pystyykö entinen tupakoija polttamaan satunnaisesti?
Nii? Siis että pysyykö hallinnassa jos silloin tällöin polttaa?
Kommentit (32)
MInä pystyn. Aloitin 16-vuotiaana tupakoinnin ja pahimmillaan poltin askin päivässä. Työaikana opin pärjäämään vain taukotupakoilla. eli 5 päivässä ja illalla kotona ehkä 1kpl. Viikonloppuisin bilettäessä meni enemmän. Näin polttelin 35-vuotiaaksi.
Viimeiset 10 vuotta olen polttanut vain silloin kun tulee juhlittua. Ehkäpä kerran kuukaudessa poltan 2-10 tupakkaa illan aikana. Muulloin en tupakkaa kaipaa, en edes raivostuneen vihaisena. Voin ihan hyvin yhtenä päivänä polttaa vaikka 5 tupakkaa ja seuraavaksi kahden viikon päätä 2kpl.
Lopetin 5v sitten raskauteen. Sitten tuli pikkujoulut joissa poltin puol askia. Sitä loppua puolta askia poltin sitten harvakseltaan silloin tällöin, kunnes yhden kerran tuli niin paha olo, että oksensin. Sen jälkeen meni aikaa, että ajatuksestakin tuli huono olo. Nyt olen taas alkanut haaveilemaan ja juuri äskettäin mietin samaa kuin eräs teistä, että sitten eläkkeellä. Poltin 26 v ja n. 12 kpl päivässä.
Onko nykyinen satunnainen tupakoitsija entinen tupakoitsija? Minusta ei ole.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 19:54"]
[/quote]
No ei välttämättä, mutta jos kysytään poltatko tms. Niin vastaan että en polta. En ala kenellekään avautumaan, että esim viime kesänä poltin humalassa sikaria ja viikko sitten samoissa tunnelmissa otin sauhut kaverin tupakasta.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 19:54"]
[/quote]
Hyvä huomio! Tulkitsen asian ehkä samoin kuin sinä? Mutta voi kai sen toisinkin ajatella?
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 19:57"][quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 19:54"]
[/quote]
Mun mielestä on eri asia polttaa silloin tällöin kuin aski päivässä. Siis tarkoitan nyt vaikka pelkästäön juhlissa pari kertaa vuodessa polttavaa en laske tupakoitsijaksi. Ehkä siinä menee raja, että jis tulee vieroitusoireita, olet tupakoija.
Lasken itseni satunnaiseksi tupakoijaksi. Seuratupakoijaksi. Mitä väliä noilla määritelmillä on edes?
Jos ennen meni kuukaudessa jopa 30 askia, niin nyt menee 2-10kpl tupakkaa. Tai jopa nolla.
25 vuotta tupakointia takana. 3 vuotta kokonaan ilman, sitten kännissä tuli maistettua ja siihen jäi, eli en enää seuraavana päivänä polttanut, mut olen nykyään biletupakoija. Poltan kerran kuukaudessa. Ei ongelmaa.
Pystyy. 4v ilman tupakkaa, paitsi satunnaisesti viihteellä tulee muutama poltettua. Eli ehkä pari kolme kertaa vuodessa. Seuraavana päivänä taas ei tule edes ajateltua röökiä.
Ei pysty.Älä pilaa terveyttäsi tupakalla.
Minäkin pystyn. Poltin lähemmäs kymmenen vuotta, ja nyt pari vuotta poltellut silloin tällöin - ehkä askillisen tai kaksi vuoteen.