Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon pitää lukea pääsykokeisiin?

Vierailija
05.02.2015 |

Olen hakemassa kevään yhteishaussa muutamaan eri yliopistoon. Haluaisin kysyä yleisesti kuinka paljon tulee lukea päivässä ja missä vaiheessa olisi hyvä aloittaa? Itse aloitin jo, mutta en tiedä luenko tarpeeksi päivässä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä ole kukaan yliopistoja käynyt :DD

Vierailija
2/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen saattaa tuo oppiaine vaikuttaa asiaan, hohhoijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako sivua on luettavaa? Päätä montako kertaa aiot lukea kaiken ja laske sen mukaan. paljonko on päivässä luettava.

Vierailija
4/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin ja pääsin hallintotieteisiin ja luin kerran kirjan läpi tehden samalla muistiinpanot pääpointeista. Sitten kertasin muutaman kerran ne muistiinpanot.

Vierailija
5/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin jo syyskuussa ja nyt alkaa vähän mieli hyytyä lukemisesta ja sosiaalisen elämän puutteesta :/

Vierailija
6/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä, ap. No itselleni ei riittänyt 6kk 8hx5vkossa. Hakijoita 1100, sisään otettiin 40.

Vierailija
7/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:33"]

Pöljä, ap. No itselleni ei riittänyt 6kk 8hx5vkossa. Hakijoita 1100, sisään otettiin 40.

[/quote]
Mihin hait?

Vierailija
8/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, riippuu vähän pääsykokeesta. :D Mä olen päässyt kahteen tiedekuntaan. Toiseen luin ainakin kymmenen kertaa enemmän.

Vierailija
9/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:33"]

Itse aloitin jo syyskuussa ja nyt alkaa vähän mieli hyytyä lukemisesta ja sosiaalisen elämän puutteesta :/

[/quote]
Mitä opiskelet?

Vierailija
10/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hakenut pääsykokeilla kahteen paikkaan. Toiseen pääsi sisään ehkä 50% hakijoista, tosin hakijat jo valikoitunutta porukkaa eli piti olla pitkä matikka ja fysiikka takana. Sinne en lukenut yhtään.

Toiseen oli luettavana 6 kirjaa, joista 2 sain kirjastosta ja luin ne molemmat kahteen kertaan läpi. Pääsin sisään, vaikka sisäänpääsyraja oli noin 8%.

Käytännössä mulle riitti lukemiseen siis noin 2 viikkoa 2 yliopistopaikan varmistamiseen.

Tuo oli suoraan kirjoitusten jälkeen, jos välissä olisi ollut vuosia, niin varmaan olisi tarvinnut varmaan pari kuukautta täysiä päiviä.

Vierailija
11/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkikseen riitti minulle maalis-toukokuu 5 pv/vko, 6-8h päivässä. Osasin kaiken, käytännössä täydet pisteet.

Vierailija
12/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin vuorokauden. Pääsin sisään, mutta taidan olla poikkeustapaus. Sisäänpääsyprosentti oli aika pieni ja ala suosittu.

Vierailija
13/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi aivan älytön munkki ja pääsin lukemaan logopediaa suhteellisen vähällä lukemisella. Kumpaakaan pääsykoekirjaa en lukenut edes kokonaan läpi, vaan keskityin tärppeihin. Tosin kävin kyllä töissä samaan aikaan, joten ylimääräistä aikaa ei olisi ollutkaan -siksi tämä ratkaisu. Riippuu siis jonkin verran tuuristakin, mitä pääsykokeessa kysytään, mutta älä kuitenkaan tee niin kuin minä tein! Suosittelen laatimaan lukusuunnitelman ja pysymään siinä. Minun mielestäni on parempi opetella tärkeimmät pointit hyvin kuin lukaista kaikki läpi hutaisten, mutta tämäkin riippuu niin paljon alavalinnasta. Mihin kaikkialle olet hakemassa?

Vierailija
14/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon oikikseen ja valtiotieteelliseen olette lukeneet?

Vierailija
15/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakemassa kauppatieteelliseen ja teknillistieteelliseen. Aloitin lukemisen joulukuussa. Ap

Vierailija
16/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin opettajankoulutuslaitokselle hakiessani pääsykoekirjan kerran läpi ja hieman kertasin. Aikaa meni alle 1kk, samalla olin töissä ja vietin normaalia vapaa-aikaa. Vähän paremmin valmistauduin kuin normaali tenttiin. Pääsin opiskelemaan.

Vierailija
17/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 21:45"]

Lääkikseen riitti minulle maalis-toukokuu 5 pv/vko, 6-8h päivässä. Osasin kaiken, käytännössä täydet pisteet.

[/quote]
Hatunnosto sinulle. Kova suoritus. Ap

Vierailija
18/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin helsinkiin lukemaan historiaa. Luin kerran pikkujättiläisistä alueen ajatuksella. Välillä selasin wikipediaa ku kirjat kyllästytti. Tein muutaman vihkoa täyteen mind mapeja ja aikajanoja. Kirjoitin pari esseetä. Viikoissa aikaa meni ehkä 4-5, lukupäiviä viikossa saman verran ja lukutunteja päivässä ehkä noin 6. Eli viikossa luin suunnilleen 25-30 tuntia (miinus ruokatauot, facebookkaamiset ja muut lagailut).

Vierailija
19/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiotieteelliseen luin pari kuukautta, 4-6 tuntia päivässä. Muutaman vikan viikon varmaan hieman enemmän. Viikonloppuisin en pääsääntöisesti lukenut.

Kauppikseen varmaan pitää kyllä lukea enemmän, onhan niitä kirjojakin monta... Mulla oli vain yksi kirja valtsikkaan. Ja riippuu paljon myös siitä millainen oppija itse olet. Ei näitä oikein voi verrata, mutta vastasin nyt näköjään kuitenkin :D

Vierailija
20/28 |
05.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti aloittaa lokakuussa, koska kirjoja on kahteen pääsykokeeseen 5 ja ne on paksuja ja asiaa on melkoisesti. Tiedän jo nyt, että en tule pääsemään sisään, kun nykyisessä koulussa erehdyin kurssille joka vie lähes kaiken vapaa-ajan ja nyt on jo myöhäistä vaihtaa tai en valmistu keväällä. Olen saanut luettua 1/5 kirjaa ja alkanut vetää tämänkin kurssin vähän vasemmalla kädellä läpi. Kokeet on toukokuun alussa. Että työkkäri täältä tullaan. -.-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi