Mikä on pahinta, mitä sinulle on koskaan sanottu?
Kommentit (16)
Rouva sanoi, että ensi lauantaina ei sitten bylsitä.
Olisin toivonut, ettei koinita.
Minä en tuollaisia mieti. Ihmiset päästelevät joskus suustaan sammakoita. Tiedän, mikä olen, eikä toisten sanomiset ja mielipiteet muuta asioita.
"Oot ruma" + "oot hirveen näkönen". Ei hirveesti tee mieli lähestyä vastakkaista sukupuolta noiden kommenttien jälkeen...
"Kai sä tajuat, ettei susta koskaan tule mulle vaimoa"
Olin nuori ja kovin rakastunut. Tietysti reilua ilmoittaa aikeet hyvissä ajoin, mutta jotenkin se kolahti ja viilsi niin syvään että avioliitto kenenkään kanssa ei ole tullut edes puheeksi.
Tapahtuneesta se neljännesvuosisata.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tuollaisia mieti. Ihmiset päästelevät joskus suustaan sammakoita. Tiedän, mikä olen, eikä toisten sanomiset ja mielipiteet muuta asioita.
Mistä tiedät??
Oma äit sanoi että et pääse taivaaseen. Olin nuori.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän henkilöitä jotka ovat todella sokeita omalle käytökselle. Mistä tiedät että et itse kuulu ns.sokeisiin? Joskus kannattaa edes hiukan miettiä niitä "sammakoita" mikäli niitä tulee useamman eri ihmisen suusta.
Minusta tuntuu että minulle ei olla puhuttu mitään muuta kuin pahaa koko elämäni.
Ja se on pahasti sanottu palstaemotionaalisesti kuin joku palstailia alanuolittaa tätä totuutta.
Oikeasti vauva palstan alanuolittaminen totuudelle niin kuin se ei olisi mitään niin on erittäin pahasti sanottu tässä ylikansoittuneessa maapallossa jossa kehonkieli on siirtynyt älypuhelimiin.
Ennen ihmiset olivat aktiivisempia ja kehonkieltä pystyi näkemään ja negatiivisesti vastanneille pystyi vastata takaisin mutta nykyään on älypuhelimet mihin kehonkieli on siirtynyt ja jotkut hiljentävät toisia totuuden edestä, eikä saa kritisoida yhtään mitään niin se on pahasti sanottu.
Tämä ei ole ruikutusta eikä säälin kerjäämistä, mutta pahinta on ollut se, kun lapsena minulle sanottiin että "mitäs siinä aina ruikutat. Kukaan ei välitä." Esim. korvasäryssä josta kärsin lapsena ja jonka takia vasemman korvan kuulo on alentunut. Ei hoidettu.
Solisluun murtuma, sai parantua itsekseen. Toinen olkapää alempana kuin toinen. Onhan näitä.
Pahinta oli nuo sanat: kukaan ei välitä, mene pois.
Tämä kyllä sitten johti siihen että minusta tuli yksin omillaan pärjääjä. En pyydä apua ennenkuin viimeisessä hädässä ja senkin vain ammatti-ihmisiltä. Olen taistellut itseni kuopasta ja sisulla mennyt eteenpäin näyttääkseni että kelpaan, osaan ja menestyn.
Kai minusta on tullut joltain kohtaa myös kylmä ja torjuva, mm. siinä jos joku yrittää tulla liian lähelle. En päästä koska opin että läheinen ihminen satuttaa.
En ole katkera - enää. Sitäkin olin ja vihasin tulisesti. Kävin asioita läpi miljoona kertaa sekä yksin että psykologin kanssa. Nyt tämä ihminen on minulle kuollut, ei merkitse yhtään mitään. Ei pysty satuttamaan enää. Pois elämästäni. Elän mielestäni ihan hyvää elämää näin. Olen tehnyt tästä itselleni omannäköiseni. En halua tähän ketään vaarantamaan saavutettua tasapainoani.
Olen ihmissuhde ammatissa mutta pidän emotionaalisen etäisyyden joka kyllä onkin välttämätöntä ammatissani. Pariin parhaasen ystävään luotan, heidät olen tuntenut jo hyvin kauan ja tiedän etteivät petä koskaan eivätkä satuta. Osaan olla seurallinen enkä pelkää ihmisiä, lähelle en kuitenkaan päästä.
Kaverini sanoi minulle kun olin vakavasti masentunut että "lopeta toi valittaminen, jotkut on ihan oikeasti sairaita". Nyt on itse samassa tilanteessa.
Miesten osalta nämä olet ruma -kommentit on olleet arkipäivää. Tapailemani mies sanoi minulle aikoinaan että "etkö sä nyt tajua ettei me seurustella". Juu kyllä tajusin ja se loppui siihen. En ole sen koommin ollut missään suhdevirityksissä kenenkään kanssa.
Oma isäni: "Olet tyhmempi kuin vasemman ja oikean jalan saappaat yhteensä, sinusta ei koskaan tule yhtään mitään." Silloin itkin päivätolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni: "Olet tyhmempi kuin vasemman ja oikean jalan saappaat yhteensä, sinusta ei koskaan tule yhtään mitään." Silloin itkin päivätolkulla.
Jaxuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Totuus voi joskus satuttaa.
N e o l i v a t k a i k k i l u t k i a !
Naapuri sanoi porraskäytävässä "Päivää!"
Menin tolaltani.