta ei etäopetusta flunssasille lapsille saa. Ja tosiaan nuha ja yskä voi itselläkin kestää vaikka sen kaksi viikkoa, jos yleiskunto on muuten normaali niin aivan järjetöntä lukittautua kotiin.

Vierailija
12/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä sokeasti luotin että ei ttarvi testata kun meidän sairaanhoitopiirin sivuilla niin kerran sanottiin.

Hitto mää oon niin väsynyt tähän sähläämiseen ja ihme ohjeisiin ja aina sama miten teet se jotenkin menee väärin 😐

Ap

Vie testiin vaan, sillä se selviää.

Vierailija
13/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa puolet lapsista niskuttaa ja yskii satunnaisesti

Vierailija
14/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepä juuri kun lapsi voi helposti niiskuttaa kaksi viikkoa.

Illalla tehdään kotitestin ja jos on nega niin kouluun.

Ja kohta sata ihmistä kertoo, että testi on epäluotettava 😄

Ap

Vierailija
15/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan kanssa on aina muutenkin arpomista, kun toinen olisi heti menossa kouluun (että pääsisi myös treeneihin) ja toinen taas roikkuisi kotona pienestäkin syystä. Nyt sitten vielä koronan pelko niskassa. 

Vierailija
16/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saatan kuvitella. Voimia. Eikö koulu (rehtori) ole antanut ohjeita? Naamarätti suojaisi muita lapsen pärskeiltä, kunhan malttaa käyttää.

Edelleenkin lapset tartuttavat huonosti.

Vierailija
17/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuttavat kyllä tehokkaasti näitä kaikkia muita. Täälläkin puoli koulua röhii. Onneksi tosiaan tuo korona ei ihan näin helposti leviä.

Vierailija
18/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikatesti ja kouluun kun pahin ohi.

Vierailija
19/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tokaluokkalainen lapsi yskinyt nyt 7. viikkoa. En näe mitään järkeä pitää etäopetuksessa kun mitään muita oireita ei ole ja lääkärissä on käyty - diagnoosina sitkeä yskä.

Vierailija
20/20 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä ihmeessä ei testata alle 12v? Omat 8v ja 9v lapseni ovat käyneet korona-aikana nyt kymmenisen kertaa testeissä kumpikin. Puolisoni on lääkäri joten käytiin kuuliaisesti pienistäkin oireista. Nytkin käytiin testissä minä, mies ja toinen lapsi kun olemme sairaina. Negat tuli, mutta inhottava pitkäkestoinen flunssa.